Auteur Topic: Nederlands kind geeft buitenlandse ouder vaak WEL verblijfsrecht  (gelezen 7872 keer)

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokkaans
Re: Nederlands kind geeft buitenlandse ouder vaak WEL verblijfsrecht
« Reactie #25 Gepost op: 08 september 2018, 15:55:41 »
Dinsdag heeft mijn vrouw voor een andere zaak een afspraak bij het BMI, ze zal dat terloops en een beetje luchtig ter sprake brengen.
Het resultaat zal ik hier weergeven.

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #26 Gepost op: 11 september 2018, 20:46:28 »
Zoals toegezegd nog een reactie op de vraag.
Er werd aangegeven dat ze dit soort aanvragen ( bij hun weten) niet kennen, dus betitelden ze het als een  hypothetische vraag, aangezien ze van mening waren/zijn dat niemand zo´n aanvraag in gaat dienen.

Als dit soort aanvragen bij hen zouden worden neergelegd, ze de aanvraag direct zouden afwijzen , aangezien er een geboorteakte van een Duits kind ontbreekt, of nog wat scherper , de aanvraag door de betreffende AB niet eens in behandeling genomen zou mogen worden of uiterlijk binnen een paar werkdagen afgewezen zou moeten worden.

Kortom, zoals prawo al suggereerde, negatief, maar dat is ook niet zo gek als je een beetje op de hoogte bent van de emoties omtrent de  asielproblematiek in Duitsland en een overheid die de grip op de situatie kwijt is.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #27 Gepost op: 11 september 2018, 21:04:16 »
Is je vrouw nagegaan of Duitsland een met ons BW vergelijkbare bepaling kent over de rechten van de ongeboren vrucht?

Offline bogie2820

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: filipina
« Reactie #28 Gepost op: 11 september 2018, 22:16:41 »
Als ik even in mag haken: ik denk dat deze tekst relevant is:
Citaat
Het Bundesverfassungsgericht (het grondwettelijke hof van Duitsland) heeft aangegeven dat het leven begint vanaf de veertiende dag na de bevruchting. Het Hof overwoog dat het ongeboren kind ook menselijke waardigheid toekomt, omdat het ongeboren kind zich niet tot mens maar als mens ontwikkelt. Het ongeboren kind is dus een mens in ontwikkeling.
Verder heeft het Bundesverfassungsgericht aangegeven dat het ongeboren kind recht heeft op leven en de overheid dit dient te beschermen. De Duitse overheid heeft een beschermingplicht, Schutzpflicht, richting het ongeboren kind. Bij de botsing van deze grondrechten prevaleert het recht op leven van het ongeboren kind boven het zelfbeschikkingsrecht van de moeder.
Bron: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=141868

In hoeverre deze bron betrouwbaar is en in hoeverre de informatie klopte en nog steeds klopt, mag een ander bepalen. Het ziet er naar uit dat óók in duitsland mensen zelf na kunnen denken (vast niet allemaal) en Chavez n.a.v. een mens in ontwikkeling mogelijk zal zijn.  Immers, het is een mens, dus een Duitser, dus een Europeaan, niets anders dan in Nederland (behalve dan de nationaliteit, uiteraard).

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #29 Gepost op: 12 september 2018, 09:47:22 »
Is je vrouw nagegaan of Duitsland een met ons BW vergelijkbare bepaling kent over de rechten van de ongeboren vrucht?

Een dergelijke bepaling kent ze niet, er is wel een uitgebreid Mutterschutzgesetz, maar dat gaat vooral over de rechten van de (zwangere) vrouw en moeder.

Zoals al aangegeven lijkt het ook niet relevant in Duitsland, aangezien ze nog geen enkel praktijkgeval zijn tegengekomen en heeft ze geen behoefte om daar nog dieper in te duiken.

