Auteur Topic: Document afgewezen door IND  (gelezen 56 keer)

Offline Alffa166

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Oekraine
Document afgewezen door IND
« Gepost op: 16 mei 2019, 17:23:55 »
MVV ingediend voor mijn partner en haar zoontje binnen de maand, lekker vlot.
Echter verzoek tot aanvullende informatie, het document over het gezag van de zoon is onbekend bij de IND. Het betreft een document uit Oekraïne het is een document dat lijkt op een geboortecertificaat, met als extra toevoeging code 135. Dit betekent aldaar dat je alleenstaande moeder bent en volledig bevoegd. Na wat speurwerk zie ik dat dit inderdaad het document is waarmee je van Oekraïne mag immigreren. Alleen de IND weet dit niet.
 Daarbij krijg je maar twee weken om een ander document aan te leveren, voor de begrippen aldaar is twee weken echt te kort.
Hoe hard zijn die twee weken en hoe toon je aan dat dat document wel degelijk het gezag bepaalt? 

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Document afgewezen door IND
« Reactie #1 Gepost op: 20 mei 2019, 09:29:55 »
Is er een wettelijke vader? Zo neen dan heeft de moeder per definitie het gezag (en zou jij het kind kunnen erkennen waardoor een kind onder de zeven Nederlander wordt, iets wat vrijwel alle problemen oplost).

Is er wel een wettelijke vader (en staat die op de geboorteakte) laat deze dan de toestemmingsverklaring tekenen als hij te vinden is.

Lukt dat allemaal niet, zoek dan de relevante Oekraïense wetgeving er bij en stuur die naar de IND.

Haal je de veertien dagen niet, schrijf de IND dan (binnen die veertien dagen) dat je er mee bezig bent, geef aan hoe lang je denkt dat het gaat duren en vraag uitstel.
Mocht de MVV onverhoopt worden afgewezen, weet dan dat je in bezwaar kunt. Bezwaar is een volledige heroverweging zodat je in die fase alsnog de gemiste stukken kunt insturen zonder weer een nieuwe aanvraag te moeten indienen (of leges te moeten betalen).

Offline Alffa166

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Oekraine
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2019, 08:18:58 »
Gisteren opgelost, middels een brief van de consul. Document erkend en MVV toegewezen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2019, 10:38:35 »
Gefeliciteerd.
De IND deed zo te lezen eerst weer eens moeilijk, niet gehinderd door te veel kennis.