Ik zou graag een nieuw topic maken.Ik ben vrouw met een nederlandse identiteit en heb sinds 1 jaar een relatie met een belg. We reizen momenteel veel op en neer om elkaar te zien en willen graag gaan samenwonen in de nabije toekomst en een gezin vormen. Echter ik zit in nederland in situatie met deeltijd werk opstart parttime ondernemersschap en aanvullende bijstand. Hij is in belgie werkeloos sinds kort na burnout en conflicten op werk en is werkzoekend. Wat zijn voor ons de handigste stappen om te ondernemen. T liefst willen we samen in belgie wonen.
Hallo,I heb een Filipijnse vriendin. Had nooit gedacht zo te kunnen rot-gepest worden door instanties van mijn eigen land België........Hoop dat het wat minder erg is, voor de Nederlandse Vrienden!
Hoi,Ik heb een vraag over naturalisatie na de eu-toetsing waarbij er geen uitschrijving is geweest in België. Er is geen verblijfsgat ontstaan, maar wel een overlapping waarbij we geen papier van uitschrijving hebben vanuit Belgie. Status nu: nog steeds afwachtend op antwoord van de IND na eu-toetsing. Mogelijk willen we toch weer terug naar België.Heeft dit negatief gevolg voor de naturalisatie in de toekomst?Wat kunnen we het beste doen?Alvast bedankt voor alle info/hulp!Gr
Hoi! Mijn partner heeft een Italiaanse verblijfsvergunning obv asiel. Hij verblijft momenteel in NL. Voor ons is het onduidelijk welke procedure bij de IND opgestart moet worden om hier legaal te mogen wonen en werken.
Dank voor de uitleg! Hoe zit het met mogelijkheden op bijvoorbeeld een vergunning op basis van arbeid in loondienst, is dat nog een realistische optie?
Wat betreft de EU-route, welke eisen stelt de IND dan? Voor mij is het op zich geen probleem om voor een paar maanden naar een ander land te gaan, maar betekent dit praktisch bijvoorbeeld dat ik me volledig uit Nederland moet uitschrijven? Kan ik voor zo’n korte periode mijn huurhuis aanhouden? Is het noodzakelijk dat ik inkomsten/werk heb?
Mijn partner heeft geen paspoort uit het land waar hij vandaan komt, en het gaat enorm moeilijk worden om dat geregeld te krijgen. Vanwege asiel kan hij ook niet zomaar terug om dit te regelen. Hij heeft eigenlijk alleen zijn Italiaanse verblijfsvergunning en een vluchtelingenpaspoort, ik neem aan dat dit voor de IND niet genoeg is?
Hallo,Ik heb gereageerd op een topic maar ik kom er niet uit hoe nu in een rubriek een topic te plaatsen.
Vraag:...