Auteur Topic: Nederlands kind geeft buitenlandse ouder vaak WEL verblijfsrecht  (gelezen 16613 keer)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Nederlands kind geeft buitenlandse ouder vaak WEL verblijfsrecht
« Reactie #125 Gepost op: 04 december 2018, 10:29:52 »
1. Alle kinderen (of tenminste één) zijn de referent. Je vrouw kan naar de NL ambassade om een gratis faciliterend visum aan te vragen. Aansluitend vraagt ze in Nederland dan bij de IND EU-toetsing.

2. Ze hoeft alleen aan te tonen dat zij de dagelijkse zorg heeft voor tenminste één Nederlands kind.

Jij doet in het hele verhaal niet mee, dat je in de bijstand zit is niet relevant.
Bij een goede voorbereiding is de slaagkans 100% en zullen jullie als gezin bijstand gaan krijgen. Plus kinderbijslag en toeslagen.

Neem contact met mij op via https://prawo.nl/contact en maak een afspraak om alles goed door te nemen. Vergeet niet je telefoonnummer te vermelden.
Dan kan je vrouw waarschijnlijk nog voor de jaarwisseling bij jullie zijn. 1 januari is ook een belangrijke datum omdat dit de toetsingsdatum is voor de kinderbijslag.

Offline Sa3doune

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokkaans
« Reactie #126 Gepost op: 07 december 2018, 23:58:16 »
Bste Prawo,

Ik  heb u al 'n mailtje gestuurd en liet wat gegevens van mij achter bij www.prawo.nl . Stuur mij een bericht zodat ik u kan bellen.

Groetjes,
Sa3doune

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #127 Gepost op: 08 december 2018, 11:34:22 »
Bste Prawo,

Ik  heb u al 'n mailtje gestuurd en liet wat gegevens van mij achter bij www.prawo.nl . Stuur mij een bericht zodat ik u kan bellen.

Groetjes, Sa3doune

Ik zond u zojuist een e-mail en persoonlijk bericht.

Offline Wim31

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Chileens
« Reactie #128 Gepost op: 23 januari 2019, 14:10:35 »
Hallo ik ben wim en heb een vraag..
Ik woon nu in 3 jaar in chili, ik ben hier getrouwd en heb hier 2 kinderen gekregen...
Die hebben nu alleen nog de chileense nationaliteit.
Onze situatie hier in chili is nu slecht, ik heb geen werk en we wonen nu bij mijn schoonouders..
Dus volgende week ga ik terug naar nederland...
Werken , woonruimte regelen etc.
Als ik dat allemaal klaar heb kan ik dan gebruik maken van deze regeling?
Mijn vrouw en kinderen over laten komen,
Kinderen inschrijven in nederland.
En dat mijn vrouw dan gebruik maakt van deze regeling..
En dat binnen de 3 maanden dat ze hier kan blijven?
Vrlg wim

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #129 Gepost op: 23 januari 2019, 22:02:38 »
Als u gehuwd bent en de kinderen zijn na het trouwen geboren dan staat u denk ik ook als vader op de geboorteakte.
Omdat u Nederlander bent zijn uw kinderen dat ook (van rechtswege). Dat ze nog geen NL paspoort hebben is niet relevant.

Omdat Chilenen zonder visum naar NL kunnen komen zou mijn advies zijn: kom meteen met het hele gezin. Hier kan alles ter plekke worden geregeld. Waar u gaat wonen is niet van belang. Inkomen evenmin.
Neem vooral jullie huwelijksakte en de geboorteaktes van de kinderen mee, voorzien van een apostille van de Chileense autoriteiten (dat vervangt alle legalisaties).
Dit zijn in Chile de daarvoor bevoegde autoriteiten:
Citaat
Chile - Competent Authorities
Subsecretario de Justicia (Under-Secretary of Justice), Secretarios Regionales Ministeriales de Justicia (Regional Ministerial Secretaries of Justice)
Secretarios Regionales del Ministerio de Educación (Regional Secretaries of the Ministry of Education)
Secretarios Regionales Ministeriales de Salud, Directores de Servicios de Salud, Intendente de Prestadores de Salud (Regional Ministerial Secretaries of Health, Health Service Directors, Intendent of Health Providers)
Director Nacional, Directores Regionales del Servicio de Registro Civil e Identificación (National Director, Regional Directors of the Civil and Identification Registration Service)
Dirección General de Asuntos Consulares y de Inmigración del Ministerio de Relaciones Exteriores (General Direction of Consular and Immigration Affairs of the Ministry of Foreign Affairs)

Schrijft u zich beslist NIET in in Nederland zonder eerst gedetailleerder advies te hebben ingewonnen. D.w.z. doe nog helemaal niets voordat u alle consequenties kent. Nog even wachten is helemaal niet erg. Iets wat mis is gegaan repareren vrijwel onmogelijk.

Goed advies krijgen kan bij mij. Per e-mail voor uw vertrek, maar ook tijdens een adviesgesprek in Zeist zodra u (jullie?) hier bent (zijn).