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #30 Gepost op: 12 september 2018, 19:48:22 »
Als ik even in mag haken: ik denk dat deze tekst relevant is:Bron: http://arno.uvt.nl/show.cgi?fid=141868

In hoeverre deze bron betrouwbaar is en in hoeverre de informatie klopte en nog steeds klopt, mag een ander bepalen. Het ziet er naar uit dat óók in duitsland mensen zelf na kunnen denken (vast niet allemaal) en Chavez n.a.v. een mens in ontwikkeling mogelijk zal zijn.  Immers, het is een mens, dus een Duitser, dus een Europeaan, niets anders dan in Nederland (behalve dan de nationaliteit, uiteraard).

Mijn vrouw is er toch maar even ingedoken, dit heeft geen enkele relatie in Duitsland met het recht van een toekomstige vader om over de buik van de toekomstige moeder te mogen wrijven.
Voor degene die dit post zou ik aanraden even de trieste achtergrond te raadplegen waarom de `Duitse Raad van State` deze uitspraak heeft gedaan.

Offline bogie2820

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #31 Gepost op: 12 september 2018, 21:56:56 »
Mijn vrouw is er toch maar even ingedoken, dit heeft geen enkele relatie in Duitsland met het recht van een toekomstige vader om over de buik van de toekomstige moeder te mogen wrijven.
Voor degene die dit post zou ik aanraden even de trieste achtergrond te raadplegen waarom de `Duitse Raad van State` deze uitspraak heeft gedaan.
Ik gok op abortus en daar laat ik het bij. Er is door u bevestigd dat de uitspraak an sich correct is, dat het kind al mensenrechten heeft als ongeboren vrucht, en Q.E.D. Dank u wel

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #32 Gepost op: 13 september 2018, 08:45:58 »

Zaken liggen vrijwel nooit 1 op 1.

Ik denk dat iemand die hier in zou duiken uit het betreffende stuk ook argumenten kan halen m.b.t. het belang van het kind bij aanwezigheid van de vader ook al tijdens de zwangerschap en bij de bevalling, op basis daarvan kan doorzoeken om een en ander af te zetten tegen de redenering van het Hof in het Chavez arrest. Het gaat nooit om het recht van de vader maar wel om dat van het kind.

Bedenk dat het vrijwel altijd de vaders zijn die zich hier over hun verblijf zorgen moeten maken, bij moeders is dit (in ieder geval in Nederland) nooit aan de orde.

Het wachten is altijd op de juiste cliënt en de financiering van zo'n project.

Offline bogie2820

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #33 Gepost op: 13 september 2018, 09:04:27 »
Het wachten is altijd op de juiste cliënt en de financiering van zo'n project.
En een jurist die het zowel kan als wil doen. Out of the box denken is er voor velen niet bij, helaas.

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #34 Gepost op: 13 september 2018, 19:11:46 »
Ik gok op abortus en daar laat ik het bij. Er is door u bevestigd dat de uitspraak an sich correct is, dat het kind al mensenrechten heeft als ongeboren vrucht, en Q.E.D. Dank u wel

Je gokt verkeerd en denkt teveel out of the box, heeft geen enkele samenhang met abortus en geeft geen enkele toekomstige vader een verblijfsvergunning om over de buik te aaien.

Offline bogie2820

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #35 Gepost op: 13 september 2018, 20:01:37 »
Je gokt verkeerd en denkt teveel out of the box, heeft geen enkele samenhang met abortus
het maakt niet uit waarom er besloten is dat de foetus al mens is. Wat uitmaakt is dát er besloten is dat het kind reeds bestaat en rechten heeft. In weze is de situatie vergelijkbaar met die in NL.

Citaat
en geeft geen enkele toekomstige vader een verblijfsvergunning om over de buik te aaien.
en daar heeft het hele onderwerp niets mee te maken. Het gaat om de rechten van het kind.

Verblijfsvergunning? Ik weet niet genoeg van Duitsland af om het met zekerheid te kunnen stellen maar het lijkt me dat ook in Duitsland mensen die van rechtswege ter lande mogen zijn, geen vergunning nodig hebben.

