Auteur Topic: Nederland wordt steeds minder leuk  (gelezen 18141 keer)

Offline admin

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Nederland wordt steeds minder leuk
« Gepost op: 23 april 2003, 09:25:54 »
Ik woon nu zelf 6 jaar officieel in Nederland, maar begin Nederland steeds minder leuk te vinden.

Nederland is geen tolerant land, nederland is een regeltjesland en discrimineert naar willekeur. Nederland voedt ook de groeperingen die rechts zijn en liever af willen van buitenlanders.

Bah!

Ik heb zelf een wrang gevoel.
Dit wrange gevoel had ik al eens vaker in mijn leven. Dat wrange gevoel deed me toen besluiten te verhuizen naar een ander land (deed ik 1 keertje om bij een partner te zijn en 3 keer voor mijn werk).
Dat gevoel zegt mij nu dat ik actief ga rondkijken naar opportuniteiten in andere landen, waar dan ook. Enige randvoorwaarde is een gezonde leefomgeving zonder regeltjes en discriminatie die uitgaat vanuit de overheid.
Gelukkig ben (zijn) ik (wij) zelfstandig en hangen we niet vast aan familiebanden. Dat geeft je alle vrijheden.

Zo dat moest er even uit. Vrije meningsuiting heet dit.

Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline Miryam

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
>> Nederland wordt steeds minder leuk
« Reactie #1 Gepost op: 23 april 2003, 10:59:55 »
Ben het voor een groot gedeelte met je eens. Ik heb ooit eens twee jaar in Belgi

Offline bartje64

• Volwaardig lid
  • **
  • Liefde kent geen grenzen
« Reactie #2 Gepost op: 27 april 2003, 11:38:50 »
Ja Kris, ik begrijp helemaal wat je bedoelt....
Nederland regeltjes- en intolerantieland was voor mij een reden om in Indonesia te kijken naar mogelijkheden om er te werken. Helaas is dat destijds niet gelukt...zelfs niet met hulp van wat "invloedrijke" mensen (...zo werkt het daar nou eenmaal...) Maar als er zich een mogelijkheid voordoet ben ik zo weg. Ugh..ik moet natuulijk zeggen: zijn WE zo weg  ;D
Getrouwd in Jakarta 01-07-02
MVV aanvraag 20-09-02
MVV in paspoort 10-01-03
In Nederland 08-04-03
VTV 10-06-03
VTV 01-04-2004 t/m 04-09
18-01-06 Alix geboren !!!

Offline Sophaki

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 27 april 2003, 23:15:33 »
Ook ik ben het helemaal met jullie eens! Kris, ik snap je helemaal:)!
Hoef niet te herhalen wat jullie al zeiden, maar ik zelf ben ook (half, maar toch) buitenlands en ik praat bijv. Grieks met zoonlief Paris. Het gebeurt mij vaak dat Nederlandse mensen ons dan op straat aanhouden (!) en mij vragen of mijn kind wel Nederlands spreekt! In Griekenland leren alle mensen kun kinderen op jonge leeftijd een vreemde taal als ze daar geld voor hebben !!
Op school zijn de leerkrachten ook goed in het beweren dat Paris niet goed Nederlands kent. Vroeger dacht ik dan dat ik een slechte professional was - ten slotte heb ik talen gestudeerd en is taalkunde en tweetalig opvoeden onderdeel van mijn vak - en dan werd ik daar heel onzeker van. Tegenwoordig weet ik wel wat er omgaat in Paris' koppie en kan ik haarfijn uitleggen waarom hij deze of gene opmerking van de docent niet goed begrepen heeft. Maar dat zo'n juf of meester zich gaat mengen in ons persoonlijk leven op een behoorlijk discriminatoire manier vind ik zorgwekkend!

