Auteur Topic: Huwelijk: Marokko  (gelezen 24702 keer)

Offline Miryam

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijk: Marokko
« Reactie #25 Gepost op: 05 juli 2005, 07:31:43 »

Miryam[/u], je schreef (in jouw bijlage) over de imam die informatie kan verschaffen. Begrijp ik goed dat de imam jullie huwelijk voltrokken heeft of had deze goede man nog een andere functie?? Ben benieuwd wat zijn rol was en wie jullie huwelijksakte heeft opgesteld.
De  imam die ons huwelijk voltrokken heeft was een jeugdvriend van Mounir. Zowel Mounir als ik wisten niets van de hele stempelparade en hij heeft ons braaf overal naar verwezen.

1 dag na ons huwelijk heeft Mounir volgens mij de huwelijksakte opgehaald bij de Imam. Toen was het van de ene instantie naar de andere instantie voor stempeltjes. 1 van de bestemmingen was toen het gemeentehuis van Casablanca waar minstens 2 ambtenaren er wijs naar hadden gekeken en er hun 'poot' op gezet hebben.

Offline meriam

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #26 Gepost op: 05 juli 2005, 08:52:07 »
Beste Miryam,

Ah dit maakt het een beetje duidelijker. Als opsteller van het huwelijkscontract, in welke functie deed hij dat: als Qadi ( l Elum ) / in opleiding

Offline Miryam

• Steunt de Stichting
« Reactie #27 Gepost op: 06 juli 2005, 23:11:28 »
hij deed in functie van Imam.

een Qadi is toch een islamitische rechter???

Offline meriam

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #28 Gepost op: 07 juli 2005, 12:54:46 »
Qadi : is een rechter die bij ons bij het consulaat van Marokko ons huwelijkscontract opstelde, ons dus heeft getrouwd.

Groet van Meriam

Offline SaidaBen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Quitters Never Win and Winners Never Quit!!!
« Reactie #29 Gepost op: 12 juli 2005, 03:37:35 »
Tip 1 zorg dat hij in Rabat zijn MVV aanvraag z.s.m. doet. Per 1 juli staan er weer de nodige wijzigingen te wachten waaronder de Wet inburgering buitenland. Dit houdt in dat indien de MVV aanvraag door hem niet voor die datum in Rabat is gedaan hij examen (basis) NL bij de Ambassade moet doen. En per 1 juli worden ook de leges gruwelijk verhoogd voor MVV aanvraag.
...
Je kunt ook nog gewoon overwegen om eerst hier samen te wonen en daarna pas te gaan trouwen of in Marokko of in NL (in Marokko is natuurlijk wel minimaal drie dagen feest

Offline SaidaBen

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #30 Gepost op: 12 juli 2005, 03:57:12 »
Een verklaring omtrent Gedrag moet je toch bij het consulaat aanvragen?

Ik ben naar de gemeente geweest waar ik woonachtig ben, daar verwezen ze me door naar het Marokkaanse consulaat.
Toen ik met hun contact opnam, werd ik van kastje naar de muur gestuurd :-\
Ik kreeg eerst een mevrouw aan de lijn die bijna geen woord nederlands sprak. Vervolgens een mevrouw die zei dat ik daarvoor bij de gemeente moest zijn. Toen ik haar vertelde dat die mij naar hun hadden doorverwezen, zou ze me doorverbinden met een meneer die daarover ging. Maar die was in gesprek. Ik moest het over een half uurtje maar proberen via een doorkiesnummer. Na twee uur elk kwartier geprobeerd te hebben, kreeg ik te horen dat de betreffende man al naar huis was. Ik moest maar langskomen, want per post stuurden ze de aanvraag niet op. Nu wil ik aanstaande woensdag naar het consulaat in Rotterdam reizen om alsnog de aanvraag tot VOG in handen te krijgen.
Daarom dus mijn vraag of ik toch werkelijk bij het consulaat in NL moet wezen voor een aanvraag tot VOG.

