Hallo, dank Kofi voor je antwoord. Vraag me af of je het Chavez arrest ook buiten Nl geldt. Weet iemand daar een antwoord op?
Nu snap ik het even niet: U zegt "in een andere lidstaat, bijvoorbeeld Belgie" Het gaat om de Belgie route......
Is alles m.b.t. Duitsland goed gegaan?
Ongeveer 2 maanden later kregen wij bericht dat de Aufenthaltskaart van mijn vrouw klaar lag en wij die daar op moesten halen. Ik kreeg alleen een brief dat ik mij op basis van recht op vrij verkeer in Duitsland heb gevestigd.
De kaart van mijn vrouw is 2 jaar geldig de reden hiervoor zou zijn omdat dat de einddatum van haar paspoort is. Ik lees overal dat deze kaart altijd 5 jaar geldig moet zijn alleen hier had deze Auslanderbehörde geen boodschap aan ...
... toen we de kaart op gingen halen vroeg ik nog wat we moesten doen wanneer de aufenthaltskaart zou verlopen. Hierop had betreffende medewerker gaan antwoord. Zou dit problemen op kunnen leveren wanneer wij EU toetsing gaan aanvragen?
Dit is de korte versie. Makkelijk is deze route tot zo ver totaal niet. Ik hoop dat dit veel mensen bespaard blijft.
Ik woon in Nederland en heb sinds een half jaar een Amerikaanse vriendin. We zien elkaar regelmatig en zouden graag eind volgend jaar samen willen gaan wonen....De andere vraag is... is de Belgie route misschien makkelijker en slimmer?... wat betreft woonplaatst maakt voor mij niets uit met werk.
Hallo allemaal ,Mijn vrouw en ik zijn sinds een week getrouwd in Nederland met het oog erop een EU route ingang te gaan zetten. (omdat ik niet aan de inkomenseis voldoe ik ben student namelijk) Dus kunnen we niet gaan voor MVV. Voor mijn studie moet ik in september dit jaar een stage van 6 maanden doen die ook in het buitenland kan wellicht handig om die dan ook meteen daar te doen. Mijn vrouw heeft nog een geldig visum tot 9 maart 2018. Het probleem is dat we voor die tijd ook het land moeten verlaten. En omdat ik in september pas aan mijn stage kan beginnen kan ik nog niet met iets aantonen dat ik in een ander land moet zijn voor mijn studie. Zou het volstaan als wij daar voor die tijd al wonen? en als ik daar een bijbaan heb? En dan nog een andere vraag welk EU land is aan te raden? (we richten ons voornamelijk op Belgie of Duitsland)
De EU-route is er in principe voor gehuwden.Er zijn enkele landen zoals België waar je met het kunnen aantonen van een relatie van tenminste twee jaar je partner ook bij je kunt hebben als je er gaat wonen.Zelf moet je daar dan werken, studeren of voldoende geld hebben (reken op ruim € 1.000 per maand) plus een ziektekostenverzekering.Meteen naar Nederland komen kan alleen als jullie een NL kind hebben. Trouwen is dan niet nodig.We kan ze uiteraard met een NL visum komen zodat ze daarmee ook naar het EU lidstaat kan waar jij gaat wonen. Keuze uit 27 (GB doet na maart 2019 niet meer mee).
Ik zie dat er veel topics inactief zijn. Waar kan ik het beste een vraag stellen mbt eu-route voor studenten?