Het kind heeft het recht zijn/haar vader bij zich te hebben, toch in ieder geval vanaf de geboorte (daar bent zelfs u het mee eens). Wanneer gaat dat zijn?

Als iemand met 100% zekerheid kan stellen wanneer dit zal gebeuren, zou je nog kunnen beargumenteren dat een verblijfsrecht danwel -vergunning vanaf die datum goed genoeg is. Niet een week later, niet een dag later, meteen vanaf het moment.

Aangezien niemand dit kan voorspellen, zal de vergunning de periode moeten bestrijken wanneer het kind levensvatbaar ter wereld zal kunnen komen. Iedere dag kan het zo ver zijn, iedere dag kan de dag zijn dat de vader nodig is om mede voor het kind te zorgen.

Dan is er nog de redenatie dat het goed is voor het kind om al in de buik van de moeder contact te hebben met beide ouders, te kunnen wennen aan stemgeluiden. Dat is dus niet voor de vader maar voor het kind. Het kind wat, zo is inmiddels duidelijk, óók in duitsland rechten heeft.

En/of: het kind bestaat al, dus het heeft een moeder, een vader, een nationaliteit. De formaliteiten zijn nog niet rond, de formulieren kunnen/mogen slechts aangemaakt worden na de geboorte, dat neemt niet weg dat voor die tijd wel al alles bekend is, bestaat.

En/of: het kind is afhankelijk van het welzijn van de moeder. Onbehagen bij de moeder kan stress veroorzaken, tot aan de dood van het kind aan toe. Het is in het belang van de moeder en daarmee indirect ook in belang van het kind dat de partner aanwezig kan zijn zonder aan te hikken tegen een einde visum, zonder bang te zijn gedeporteerd te worden, et cetera.

Wil je dit soort argumenten van tafel vegen, dan zal je moeten beginnen met beargumenteren dat het kind nog niet bestaat en/of nog geen rechten heeft.  Doe dat nou eens, en dan zonder denigrerende toon, en mét inhoudelijke argumenten.

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #36 Gepost op: 17 september 2018, 17:22:03 »
het maakt niet uit waarom er besloten is dat de foetus al mens is. Wat uitmaakt is dát er besloten is dat het kind reeds bestaat en rechten heeft. In weze is de situatie vergelijkbaar met die in NL.
en daar heeft het hele onderwerp niets mee te maken. Het gaat om de rechten van het kind.

Verblijfsvergunning? Ik weet niet genoeg van Duitsland af om het met zekerheid te kunnen stellen maar het lijkt me dat ook in Duitsland mensen die van rechtswege ter lande mogen zijn, geen vergunning nodig hebben.

Het kind heeft het recht zijn/haar vader bij zich te hebben, toch in ieder geval vanaf de geboorte (daar bent zelfs u het mee eens). Wanneer gaat dat zijn?

Als iemand met 100% zekerheid kan stellen wanneer dit zal gebeuren, zou je nog kunnen beargumenteren dat een verblijfsrecht danwel -vergunning vanaf die datum goed genoeg is. Niet een week later, niet een dag later, meteen vanaf het moment.

Aangezien niemand dit kan voorspellen, zal de vergunning de periode moeten bestrijken wanneer het kind levensvatbaar ter wereld zal kunnen komen. Iedere dag kan het zo ver zijn, iedere dag kan de dag zijn dat de vader nodig is om mede voor het kind te zorgen.

Dan is er nog de redenatie dat het goed is voor het kind om al in de buik van de moeder contact te hebben met beide ouders, te kunnen wennen aan stemgeluiden. Dat is dus niet voor de vader maar voor het kind. Het kind wat, zo is inmiddels duidelijk, óók in duitsland rechten heeft.

En/of: het kind bestaat al, dus het heeft een moeder, een vader, een nationaliteit. De formaliteiten zijn nog niet rond, de formulieren kunnen/mogen slechts aangemaakt worden na de geboorte, dat neemt niet weg dat voor die tijd wel al alles bekend is, bestaat.