Groetjes, Sa

Offline pauline

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #31 Gepost op: 12 juli 2005, 09:31:42 »
Hallo Saida
Die verklaring van goed gedrag kan volgens mij niet door de ambassade gegeven worden. Het is namelijk een verklaring van de nederlandse overheid dat jij je goed gedragen hebt. Ik ben in 2000 in Marokko getrouwd en heb ook zo'n verklaring nodig gehad, duurde toen een paar weken voordat ik hem thuis had. Tegenwoordig wordt hij niet meer gegeven, tenminste niet meer voor een huwelijk in het buitenland. Er is op dit forum al eens uitgebreid over bericht, ik zou het goed nakijken als ik jou was.
Helaas is het in Marokko nog niet goed doorgedrongen dat die verklaring in nederland niet meer afgegeven wordt, ik hoop dat de ambassade wat voor je kan doen.
Als je meer wilt weten, mail me maar, kan via een pb.
groet van Pauline

Offline SaidaBen

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 15 maart 2006, 16:07:14 »
Ja, die inburgering in eigen land is echt een heel groot obstakel weer.
Dit moet Ben dus doen VOORDAT de MVV aanvraagt?

Belgie lijkt idd een goede optie, maar zou de biologische vader van de kinderen je daar dan niet in tegenwerken? En hoe zit het met school, vriendjes en dat soort zaken? Ik weet niet wat hun leeftijd is, maar een half jaar in Belgie kan best heel ingrijpend zijn. En dan zijnze daar net weer gewend en moeten ze weer terug naar Nederland.
Waarschijnlijk wel, maar als ik kan aantonen dat het voor werk is ofzo.... ik weet het niet... Heb echt geen flauw idee hoe dit in z'n werk gaat. M'n kindjes zijn 2, bijna 5 en 7. En hoezo moeten ze na een half jaar weer terug naar NL?

Het inburgeren in eigen land is vanaf VANDAAG. Is natuurlijk achterafpraten, maar het was misschien goed geweest om hem in Marokko vast te laten aanvragen voor die datum en dan proberen in de looptijd van de aanvraag alles rond te krijgen qua werk en inkomen.
MVV kan toch pas aangevraagd worden, als je getrouwd bent? Want dat zijn we nu nog niet :( Het dossier ligt in Marokko op mij te wachten. Zodra ik kan, ga ik weer en dan kunnen we trouwen ;D
En hoelang duurt de looptijd van de aanvraag gemiddeld? Want ik moet dan wel binnen die tijd een vast of jaarcontract hebben gevonden. Ik vind de kosten van zo'n aanvraag nogal hoog om het er maar op te gokken!
Ik hoop het ook dat het ons gaat lukken! De kinderen blijven ook vragen wanneer Ben nu eindelijk komt. Het zal ons allemaal heel wat rust geven!!! Maar tot die tijd...
Winners Never Quit, and Quitters Never Win!!!! ;)
Citaat

Offline SaidaBen

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #33 Gepost op: 17 maart 2006, 22:15:43 »
Dit moet Ben dus doen VOORDAT de MVV aanvraagt?
Voordat de aanvraag wordt goedgekeurd in elk geval. Volgens mij wordt hij er bij het doen van de aanvraag meteen voor aangemeld.
Maar als hij zakt voor z'n examen is het geld weggegooid, want dan wordt de MVV ook afgewezen. Of niet?

En hoezo moeten ze na een half jaar weer terug naar NL?
Je kunt er natuurlijk ook blijven wonen inderdaad. Ik dacht uit je verhaal te begrijpen dat je terug wilt, maar hoeft uiteraard niet.
Ik wil niet pers

Offline Nens

• Premium lid
  • Ecuador - Nederland
    • Stichting Chiapas Indianen
« Reactie #34 Gepost op: 17 maart 2006, 22:26:33 »
Hoi Saida,
Ik reageer alleen even op je laatste vraag: het is niet noodzakelijk om getrouwd te zijn om een MVV aan te vragen, samen gaan wonen op 1 adres is voldoende (beter gezegd: vereist). Aantonen: de IND stelt je op een formulier allerlei vragen over hoe de relatie tot stand is gekomen, hoe je de relatie onderhoudt, of de wederzijdse familie op de hoogte is, dat soort zaken. En daarbij wordt ook gevraagd om bewijzen. Daarbij kun je denken aan telefoonnota's, uitdraai van email-verkeer, foto's, etc.
De salariseis is hetzelfde als je getrouwd bent of gaat samenwonen.
Succes met alles!
Nancy
Lo que las ideologias dividen al hombre,
el amor con sus hilos los une en su nombre

Offline Miryam

• Steunt de Stichting
« Reactie #35 Gepost op: 17 maart 2006, 23:02:26 »

Maar als hij zakt voor z'n examen is het geld weggegooid, want dan wordt de MVV ook afgewezen. Of niet?
Hij kan zo vaak examen doen als nodig is. MVV wordt niet afgegeven als hij niet geslaagd is voor zijn examen.

