bij mijn aanvraag heb ik een brief geschreven waarin ik alles verteld heb vanaf onze eerste ontmoeting,mijn vriend was een illegaal hier.Ook heb ik verteld dat ik voor de Islam getrouwd ben en dat ikzelf christen ben.Mijn contactpersoon bij de IND was daar zeer van onder de indruk vertelde zij mij .Dat de relatie echt is is wel duidelijk zei zij .Alles draait echt alleen om je inkomsten.succes verder
Is het verstandig om de IND te vertellen dat je vriend(in) illegaal was in Nederland?
Ja maar erover liegen is ook strafbaar........moeilijk. Misschien heeft Prawo een tip?
. Het feit dat zij/hij al illegaal in NL was, is al een overtreding.
Ja maar erover liegen is ook strafbaar....
Ik zou op dit moment niet meer vertrouwen op dat illegaliteit in feite niet strafbaar is...zie maar hoeveel illegalen tegenwoordig opgepakt worden en in de gevangenis gezet worden zonder enig vorm van proces of dergelijke !
De vreemdeling zelf wordt hiernaar ook niet gevraagd, want die vragen op het mvv-aanvraagformulier zijn voor een mvv niet relevant.
Bij aanvraag MVV in het buitenland staat op het Aanvraag Schengenvisum-formulier vraag 28: Eerdere bezoeken aan deze of andere Schengenstaten.
Sorry, het lukte mij niet om een nieuwe topic te openen!!!
Mijn BP vriend is langer dan 5 jaar woonachtig geweest in België met zijn NL ex partner en zijn NL kind. Op het moment dat hun relatie ten einde kwam was hij in bezit van een F kaart. Hij wist niet dat hij zijn F+ kaart destijds kon aanvragen. Hij is vervolgens opgevangen door familieleden. Zijn ex partner heeft hem daarna uitgeschreven van hun gezamenlijk adres. Vanwege gebrek aan financiële middelen kon hij niet direct een woning zoeken en vinden. Het lukte hem bijna een jaar later om een kamer te huren bij een vriend van hem, maar toen de wijkagent daar langs ging voor controle vond hij zogenaamd niemand thuis en werd er aan een vage buurman gevraagd of hij daar woonachtig was. Hij kreeg onterecht een negatief woonadvies. Er was ook geen contact met hem opgenomen of nog een poging gedaan voor controle. Dit hebben zij hem op geen enkele manier laten weten. Hij heeft na 2/3 weken zelf contact opgenomen met het loket waarna ze hem toen pas vertelde dat het niet was gelukt. Vervolgens hadden ze een afspraak gemaakt om opnieuw zijn inschrijfadres aan te geven bij het loket. Maar in de tussentijd was zijn F kaart net verlopen en de jaar termijn dat je weer ingeschreven moet staan in België. Dus hebben zij zijn aanvraag voor een nieuw F/F+ kaart geweigerd.
Nu hebben wij een advocaat dus moeten inschakelen om in beroep te gaan tegen de beslissing van DVZ voor uitzetting. De advocaat wil in beroep gaan en tegelijkertijd een nieuwe aanvraag indienen voor gezinshereniging met zijn kind in België. Het is momenteel onduidelijk of zijn ex partner mee gaat werken waardoor de kans van slagen vaag is.
Daarom vraag ik mij af of ik mijn BP vriend succesvol naar NL kan halen wanneer hij in beroep is gegaan? Ik voldoe aan alle eisen van IND, dus het is eigenlijk nu wachten totdat hij een legaal verblijfsstatus heeft om hier de procedure te starten?? Kan ik de aanvraag vanuit hier starten met zijn tijdelijke verblijfsvergunning/illegale status??