En/of: het kind is afhankelijk van het welzijn van de moeder. Onbehagen bij de moeder kan stress veroorzaken, tot aan de dood van het kind aan toe. Het is in het belang van de moeder en daarmee indirect ook in belang van het kind dat de partner aanwezig kan zijn zonder aan te hikken tegen een einde visum, zonder bang te zijn gedeporteerd te worden, et cetera.

Wil je dit soort argumenten van tafel vegen, dan zal je moeten beginnen met beargumenteren dat het kind nog niet bestaat en/of nog geen rechten heeft.  Doe dat nou eens, en dan zonder denigrerende toon, en mét inhoudelijke argumenten.

Om te beginnen , als iets denigrerend overkomt, bedoel ik het in ieder geval niet zo.
In het door jou aangehaalde geval, ging het niet om een abortus, maar om een zwangere vrouw die zelfmoord wilde plegen en dat heeft zich zelfs tot de `Duitse Raad van State`afgespeeld ( alhoewel het toen het zover was niet meer van toepassing was) en daar is die uitspraak toen uitgekomen.
Vooral ook omdat daar in de Duitse wetgeving niets is over vastgelegd.
Ik, maar vooral mijn vrouw, hebben geen enkel argument om jouw veronderstelling te staven of tegen te werpen, aangezien er in de Duitse wetgeving niets over is vastgelegd, het enige wat nu overeind staat is het Chavez arrest wat je in Duitsland zou kunnen uitproberen, maar dan wel met een ter wereld zijnde Duits kind ( dus met een geboorteakte).
De andere optie is om in het geval iemand zwanger is de procedure al te starten, dat is het project waar Prawo het over heeft, maar dan zal je iemand moeten zoeken die in die situatie zit en iemand die het wil financieren en dat gaat snel 10.000 Euro kosten .
Mijn vrouw heeft in ieder geval geen enkele behoefte om zo´n project te gaan doen.

Offline bogie2820

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #37 Gepost op: 17 september 2018, 19:02:52 »
Om te beginnen , als iets denigrerend overkomt, bedoel ik het in ieder geval niet zo.
Dank u wel.

En voor de rest van het antwoord: ik vind het al een grote stap vooruit om het niet bij voorbaat te verwerpen. Dat schept ruimte voor jurisprudentie. Uiteraard staat het een ieder vrij om gewoon de gebaande paden te bewandelen maar heb respect voor hen die op zoek gaan naar nieuwe wegen.

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #38 Gepost op: 18 september 2018, 18:56:54 »
Dank u wel.

En voor de rest van het antwoord: ik vind het al een grote stap vooruit om het niet bij voorbaat te verwerpen. Dat schept ruimte voor jurisprudentie. Uiteraard staat het een ieder vrij om gewoon de gebaande paden te bewandelen maar heb respect voor hen die op zoek gaan naar nieuwe wegen.

Volgens mij heeft het niet zoveel te maken met wel of geen respect hebben voor mensen die op zoek zijn naar nieuwe wegen.
Ik hoop, aangezien het voor jou blijkbaar een actueel issue is, dat je ons op de hoogte houdt van de uitspraak van een bevoegde instantie in een zaak als deze, dan kunnen `velen` die op zoek zijn naar nieuwe wegen daar hun voordeel mee doen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #39 Gepost op: 18 september 2018, 19:15:05 »
Doorgaans is het zo dat je tegen iemand aanloopt (of iemand tegen mij) die in een dergelijke situatie zit. Waardoor dan een zaak kan worden opgebouwd en uitgeprocedeerd.

Offline Midia

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Iraaks
« Reactie #40 Gepost op: 03 oktober 2018, 09:34:43 »
Hallo,

ik ben vrij nieuw op deze site maar ben druk bezig geweest met zoeken naar een beetje een relevante situatie als mijne. Die heb ik niet echt kunnen vinden dus reageer ik toch maar en hulp zou erg gewaardeerd worden.

