Auteur Topic: Ook terug naar Nederland na EU-route?  (gelezen 595 keer)

Offline Naohime

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
Ook terug naar Nederland na EU-route?
« Gepost op: 05 juni 2018, 13:59:46 »
Hoi allemaal,

Ik woon momenteel in het Verenigde Koninkrijk en ben van plan om eind dit jaar na het vinden van een baan terug naar Nederland te keren, samen met mijn turkse man. Ik merk dat er niet veel recente posts zijn over dit onderwerp op dit forum, voornamelijk in het verleden. Zijn er mensen in een soortgelijke situatie? Het zou leuk zijn om onze ervaringen en plannen te delen. Ik vind de terugkeer naar Nederland namelijk best wel eng, de verhuizing, baan zoeken, huis regelen, aanvraag EU-toetsing voor mijn man. Ben zo gewend raakt aan het leven hier in Belfast en het lijkt zo'n sprong in het diepe. Ook is mijn man superzenuwachtig over het vooruitzicht om Nederlands te moeten leren etc.  ;D

Herkent iemand dit?

Naomi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Ook terug naar Nederland na EU-route?
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2018, 10:42:19 »
Verblijfsrechtelijk zullen jullie plannen geen problemen mogen opleveren.
Als je niet meer wilt investeren in de kosten voor jouw registratione certificate en de EEA residence card voor je man (maar misschien heb je die al), verzamel dan de nodige bewijzen van jullie verblijf in GB (werk zou prima zijn). Dat laatste blijft nodig.
Dan kun je zonder dat je nog een baan hebt naar NL terugkeren en je man meenemen. Hier vraagt hij dan bij de IND de zogenaamde EU-toetsing aan.

Offline Naohime

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
Re: Ook terug naar Nederland na EU-route?
« Reactie #2 Gepost op: 07 juni 2018, 12:33:32 »
Verblijfsrechtelijk zullen jullie plannen geen problemen mogen opleveren.
Als je niet meer wilt investeren in de kosten voor jouw registratione certificate en de EEA residence card voor je man (maar misschien heb je die al), verzamel dan de nodige bewijzen van jullie verblijf in GB (werk zou prima zijn). Dat laatste blijft nodig.
Dan kun je zonder dat je nog een baan hebt naar NL terugkeren en je man meenemen. Hier vraagt hij dan bij de IND de zogenaamde EU-toetsing aan.

Beste Prawo,

Ik ben wat betreft de EU-route al redelijk bekend met de gang van zaken. Ik had u eerder via een ander topic gesproken hierover. Ik zocht via dit topic eigenlijk lotgenoten om erover te praten. Zelf heb ik veel gehad aan uw advies, erg bedankt!

Naomi :D