Citaat

Ik wil niet pers

Offline Muhammed

• Komt net kijken
Trouwen in Marokko
« Reactie #36 Gepost op: 29 augustus 2009, 18:38:52 »
Beste leden,

Is er iemand onlangs (na 1 april 2009) getrouwd in Marokko? Dus een Nederlandse of Nederlander met een Marokkaan(se) uit Marokko. Ik vroeg me af hoe jullie dat met de VOG gedaan hebben, aangezien Nederland daar nu een definitieve stop op heeft gezet. Soms lees ik wel van mensen dat ze gewoon een VOG voor werk hebben aangevraagd en die gebruiken, maar het moet er echt 1 zijn ivm "trouwen in Marokko". En DIE worden dus niet meer gegeven.

Wat nu?

Alle hulp is welkom.

Bedankt alvast!

Muhammed

Offline IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • voor jou wil ik bergen opzij duwen...
Re:Huwelijk: Marokko
« Reactie #37 Gepost op: 29 augustus 2009, 21:59:57 »
Ik zou niet weten wat VOG is anders had ik je wel geholpen, wellicht is het beter om een eigen topic te maken aangezien deze een paar jaartje oud is.
Elyass is de naam

Offline Aletta

• * Nachtbraker *
  • Bestuur Stichting Mixed-Couples
  • Tob niet, 't komt altijd anders
  • Nationaliteit partner: Turkse Nederlander :)
« Reactie #38 Gepost op: 29 augustus 2009, 22:34:12 »
VOG = Verklaring Omtrent het Gedrag: bewijs dat je een lief meisje of jongentje bent geweest ;D

Zie ook: http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/verklaring_omtrent_het_gedrag/

Offline Muhammed

• Komt net kijken
« Reactie #39 Gepost op: 30 augustus 2009, 00:32:31 »
Inderdaad bedankt haha voor de uitleg. Nou ik had dus een eigen topic aangemaakt, maar die is dus door de moderator in deze topic geplaatst. Dus misschien kunnen ze deze in een nieuw topic plaatsen? Insha Allah.

Heeft iemand al nieuws omtrent de mogelijkheden omtrent VOG?

Offline IND-VIJAND

• Steunt de Stichting
  • voor jou wil ik bergen opzij duwen...
« Reactie #40 Gepost op: 31 augustus 2009, 12:21:37 »
Ik hoor voor het eerst dat ze dat nodig hebben om te kunnen trouwen, ik heb`m inderdaad moeten aanvragen voor dat ik be
Elyass is de naam

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #41 Gepost op: 31 augustus 2009, 13:40:08 »
Een bewijs van onbesproken gedrag wordt ook vaak voor visa gevraagd.Vreemd dat NL het niet wil afgeven.

Offline Muhammed

• Komt net kijken
« Reactie #42 Gepost op: 31 augustus 2009, 15:25:32 »
Dit heeft Min van Just. gestuurd.

Naar aanleiding van uw email delen wij u het volgende mee:

Er zijn geen mogelijkheden voor het aanvragen van een VOG, de onderstaande tekst kunt u eventueel overleggen aan de autoriteiten die u om de verklaring hebben verzocht.

The Dutch authorities do not provide the Certificate of Good bahavior for a marriage in Morocco. This goes for every applicant who has applied for this purpose since April 1st 2009. This is due to the fact that the Moroccan authorities have not been able to provide COVOG an excerpt of the Moroccan marriage legislation. Therefor the application for the Certification of Good Behavior is inadmissible, which means that you cannot meet the Moroccan demands in order to get married there.

This situation changes if the Moroccan authorities justify their demand for the Certificate of Good Conduct for a marriage. The Moroccan authorities have been informed about this.

Kind regards,

Dhr. D. van Herpen
Ministerie van Justitie
Dienst Justis
Integraal Contact Centrum
a

Kent iemand mensen die deze zomer zijn getrouwd in Marokko?

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #43 Gepost op: 31 augustus 2009, 19:44:55 »
Buiten dat het beroerd Engels is, gaat het dus puur om het feit dat Marokko geen voorbeeld van een Marokkaanse huwelijksvoorwaarden/ legalisatie aan COVOG heeft overlegd?Wat dat nou te maken heeft met niet uitreiken van de VOG ??

Offline Muhammed

• Komt net kijken
« Reactie #44 Gepost op: 01 september 2009, 11:42:30 »
Ja, dat klopt. Het gaat om de afspraken tussen Nederland en Marokko.