Ik zal ook een beetje achtergrondinformatie geven. Mijn situatie is als volgt:
Ik heb de Nederlandse nationaliteit en ben in 2014 getrouwd met een man in Irak. Uit dit huwelijk is een zoontje geboren. De geboorte heeft in Nederland plaatsgevonden, waar mijn echtgenoot niet bij kon zijn en er dus geen erkenning is gedaan door de vader. Ik sta nog steeds in Nederland bij mijn ouders ingeschreven alleen ben ik wel merendeels van de tijd in Irak bij mijn echtgenoot vanwege mijn zoon. Ik kan hem niet voor langere periodes in me eentje opvoeden vanwege zijn gedragsverandering wanneer hij zijn vader niet ziet.

In juni/2018 heb ik contact opgenomen met de IND en mijn situatie uitgelegd, toen kreeg ik te horen over het Chavez-arrest en werd mijn verteld dat mijn echtgenoot op basis daarvan een faciliterend visum aan kan vragen. De IND informeerde mij in de email dat ik mee moest nemen: dat email als bewijs(?), geboorteakte zoon en kopie paspoorten. Maar de ambassade wil veel meer, heb ik gelezen.

Nu lopen we tegen een paar dingen aan.
1. De geboorteakte van onze zoon staat niet de vader in vermeld aangezien hij hem niet heeft kunnen erkennen (ons huwelijk is wel geregistreerd in NL).
2. Wij kunnen alleen een aanvraag indienen in turkije (istanbul wss) en waarom dit een probleem is, is omdat wij uit Irak daar een hotel moeten boeken, en ik heb gelezen dat de aanvraag wel meer dan een maand kan duren.
3. Ook heb ik gelezen dat hoe goed je je ook voorbereid en alle documenten hebt, je alsnog een afwijzing kunt krijgen. Is het een goed idee en is het mogelijk om samen terug te gaan of moet ik eerst terug? (dat laatste zal erg lastig zijn voor mij en mijn zoon).

Ook wil ik advies over of ik op de goede weg ben met de volgende documenten:
- Aanvraagformulier schengenvisum
- Begeleidende brief (taken echtgenoot, afhankelijkheid, redenen voor verblijf etc.)
- Ouderschapsplan (met onze ondertekingen)
- NL geboortkeakte zoon (zonder vermelding vader)
- Iraakse geboorteakte zoon (met vermelding vader)
- Huwelijksakte
- Foto's van ons drie samen en echtgenoot met kind door de jaren heen.
- pasfoto's echtgenoot
- Kopieen paspoort van ons drie
- Bevestigingsbrief van dokter in Irak (ondertekend en gestempeld)
- BRP uitreksel van zoon EN van mij
en ook nog later;
- Schengenreisverzekering
- Ticketreservering

sorry voor het lange verhaal maar als iemand de tijd ervoor kan nemen en mij advies kan geven, zou ik erg dankbaar zijn.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #41 Gepost op: 04 oktober 2018, 08:30:01 »
In principe zou zijn visum gratis moeten worden afgegeven.
Hij kan volstaan met het invullen van het Schengenvisumaanvraagformulier waarbij hij alle vragen met een * open laat.
Als bijlage is niet meer nodig dan een kopie van het paspoort van het kind, het (Nederlandse) internationale uittreksel van jullie huwelijksakte en de geboorteakte van het kind (heb je diens buitenlandse akte al laten omzetten naar een Nederlandse?).
Erkennen is ook niet nodig als het kind is geboren nadat jullie zijn gehuwd.
Een goede begeleidende brief er bij is wel nodig. Hoe ouder het kind, des te uitgebreider de brief zou moeten zijn. Bijlagen die ondersteunen wat in de brief staat zijn zeker nuttig.

Vergeet verder al het andere wat de ambassade zegt. Verzekering of vliegtickets zijn ook niet nodig.
Bedenk dat de ambassade niet beslist maar alleen de aanvraag inneemt en deze doorstuurt naar de CSO in Den Haag. Dat geeft uiteindelijk de opdracht aan de ambassade een visumsticker in zijn paspoort te plakken.