Ik zie Nassim en mij ook nog wel richting Griekenland of Zuid-Frankrijk vertrekken, of anders misschien naar Canada, wie weet ... maar ik zit wel vast aan familie: heb alleen een vader en die is nog gezond, maar niet meer zo jong en hij wil absoluut niet mee Nederland uit. Hij snapt niets van mijn ergernis over het racisme hier en over de regeltjes en over het gebrek aan respect. Logisch, want hij had een goede baan met aanzien toen hij nog werkte en dan zie je die dingen niet ...

Offline senny

• Volwaardig lid
  • **
>> >> Nederland wordt steeds minder leuk
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2003, 00:30:07 »
Ik zelf ben ook twee talig opgevoed! alleen moet ik eerlijk zeggen dat mijn marokkaans er wel slecht aan toe is! Ik begrijp het 100% maar terug praten is een beetje moeilijk! En dat vind ik jammer......

Ik heb zelf nooit last gehad van ongelijke behandeling in NL. Totdat Mouss in het spel kwam. Hij wou ook graag dat ik bij hem in Spanje kwam wonen maar ik heb al mijn familie en vrienden hier en kan niet zonder hun dus had ik hem overgehaald!

Ik hoop dat er verbeteringen zullen zijn in de toekomst........

Offline Jac

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2003, 23:07:02 »
helaas moet ik mij aansluiten bij alle voorstaande opmerkingen.
Als 100% nederlander moet ik toegeven dat nederland steeds minder leuk wordt nu ik zelf geconfronteerd wordt met allerlei regeltjes, wetjes  enz waar ik voorheen niet bij stil stond maar ik wel mee te maken heb sinds ik een relatie heb met een Cambodjaanse.
Doordat het steeds minder leuk wordt heb ik overwogen om in Cambodja te gaan wonen maar de situatie daar laat dit (nog) niet toe.
Ik hoop dan ook dat we binnenkort een topic kunnen openen met als titel Nederland wordt steeds leuker voor mix-couples

Jac

Thuis is niet waar je woont
maar waar je je thuis voelt

Offline xavalon30

• Volwaardig lid
  • **
  • Love my russian sweety...
    • http://www.mvv-info.tk & www.russian-mvv.tk
« Reactie #6 Gepost op: 03 mei 2003, 08:08:28 »
Ik sluit me er niet bij aan. Zal niet ontkennen dat ik de vreemdelingenwetten een zooi van samengeraapte regels vind, die nog eens slecht ten uitvoering worden gebracht (door VD, IND etc). En ja, ik heb er ook last van. Maar aan de andere kant, mijn vriendin is nu hier, en ik ben al weer de ellende met de IND aan het vergeten.

Maar ik blijf Nederland
http://mvv-info.tk en http://russian-mvv.tk
informatie over de MVV, VTV en inburgering.

*** Doorlooptijden (Eindhoven): 101 dagen voor MVV, 143 dagen eerste aanvraag VTV en eerste verlenging VTV 148 dagen!

Zo'n bureaucratie is zelfs in Rusland ongekend.

Offline Moran

• Komt net kijken
  • 'Mtaka cha mvunguni, sharti ainame'
« Reactie #7 Gepost op: 06 mei 2003, 12:21:01 »
Ik ben het geheel met xavalon eens. In vergelijking met andere landen denk ik dat Nederland nog niet zo slecht is. Er zijn inderdaad veel regels, maar het maken van wetgeving en de dagelijkse praktijk zijn nou eenmaal niet 100% verenigbaar. Hoe meer regels er komen des te lastiger zaken vaak worden. De mensen hier op dit prikbord hebben allemaal ongetwijfeld goede bedoelingen. Maar de regels zijn in de eerste plaats ontstaan door de mensen die geen goede bedoelingen hadden.

