Auteur Topic: Gezocht: Spaanstalige TV.  (gelezen 5671 keer)

Offline Cubaonmymind

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Man
Gezocht: Spaanstalige TV.
« Gepost op: 02 februari 2003, 14:42:30 »
Heeft iemand info over spaanstalige TV via de satelliet, bij voorkeur Cubaans, anders TVE of anders spaanstalig uit Zuid-Amerika.

Helaas is er geen TVE meer op de Rotterdamse kabel.

Offline Miryam

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gezocht: Spaanstalige TV.
« Reactie #1 Gepost op: 03 februari 2003, 11:06:48 »
Er ligt in de winkel ergens een magazine "Satelite". Het lijkt mij dat je daar alles kunt vinden. Ik had eerst een link voor frequenties maar die link schijnt dus niet meer te werken.

Ik heb mijn schotel enzo ook in R'dam gekocht. Niet te duur. Kan eventueel het adres wel doorgeven.

Offline Cubaonmymind

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 03 februari 2003, 11:09:18 »
Aha. Ik ken het blad niet maar ik loop in de pauze even naar de sigarenboer om te kijken. Had ook al van Kris via Yahoo een reactie hehad met een frequentie. Kan ik daar gelijk verder mee.

Offline Hik

• Volwaardig lid
  • **
  • Viva el Per
    • Anne in Latinoland
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2003, 22:16:20 »
Oeh! Dat lijkt me ook wel leuk! :)

Offline Cubaonmymind

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 26 februari 2003, 08:20:47 »
Je kunt een schotel kopen, zo blijkt uit telefonisch onderzoek met satellietschotelleveranciers, met een dubbele kop waarmee je o.a. diverse Spaanstalige zenders kan ontvangen, naast vele andere. Kosten zijn volgens de winkel, inclusief installatie,

Offline Eric

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2003, 17:15:11 »
Voor Spaanstalige tv heb je niet per se een dubbele kop nodig. Spaanse zenders zijn er genoeg op een satelliet. Waar je vooral op moet letten is de codering van de zenders de je wil zien. Ik weet bijna zeker dat de ontvanger van 165 euro geen decoder aan boord heeft....
Voor koopjes kun je het beste in duitsland gaan kijken en als je een beetje handig bent kun je dan zelf de boel installleren. Kijk voor meer info maar eens op satelliet.pagina.nl.
verder kun je natuurlijk even googelen...

Veel succes ermee
doet niet meer mee aan deze site

Offline Renate S.

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #6 Gepost op: 12 maart 2003, 21:50:40 »
Je kunt een schotel kopen, zo blijkt uit telefonisch onderzoek met satellietschotelleveranciers, met een dubbele kop waarmee je o.a. diverse Spaanstalige zenders kan ontvangen, naast vele andere. Kosten zijn volgens de winkel, inclusief installatie,

Offline admin

• Administrator
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #7 Gepost op: 03 april 2003, 10:44:54 »
Tip: www.canaldigitaal.nl

Andalucia TV
Canal Canarias
Canal 99
Mosaico

Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #8 Gepost op: 08 mei 2003, 23:26:42 »
Op deze twee sites kun je per land en taal alle satellietzenders vinden.
http://www.lyngsat.com/ en http://www.kingofsat.net/

Ik adviseer je een draaibare schotel te nemen. Heb ik ook en ben ik zeer tevreden over, zou niet anders meer willen. Kost wat meer maar krijg je bijv. ook Hispasat, en kun je de kabel eruitgooien. Heb je nog veel beter (digitaal) beeld ook. Zeker nu per 1 juni 2003 de BBC ongecodeerd op Astra2 komt. Tenzij je een Belgi

Offline EverGo

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #9 Gepost op: 02 december 2003, 22:45:36 »
Er zijn digitale ontvangers te koop vanaf 100 euro (goedkoper heb ik alleen nog analoge gezien).
Met een eenvoudig schoteltje (60cm is voldoende voor Nederland) kun je afstemmen op Astra, en kun je met een kaart die je kunt bestellen op de site die Kris hierboven aangeeft naar Spaanstalige tv kijken!
Installatie kun je best zelf als je niet compleet onhandig bent.
Een draaibare schotel of een schotel met een dubbele kop heb je nodig op het moment dat je op meerdere satellieten wil afstemmen om op die manier meer zenders te kunnen kijken.
Helaas ben ik op de een van de zenderlijsten nog geen Cubaanse zenders tegengekomen...
Als je er een ontdekt, mag je me dat even laten weten, want daar heb ik ook wel interesse in!

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2003, 00:07:59 »
Ik kijk inmiddels wel naar in Europa vrij te ontvangen Mexicaanse zenders.
Kijk hier: www.kingofsat.net/findlist2.php?pos=*&code_pays=*&num_pays=39&num_genre=*&num_crypt=*&num_standard=*&ordre=nom_ch

Via dezelfde site vind ik

anoli

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 03 maart 2004, 13:53:30 »
Het is niet hetzelfde om naar bijv TVE te kijken.
Dat is wel Spaans, maar uit Spanje.
Deze zender krijg ik overigens met handmatig zoeken wel op mijn tv. (geen top kwaliteit maar toch!)
Dan rest nog de mogelijkheid om via internet te kijken naar de favoriete zenders. Maargoed, dat is ook weer niet hetzelfde als op tv.

Ik heb ook al eens aan een schotel gedacht voor bijv. Venevision etc. maar hoe zit dat met kaarten etc die je weer moet kopen voor bijv.Astra etc.
coderen/decoderen etc..

Offline Miryam

• Steunt de Stichting
« Reactie #12 Gepost op: 03 maart 2004, 14:04:30 »
http://www.sbsonline.nl/modules.php?name=satellite_frequenties&site=satellitehome&file=astrasat&satid=79

dan kun je de frequenties vinden en dan kun je kijken bij FTA (free to air) nix geen kaarten gewoon gratis.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #13 Gepost op: 03 maart 2004, 15:22:52 »
Ik vind een station uit Venezuela op Horbird, maar ben nog niet nagegaan of het hier is te ontvangen.
Kijk even hier voor de gegevens: www.kingofsat.net/findlist2.php?pos=*&code_pays=*&num_pays=107&num_genre=*&num_crypt=*&num_standard=*&ordre=nom_sat

anoli

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 03 maart 2004, 16:12:26 »
bedankt voor jullie reacties & links!