Zodra hij in Nederland is kan (lees: moet) hij een zorgverzekering nemen. Maar daar heeft hij vier maanden de tijd voor zodat hij rustig kan wachten totdat de inschrijving bij de gemeente rond is en hij zijn BSN heeft. De verzekering kan dan met terugwerkende kracht in gaan.

Offline Midia

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #42 Gepost op: 04 oktober 2018, 10:33:16 »
In principe zou zijn visum gratis moeten worden afgegeven.
Hij kan volstaan met het invullen van het Schengenvisumaanvraagformulier waarbij hij alle vragen met een * open laat.
Als bijlage is niet meer nodig dan een kopie van het paspoort van het kind, het (Nederlandse) internationale uittreksel van jullie huwelijksakte en de geboorteakte van het kind (heb je diens buitenlandse akte al laten omzetten naar een Nederlandse?).
Erkennen is ook niet nodig als het kind is geboren nadat jullie zijn gehuwd.
Een goede begeleidende brief er bij is wel nodig. Hoe ouder het kind, des te uitgebreider de brief zou moeten zijn. Bijlagen die ondersteunen wat in de brief staat zijn zeker nuttig.

Vergeet verder al het andere wat de ambassade zegt. Verzekering of vliegtickets zijn ook niet nodig.
Bedenk dat de ambassade niet beslist maar alleen de aanvraag inneemt en deze doorstuurt naar de CSO in Den Haag. Dat geeft uiteindelijk de opdracht aan de ambassade een visumsticker in zijn paspoort te plakken.

Zodra hij in Nederland is kan (lees: moet) hij een zorgverzekering nemen. Maar daar heeft hij vier maanden de tijd voor zodat hij rustig kan wachten totdat de inschrijving bij de gemeente rond is en hij zijn BSN heeft. De verzekering kan dan met terugwerkende kracht in gaan.

Heel erg bedankt voor je reactie, ik ben al wat meer opgelucht.

Heb je enige verhalen gelezen of ervaring wat betreft het consulaat in Istanbul? Doen die moeilijk en qua tijd, doen zij er ook lang over of houden ze zich wel aan de beslistermijn van 15 kalenderdagen?

En is het dus een goed idee als we samen daar de aanvraag indienen of kan mijn echtgenoot het beter alleen doen. Of maakt dat niet uit? Hij spreekt geen nederlands en zn engels is ook niet heel goed.

Zou ik jou een email of iets kunnen sturen met de begeidende brief en ouderschapsplan die ik heb opgemaakt en kijken of het goed genoeg is volgens u?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #43 Gepost op: 04 oktober 2018, 10:58:13 »
Heel erg bedankt voor je reactie, ik ben al wat meer opgelucht.
Graag gedaan.

Heb je enige verhalen gelezen of ervaring wat betreft het consulaat in Istanbul?
Doen die moeilijk en qua tijd, doen zij er ook lang over of houden ze zich wel aan de beslistermijn van 15 kalenderdagen?
Hte blijven ambtenaren die je beter een compleet dossier kunt geven wat ze in behandeling MOETEN nemen.
reken er op dat de behandeling 30 dagen duurt. Dat was geruime tijd vrij standaard voor aanvragen van een faciliterend visum. Maar wellicht heeft onze overheid zichzelf inmiddels enigszins verbeterd.

En is het dus een goed idee als we samen daar de aanvraag indienen of kan mijn echtgenoot het beter alleen doen. Of maakt dat niet uit? Hij spreekt geen nederlands en zn engels is ook niet heel goed.
Hij is de aanvrager, jij mag niet eens mee naar binnen. Tenzij je het om andere reden prettig vindt samen met hem te reizen is meegaan voor zijn visumaanvraag helemaal niet nodig.
Heb je al onderzocht of hij zijn aanvraag niet sneller en met minder reizen kan indienen via een kantoor van VFS Global in Turkije? http://www.vfsglobal.com/netherlands/turkey/English/index.html

Zou ik jou een email of iets kunnen sturen met de begeleidende brief en ouderschapsplan die ik heb opgemaakt en kijken of het goed genoeg is volgens u?
Zoals ik al zei kan ik een dergelijke visumaanvraag begeleiden. In dat kader kun je me ook genoemde stukken toemailen.