Wat tolerantie betreft weet ik absoluut zeker dat Nederland in elk geval niet slechter is dan de meeste andere landen. Xavalon gaf al aan hoe de zaken in de Verenigde Staten zijn. Daar kan ik nog aan toevoegen hoe neerbuigend 'afro-americans' zich gedragen t.o.v. Afrikanen. Zij bejegenen afrikanen als 'bushniggers' of dom, achtergebleven volk.
In Kenia zijn Somaliers, nou niet direct de meest populaire mensen. In grotere delen van Afrika houdt men niet zo van Nigerianen. In elk geval in Kenia wordt er nog veel belang gehecht aan de stam waar men bijhoort en niet elke stam is even populair.
M.a.w. intolerantie is overal in meer of mindere mate.

Alles op een rij denk ik, dat Nederland in de combinatie goede sociale voorzieningen en algemene tolerantie internationaal in de top zit.
Alex

Offline admin

• Administrator
« Reactie #8 Gepost op: 06 mei 2003, 12:49:42 »
Nederland is zeker niet slecht in vergelijking met veel andere landen.

Ik heb zelf in verschillende landen gewoond en geproefd van de lokale mentaliteit en wetgeving, doch dat neemt niet weg dat men een vreemde wrange smaak in de mond kan krijgen als er gemerkt wordt dat het beleid verandert op basis van generaliserende vooroordelen.
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline stefanie

• Steunt de Stichting
  • Aimee 28-12-'06
« Reactie #9 Gepost op: 06 mei 2003, 23:05:49 »
Ik ben het absoluut eens wbt kromme regelgeving...Maar weet ook uit eigen ervaring dat Nederland toch nog hartstikke tolerant is wbt buitenlanders...In welk land mag je je tegenwoordig wel zomaar vestigen, tenzij je bakken met geld meebrengt en jawel economisch iets voor het land kan betekenen...
En waarom kiezen wij er allemaal voor om in eerste instantie in Nederland te vestigen en niet in het land van de buitenlandse partner? Omdat het daar toch ook allemaal niet zo goed geregeld blijkt te zijn zoals hier wbt zekerheden....En wat ik regelmatig lees op deze site hebben veel van ons het plan om eerst hier de centjes te verdienen en dan straks in het land van de partner daar de vruchten van te plukken....(geldt ook voor mij)....Om nu in bepaalde landen te gaan leven zou een flinke stap terug zijn in wat betreft levensstandaard toekomstmogelijkheden....En dus wint Nederland het toch ook vaak...

Offline admin

• Administrator
« Reactie #10 Gepost op: 07 mei 2003, 07:20:12 »
Om nu in bepaalde landen te gaan leven zou een flinke stap terug zijn in wat betreft levensstandaard toekomstmogelijkheden....

Daarom!
Als je terug zou komen naar nederland zou het onmogelijk worden door de lagere levensstandaard en de kleinere beurs.

Offline stefanie

• Steunt de Stichting
  • Aimee 28-12-'06
« Reactie #11 Gepost op: 07 mei 2003, 10:04:27 »
Niet onmogelijk maar iets waar je niet voor kiest...Meer risico om opnieuw te moeten beginnen....En daarom logischer om de route van je leven dus anders te bewandelen...Maar het valt of staat met de verschillen tussen 2 landen...Allebei negatieve kanten en positieve kanten....En wij zijn dus in de luxe positie om te proberen vooral die positieve kanten te benutten...en te combineren...

Offline peter van der m.

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2003, 15:57:08 »
ik sluit me steeds meer aan bij de stelling:nederland word steeds minder leuk.
ik ben in mijn hele leven niet zo heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop als in de voorbije maanden.
steeds meer krijg ik een drukkend gevoel van dit is toch niet leuk meer op deze manier.
mijn moed begint zolangzamerhand gewoon echt letterlijk naar de voeten te zinken met de wellicht aankomende
kabinets plannen in het achter hoofd :'( :'( :'( :-\ :-\ :-\
echt zo'n gevoel van ik kap ermee,ik doe niks meer,ik ga hier weg,wat heb ik hier nog te zoeken.
 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
dit is gewoon mijn gemoeds toestand.

heel jammer allemaal
ach ja life throws us a curve ball very now and then

Offline Linda

• Steunt de Stichting
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2003, 11:32:14 »
ik kan me voorstellen dat je op dit moment zo denkt, vanwege die kl...mvv-procedure, maar uiteindelijk kiezen de meesten er toch voor om zich hier te vestigen en dat is natuurlijk ook niet zonder reden... Als je partner eenmaal hier is ben je de ergste ellende weer vergeten en besef je weer dat het hier allemaal toch niet zo slecht is.

