Bedankt voor u antwoord. Ik heb u Pm gestuurd
Goedemiddag, Pravo, ik heb een dochter uiteraard NL nationaliteit, schoonzoon turkse nationaliteit. Hebben belgie route gevolgd. Gemeente ravels weigerde inschrijving huwelijk. Bezwaar aangetekend, proces geweest, uitspraak ergens september. Mijn dochter heeft haar 5 jaren kaart voor belgie. Mijn schoonzoon heeft zijn oranje kaart voor belgie visum tot 21 july as. Zij hebben beide langer dan 6 maanden verbleven in Belgie. Ze wil hem niet meer laten gaan natuurlijk. Dus wil zij EU toetsing aanvragen in Nederland. Klopt het dat zij daarvoor moeten verblijven in Nederland....welke weg kan zij het beste bewandelen ik vermoed dat het niet meer dan een pormaliteit zal zijn om eu toetsing aan de vragen in NL. Maar wellicht zie ik dat verkeerd vandaar mijn vragen. Dank u voor uw reactie bij voorbaat.
met inreisvisum wordt het brax arrest bedoeld dacht ik ( of zijn het 2 verschillende dingen)
Ik wil graag een inreisvisum aanvragen voor mijn Turkse partner (we trouwen binnenkort dus na het trouwen) (toeristenvisum was afgekeurd bezwaar gedaan en eind november pas antwoord duurt ons te lang want kan ook negatief uitpakken)Alleen weet ik niet hoe. We denken eraan om echt te emigreren naar Dublin ( als het niet bevalt komen we gewoon terug na 3 maanden)Of anders de Euroute via Praag. Qua werkgelegenheid voor mijn partner (in praag is er kans dat hij geen baan vindt) en met oog op een mogelijke toekomst in Ierland willen we toch liever naar Dublin.Is het de bedoeling dat hij een inreisvisum aanvraagt bij het Nederlandse consulaat in Turkije of kan hij ook direct bij het Ierse of Tsjechische consulaat terecht.Hoe wordt een inreis visum daar genoemd? EN is er kans dat ze een inreisvisum weigeren of bij de airport hem toch niet binennlaten ? Mocht hij een inreisvisum ontvangen voor Ierland kan hij daar dan ook direct een werkvergunning krijgen?In Praag kan je wel direct een werkvergunning stempel halen bij de politieEn gezien je een adres moet tonen voor het inreisvisum is het ook voldoende als ik daar een kamer huur?is het mogelijk om de euroute te doen als we op kamers blijven dat zou veel geld besparen.sorry voor zoveel vragen ik kom er niet uit. Alvast mijn dank!
Vanaf 01-01-2018 geldt de Wet Beperkte gemeenschap van goederen. U trouwt dan niet meer in algehele gemeenschap van goederen. De wet geldt ook als u een geregistreerd partnerschap aangaat. U kunt nog steeds huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden maken.Wat is er veranderd?Vanaf deze datum trouwt u in beperkte gemeenschap van goederen.Al uw persoonlijke bezittingen en schulden die u vóór het trouwen heeft, blijven van u alleen. Bezittingen en schulden die u na het trouwen krijgt, zijn van u samen.Schenkingen of erfenissen die u ontvangt voor en tijdens uw huwelijk, zijn van u persoonlijk. Tenzij de schenker anders heeft bepaald of in het testament iets anders is aangegeven.Als u uit elkaar gaat, krijgen u en uw partner elk de helft van de gemeenschappelijke bezittingen en schulden.Administratie bijhoudenAls u langer samen bent, kan het voorkomen dat het niet meer duidelijk is welke spullen precies van u zijn. Dat kan voor problemen zorgen als u ooit uit elkaar gaat. Hou daarom een goede administratie bij. Dan kunt u altijd aantonen dat u eigenaar bent. Voor aangekochte spullen kan dat een factuur of ontvangstbewijs zijn waarop uw naam staat vermeld. Bij een ontvangen erfenis is de akte van verdeling uw bewijs.......EN DAN NU DE VRAGEN......:Als uitgegaan wordt van een (eerder gescheiden) ‘rijke’ Nederlander, die wil trouwen met een (lieve, doch) ‘arme’ dame van buiten Europa (Gambia), wat valt er dan nog te regelen middels vooraf op te stellen huwelijkse voorwaarden??De inbreng tijdens het huwelijk blijft beperkt tot het inkomen/pensioen van de NL-man, alsmede een beperkt inkomen van de partner. Het gezamenlijk inkomen wordt benut om in NL te wonen (huurwoning) en te leven. Mogelijke nieuwe grote aankopen zullen uiteraard door de man worden gedaan en op zijn naam worden vastgelegd. Als zijn bestaande vermogen, bestaande uit spaargeld, wordt omgezet in bijv. vastgoed (in NL of ergens buiten Europa), wordt dat goed op zijn naam gezet, dus blijft dat -bij een onverhoopte scheiding- bij zijn persoonlijke bezit horen.Kortom, ik zie geen reden meer om in NL naar een notaris te gaan alvorens te huwen.Wat zie ik over het hoofd?
help met aanvraag inreisverbod opheffing ( nog 1 jaar )
... ietsjes langer ...
Mijn vriendin is in December 2017 hier heen gekomen en is pas in Augustus 2018 terug na huis gegaan.
Klopt heb je helemaal gelijk in.Mocht er toch problemen komen mag ik u dan inschakelen?Is er een mogelijkheid dat ik u prive kan berichten?