Auteur Topic: Thaise partner claimed eigen geld nodig te hebben voor toeristen visum  (gelezen 750 keer)

Offline TomvD

• Komt net kijken
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Thais
Ik heb online een Thais meisje ontmoet, en ben na enkele maanden contact in Thailand op vakantie geweest om haar te ontmoeten. Dit is erg goed verlopen. Nu willen we samen 3 maanden in Nederland doorbrengen a.d.h.v. een toeristenvisum. Mede dankzij deze website is mij daarover al een hoop duidelijk. Het volgende krijg ik echter (ook met google) niet helder:

Ze heeft op dit moment vrijwel geen geld (enkel voor dag tot dag eten) en geen baan (heeft tot 2 maanden geleden bij haar moeder's restaurant gewerkt, maar nu niet meer omdat het aantal klanten hard terugloopt). Ze geeft aan dat dit een probleem is, omdat bij de visum aanvraag de Thaise overheid zal denken dat ze gaat vluchten om elders haar geluk te zoeken (i.v.m. <500 baht op haar rekening). Als ze echter ~2000 euro (in baht) op haar rekening heeft staan en dit aan kan tonen, zal de Thaise overheid weten dat ze iets heeft om naar terug te keren, en sneller een visum verstrekken. Dit geld raakt ze niet aan, en boekt ze terug nadat ze weer in Thailand is. Aldus mijn vriendin.

Ik kan hier echter niets over terugvinden op het internet. Dit vind ik frapant, omdat ik zeer veel vertrouwen in haar heb, en ze gedurende de 4 maanden dat ik haar ken nooit om geld heeft gevraagd, en ook tijdens ons samenzijn er altijd op stond goedkoop te verblijven en te eten en geen cadeau's te ontvangen, m.a.w, geen tekenen van een golddigger.

Kort: is er bij jullie iets bekend over het feit dat de Thaise overheid problemen geeft bij visum verstrekking indien de Thai in kwestie geen aantoonbaar eigen geld heeft? Heeft iemand hiervoor geld over moeten maken voor zijn/haar partner? Bij voorbaat dank!

Offline robinson7268

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Nationaliteit partner: Filipijns
Re: Thaise partner claimed eigen geld nodig te hebben voor toeristen visum
« Reactie #1 Gepost op: 20 november 2018, 10:13:46 »
De Thaise overheid heeft niets met haar visum-aanvraag van doen. En waarom zouden zou ze haar tegenhouden ? Vreemd verhaal. Ik zou het zeker niet doen.

Daar zou ik me verder niet druk over maken. Eerder over het visum dat ze moet aanvragen bij de NL-ambassade. In haar situatie zal die zeker geweigerd gaan worden. Geen
baan, geen geld, geen huis, geen kinderen, kortom geen enkele garantie dat ze weer gaat terugkeren naar haar eigen land.

Misschien kan haar moeder haar weer (tijdelijk) in dienst nemen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2018, 10:14:22 »
Beste Tom,

dat een overheid een waarborgsom of banksaldo vraagt van een vertrekkende burger heb ik nog nooit gehoord, zeker niet uit Thailand. Ook ambassades vragen doorgaans geen waarborgsom als voorwaarde voor visumafgifte.
Reisorganisaties doen dat soms wel, maar daar staat de overheid dan weer geheel buiten.

Vraag het anders eens na op het Thailandblog. Daar zitten veel mensen die de dagelijkse praktijk kennen. Lees vooral ook hun Schengenvisumdossier goed door.

Op basis van jouw logies- en garantverklaring heeft je vriendin helemaal geen eigen geld nodig om het visum te kunnen krijgen. Het ticket kun jij t.z.t. voor haar kopen, voor de aanvraag volstaat een reservering, bijv. zo https://travelvisabookings.com/
Vooral van belang is economische (en sociale) binding. Met dat relatief bescheiden bedrag op haar bankrekening toont ze dat niet aan. Ze kan beter de baan bij haar moeder houden.
Als ik jou was zou ik geen geld sturen, in ieder geval niet meer dan de € 60 leges voor het visum en later wat zakgeld voor onderweg als ze het visum eenmaal heeft.

Is dit haar eerste reis? Dan is het niet verstandig haar meteen een visum voor drie maanden te laten aanvragen.

Weet dat ik visumaanvragen begeleid met een goed plan, afgestemd op ieders persoonlijke situatie en mogelijkheden.
Als je daarvoor belangstelling hebt neem dan contact met me op via https://www.prawo.nl/contact

Offline TomvD

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Thais
« Reactie #3 Gepost op: 20 november 2018, 10:53:33 »
Bedankt voor jullie reacties. Ze is reeds een keer twee weken in Nederland geweest om haar nichtje (die hier woont met haar Nederlandse man) op te zoeken; ze is toentertijd netjes volgens de regels weer teruggekeerd; ik hoop dat dit wat speelruimte geeft voor de aankomende visumaanvraag. Dat eerdere visum heeft ze geregeld met eigen geld dat ze toen nog voldoende hadden in de familie (dus zonder dat iemand in Nederland voor haar garant stond). Ik verwacht dat ze wellicht hierdoor in de war is geraakt, omdat ze toen eigen geld moest hebben voor haar eigen garantstelling, terwijl dat nu niet het geval zal zijn omdat ik garant sta. Ik zal dit overleggen met mijn vriendin en zal nog even terugkoppeling geven (wel zo netjes na jullie moeite).

@Prawo, bedankt voor je aanbod, ik heb daar wel oren naar. Na het e.e.a. besproken te hebben verwacht ik contact met je op te nemen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #4 Gepost op: 20 november 2018, 11:06:48 »
Zo te lezen heeft ze goede perspectieven voor een geslaagde visumaanvraag.
Laat maar weten als je mijn hulp wilt en kom er eventueel eerst eens even met mij in Zeist over praten. Hoewel ik alles ook telefonisch en schriftelijk kan afwikkelen.