Offline Zabriye

• Volwaardig lid
  • **
  • Jij bent mijn toekomst!
  • Nationaliteit partner: Tunesi
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2003, 11:40:11 »
ik sluit me steeds meer aan bij de stelling:nederland word steeds minder leuk.
ik ben in mijn hele leven niet zo heen en weer geslingerd tussen hoop en wanhoop als in de voorbije maanden.
steeds meer krijg ik een drukkend gevoel van dit is toch niet leuk meer op deze manier.
mijn moed begint zolangzamerhand gewoon echt letterlijk naar de voeten te zinken met de wellicht aankomende
kabinets plannen in het achter hoofd :'( :'( :'( :-\ :-\ :-\
echt zo'n gevoel van ik kap ermee,ik doe niks meer,ik ga hier weg,wat heb ik hier nog te zoeken.
 :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
dit is gewoon mijn gemoeds toestand.

heel jammer allemaal

Helaas voel ik me op dit moment net zo... :-[

13-10-11 examen 97/68/33
14-10-11 getrouwd in Sousse
04-11-11 M46-->18-11-11 afgerond
10-11-11 MVV aanvraag
09-02-12 NEGATIEF 
06-03-12 Schengen C-visum Franse ambassade, niet in behandeling genomen!

Offline peter van der m.

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2003, 12:02:07 »
ik weet het.zodra ze weer hier is vergeet je veel,
de hele procedure.....ik snap het wel maar het lijkt er op dat ze zoveel mogelijk barrikades willen opwerpen,en dat vind ik gewoon schandalig.
je hebt het hier niet over getallen ,naar over mensen en hun levens,ik merk gewoon dat dat het enorm aan me vreet,het is psychisch een heel kluit.die onzekerheid over wat er gaat gebeuren.
je staat,althans voor mijn gevoel,stil,je wil verder met je leven maar dat gaat niet want je partner is er nog niet.
het lijkt er op alof ze in den haag alleen aan een sluitende begroting denken,lijkt verdomme wel een bedrijf wat voor de aandeel houders winst moet tonen.
steeds maar meer en meer frustraties op weken.BAH!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
ach ja life throws us a curve ball very now and then

Offline Zabriye

• Volwaardig lid
  • **
  • Jij bent mijn toekomst!
  • Nationaliteit partner: Tunesi
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2003, 12:10:13 »
Ik weet niet hoor maar je ontneemt me echt de woorden...

Het is zo moeilijk om alles op een positieve manier te blijven bekijken..
Ik ben altijd een enorm positief ingesteld mens, maar ik heb het echt helemaal gehad.. ::) ....3 jaar... :'(
13-10-11 examen 97/68/33
14-10-11 getrouwd in Sousse
04-11-11 M46-->18-11-11 afgerond
10-11-11 MVV aanvraag
09-02-12 NEGATIEF 
06-03-12 Schengen C-visum Franse ambassade, niet in behandeling genomen!

Offline Jac

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2003, 12:10:17 »
ik weet het.zodra ze weer hier is vergeet je veel,
de hele procedure.....ik snap het wel maar het lijkt er op dat ze zoveel mogelijk barrikades willen opwerpen,en dat vind ik gewoon schandalig.
je hebt het hier niet over getallen ,naar over mensen en hun levens,ik merk gewoon dat dat het enorm aan me vreet,het is psychisch een heel kluit.die onzekerheid over wat er gaat gebeuren.
je staat,althans voor mijn gevoel,stil,je wil verder met je leven maar dat gaat niet want je partner is er nog niet.
het lijkt er op alof ze in den haag alleen aan een sluitende begroting denken,lijkt verdomme wel een bedrijf wat voor de aandeel houders winst moet tonen.
steeds maar meer en meer frustraties op weken.BAH!!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Op dit moment denk ik er precies hetzelfde over.
En volgende week gaan we bekijken of de rollen niet omgedraaid kunnen worden. Dat wil zeggen dat we de mogelijkheden gaan bekijken dat ik naar Cambodja vertrek.

