Auteur Topic: Thaise vriend toeristenvisum is geweigerd zelfs met garantstelling!  (gelezen 596 keer)

Offline Miss93

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Thai
Thaise vriend toeristenvisum is geweigerd zelfs met garantstelling!
« Gepost op: 17 augustus 2018, 12:22:05 »
Lieve mensen,

Helaas ben ik tot weten gekomen dat mijn Thaise vriend zijn toeristenvisa is geweigerd en dit op grond van de volgende punten:

-Het doel en de omstandigheden van het voorgenomen verblijf zijn onvoldoende aangetoond en uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat voor het voorstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld

- en uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat voor het voorstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld.

en vervolgens komt de visumdienst met motivaties van:

Het doel en de omstandigheden van het voorgenomen verblijf zijn onvoldoende aangetoond. De relatie tussen u en de door u opgegeven referent is niet aannemelijmk gemaakt dan wel aangetoond middels objectiveerbare  bewijsstukken. Gelet op het feit dat de door u opgegeven reden van het bezoek nu juist van doen heeft met de gestelde relatie met refent maakt het doel van de reis en de verblijfsomstandigheden onvoldoende zijn aangetoond dan wel aannemelijk gemaakt.

Het doel en de omstandigheden van het voorgenomen verblijf zijn onvoldoende aangetoond. U heeft onvoldoende aannemelijke c.q. verifeerbare informatie weten te verschaffen omtrent het doel en de verblijfsomstandigheden van uw reis. Dientengevolge kan onvoldoende worden vastgesteld dat aan alle voorwaarden voor het verlenen van een visum wordt voldaan.

uw voornemen om het grondgebied van de lidstaat vóór het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld. Gelet op het feit dat niet is gebleken dan wel aannemelijk gemaakt dat u over een regelmatig en substantieel inkomen in uw land van herkomst of bestendig verblijf beschikt om zelfstandig in uw onderhoud te kunnen voorzien wordt het – mede gelet op de lokale dan wel algehele situatie in uw land van herkomst/verblijf en/of de geringe sociale binding – niet aannemelijk geacht dat u tijdig zult terugkeren. In dit verband wordt erop gewezen dat het voorkomen van illegale migratie als een van de basiscriteria voor visumverlening geldt. Bij het vaststellen of sprake is van een risico op illegale migratie wordt zowel gekeken naar de lokale en de algemene situatie in uw land van herkomst/bestendig verblijf, alsmede naar uw specifieke persoonlijke situatie.

Uw motivering om het grondgebied van de lidstaat voor het verstrijken van het visum te verlaten kon niet worden vastgesteld. De sociale en/of economische binding met uw land van herkomst of bestendig verblijf is onvoldoende aangetoond dan wel zeer gering gebleken. Hierdoor is de tijdige terugkeer na afloop van het door u opgegeven beoogde verblijf onvoldoende geborgd. In dit verband wordt erop gewezen dat het voorkomen van illegale migratie als een van de basiscriteria voor visumverlenging geldt. Bij het vaststellen of sprake is van een risico om illegale migratie wordt zowel gekeken naar de lokale en de algemene situatie in uw land van herkomst/ bestendig verblijf, alsmede naar uw specifieke persoonlijke situatie.

Wat zou ik het beste kunnen doen voor hem en heeft er iemand aub tips thanks!

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Thaise vriend toeristenvisum is geweigerd zelfs met garantstelling!
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2018, 12:33:00 »
Dit is een vrij standaard afwijzing. Voornamelijk gebaseerd op het bekende "vestigingsgevaar".
Dat je garantverklaring voldoende zou hebben moeten zijn is een wijd verbreid misverstand.

In dit geval kan een bezwaarprocedure worden opgestart, reken er op dat dit 3-4 maanden kan duren.
Sinds 1 mei 2018 kan dit niet meer met een advocaat op basis van gefinancierde rechtsbijstand (een toevoeging).

Misschien is een nieuwe, beter voorbereide, aanvraag beter. In ieder geval sneller.

Ook kunnen beide worden gecombineerd.

Een en ander is o.a. mijn specialiteit. Als je mijn hulp wilt, stuur me dan een e-mail of privébericht via een van de knoppen onder mijn gebruikersnaam naast dit bericht.

Offline Miss93

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Thai
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2018, 12:59:13 »
@prawo ik heb u een pb gestuurd.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2018, 17:14:39 »
@prawo ik heb u een pb gestuurd
Heeft u het ontvangen?
Als het goed is hadden we inmiddels telefonisch contact.