Jac
Thuis is niet waar je woont
maar waar je je thuis voelt

Offline admin

• Administrator
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2003, 12:16:28 »
Ik moet toegeven dat ik ook om me heen kijk of er in de nabije toekomst geen mogelijkheden zijn om in Indonesie te gaan werken.

Offline Martijn

• Bule tinggi
  • Volwaardig lid
  • **
  • Sherly&Martijn
    • Klein foto-album online
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2003, 16:15:53 »
Ik moet toegeven dat ik ook om me heen kijk of er in de nabije toekomst geen mogelijkheden zijn om in Indonesie te gaan werken.

Ik heb die gedachte ook gehad en in Indonesi
11-10-2003: getrouwd!
14-12-2004: Positief advies!
19-02-2005: Eindelijk samen in Nederland!
17-03-2005: Afspraak Gemeente voor verblijfsvergunning.
25-05-2005: Beschikking VVR ontvangen.

Offline juditka

• Volwaardig lid
  • **
  • make love not war
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2003, 17:17:12 »
nederland wordt minder leuk dan het was, niet in vergelijking misschien met andere landen, maar de sfeer ten opzichte van buitenlanders wordt steeds harder. Buitenlanders zijn een probleem , op welke manier dan ook. En ik heb het idee sinds de opkomst van de LPF dat Nederland juist onveiliger is geworden, mensen trekken snel hun mond op een agressieve manier open en bevolkingsgroepen komen tegenover elkaar te staan.
ik zou als lesbisch stel niet weten waar in de wereld ik ook vrij kan wonen en dat is een van de redenen dat ik hier woon en me gelukkig prijs en hier prettig woon. Maar ik vind de sfeer die in Nederland in bepaalde kringen groeit burgerlijk, kleinburgerlijk en erg bekrompen en gesloten en dom en intolerant.  En dat vind ik geen goede ontwikkeling. Dus in die zin sluit ik me aan bij de stelling dat Nederland steeds minder leuk wordt. En je kunt ook als je hier wel prettig woont en nergens anders toekomst ziet best kritiek hebben op de ontwikkelingen in de samenleving. En ik wil daar graag tegenwicht tegen bieden omdat een groot deel van de Nederlanders dit ook niet prettig vindt, alleen dat deel heeft een veel minder grote mond.
Ik voel me als partner met iemand die ergens anders vandaan komt soms als een halve crimineel... ??? En dat ben ik toch niet...
gelukkig met haar Ivana (Servie&Montenegro)
5 november '02 met MVV in Nederland
17 december '02 gelukkig getrouwd
15 maart '03

Offline snekkie

• Volwaardig lid
  • **
  • Keep smiling!
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2003, 19:32:12 »
het is verschrikkelijk dat iedereen door zoveel ellende heen moet en dat het zo lang duurt etc etc. Zelf denk ik dat de wereld in zijn geheel enorm aan het veranderen is, wat eigenlijk door September 11 een echte 'shockwave' aan paranoia en strikter vreemdelingenbeleid teweeg heeft gebracht. Niet alleen in Nederland, maar hier voelen we het natuurlijk enorm enorm, met al dat politieke geklooi van de laatste twee jaar. Ik heb echter wel een klein beetje een raar gevoel bij het geroep van 'dan verhuizen we liever naar....' want heb zelf al in verschillende landen gewoond en weet daarom uit ervaring dat het vaak helemaal niet zo gemakkelijk is om je in het buitenland te vestigen, en dat de ministeries van buitenlandse zaken vaak corrupt/ongeorganiseerd/afwijzend etc etc tegenover buitenlanders staan! Soms lijkt Nederland dan bijna paradijselijk in vergelijking! Klagen is natuurlijk ontzettend gemakkelijk, maar ik vind wel natuurlijk dat we niet zomaar moeten aannemen dat het ergens anders gemakkelijker is.....

ik moet allemaal nog aan die hele MVV-aanvraag-toestand beginnen dus misschien ben ik erg naief....
sterkte allemaal, hoop dat er binnenkort goed nieuws voor je komt Zabriye!

5-12-1998 - Eyal ontmoet in NZ
25-04-2000 - getrouwd
17-01-2004 - MVV aanvraag ingediend

Offline bartje64

• Volwaardig lid
  • **
  • Liefde kent geen grenzen
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2003, 23:12:35 »

Ja...deze mogelijkheden heb ik ook al bekeken maar tot op heden zonder succes...ik blijf kijken overigens.
Getrouwd in Jakarta 01-07-02
MVV aanvraag 20-09-02
MVV in paspoort 10-01-03
In Nederland 08-04-03
VTV 10-06-03
VTV 01-04-2004 t/m 04-09
18-01-06 Alix geboren !!!

Offline Sophaki

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #23 Gepost op: 20 mei 2003, 11:35:15 »
Wat jullie allemaal zeggen is waar, zowel de negatieve als de positieve dingen! Ik heb lang in Griekenland gewoond en daar was niet zoveel racisme als hier toen ik er kwam, maar later viel de Berlijnse muur en toen kwamen de mensen van Griekse afkomst uit Rusland etc. als vluchtelingen naar het moederland terug... en toen veranderde er veel!!!
Maar toch hebben die mensen juist veel voor Griekenland betekend, want ze woonden eerst met z'n tienen op een kamer en begonnen zo een zaak op te zetten. Twee jaar later liep die zaak goed en kochten ze een huis! Wat is er nu beter voor de economie dan dat (nou ja, ik had vroeger een 3 op economie dus misschien zie ik de dingen wel verkeerd  ;D)? Later zagen veel Grieken dit wel in.

Als een land te vol wordt, krijg je problemen - dat is overal zo! Er zijn in feite gewoon teveel mensen op de wereld op dit moment en daarbij zijn die mensen ook nog eens verkeerd verdeeld over de verschillende landen en gebieden...  8). Niet alleen Nederland is vol, maar heel Europa zo ongeveer en de VS ook.

Eigenlijk zouden de regeringen van de westerse landen iets echts moeten doen om de armoede in de rest van de wereld op te heffen - mogelijkheden genoeg, maar dat doen ze dus niet :-\ en daardoor worden de verschillen steeds groter en schrijnender. Dat neem ik Nederland

Offline amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
  • Nationaliteit partner: filippijns
« Reactie #24 Gepost op: 26 juni 2003, 09:39:09 »
jeetje ik dacht  dat ik altijd een soort don quichot was in dit land maar het doet me goed te horen dat ik niet alleen sta in mijn mening dat nederland de laatste jaren achteruit gehold is.
zelf ben ik met een hoge neus aangaande nederland vertrokken voor acht maanden naar de filippijnen en ben na 4 maande neven terug geweest voor 3 weken,IK  KENDE MIJN EIGEN LAND NIET MEER. zo snel is dat gegaan.Bij terugkeer na 8 maanden is voor mij het doek echt gevallen,nederland is verkocht aan het buitenland en onze landje krijgen wij niet meer terug.
Het is zeker geen teruggang in welvaart om naar een ander land te vertrekken, het is een andere maar zeker meer vrijheid en tevens een andere maar meer luxe.
Een wet maakt mij blij en dat is de wet BEU dat biedt in ieder geval perspectief om op te rotten want dat willen ze maar al te graag dat we dat doen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.