Offline Midia

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #44 Gepost op: 04 oktober 2018, 11:39:24 »
Citaat
Graag gedaan.
Hte blijven ambtenaren die je beter een compleet dossier kunt geven wat ze in behandeling MOETEN nemen.
reken er op dat de behandeling 30 dagen duurt. Dat was geruime tijd vrij standaard voor aanvragen van een faciliterend visum. Maar wellicht heeft onze overheid zichzelf inmiddels enigszins verbeterd.
Hij is de aanvrager, jij mag niet eens mee naar binnen. Tenzij je het om andere reden prettig vindt samen met hem te reizen is meegaan voor zijn visumaanvraag helemaal niet nodig.
Heb je al onderzocht of hij zijn aanvraag niet sneller en met minder reizen kan indienen via een kantoor van VFS Global in Turkije? http://www.vfsglobal.com/netherlands/turkey/English/index.html
Zoals ik al zei kan ik een dergelijke visumaanvraag begeleiden. In dat kader kun je me ook genoemde stukken toemailen.

De IND heeft mij aanbevolen om het daadwerkelijk bij de ambassade zelf in te dienen (geen idee waarom)
Op de site van vfs global staan zelfs nog meer documenten zoals; pay slip of several months, turkish(?) nufus, invitation letter from host, al dat soort dingen. Alhoewel het blijkt dat zij zich wel aan de beslistermijn houden, voor Irak las ik dat het 14 werkdagen is.

In het geval van afwijzing, in hoeverre helpt het indienden van bezwaar? En hoe gaat dat in zijn werk, ik heb daar ook helemaal geen verstand van.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #45 Gepost op: 04 oktober 2018, 11:41:36 »
Ik kan bij alles helpen. Bij het maken van de afspraak maar ook bij bezwaar als het wordt afgewezen.
Dat laatste is doorgaans niet nodig al de aanvraag goed is voorbereid.

Offline Midia

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #46 Gepost op: 06 oktober 2018, 15:18:39 »
Ik kan bij alles helpen. Bij het maken van de afspraak maar ook bij bezwaar als het wordt afgewezen.
Dat laatste is doorgaans niet nodig al de aanvraag goed is voorbereid.

Ik vroeg me af of het ook mag dat we iemand anders sturen die onze documenten inlevert en de anvraag voor mijn echtgenoot indient met onze toestemming? Of moet mijn echtgenoot persoonlijk daar zijn? Omdat het zo ver is voor ons zou het veel fijner zijn als iemand anders het kon indienen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #47 Gepost op: 07 oktober 2018, 01:52:17 »
Visumaanvragen moeten altijd door de aanvrager zelf worden ingediend.
Dat geldt zelfs voor kinderen.

Offline sami1970

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Algerije
« Reactie #48 Gepost op: 08 oktober 2018, 02:20:03 »
Hallo
ik heb nog geen Ervaring'''

Ik heb net een baby van 1 maande geboren in buiteland
heeft nu en Nedrland paspoort
en moeder woont samen met de baby in buiteland
Graag wil ik  en visum Aanvraag voor een koortverblijf van 3maanden voor mijne vrouw

wat moet ik graag doen ?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #49 Gepost op: 08 oktober 2018, 08:52:31 »
De benodigde informatie staat op de site van de IND.
Citaat
​Faciliterend visum
Als u een visumplichtige nationaliteit hebt, moet u eerst een visum aanvragen om Nederland in te kunnen reizen. Dit heet een faciliterend visum. Dit is gratis en wordt afgegeven als een Schengenvisum (type C).

U vraagt het visum aan bij de Nederlandse vertegenwoordiging in het land waar u woont. Bij deze aanvraag geeft u aan dat u in Nederland wilt gaan wonen bij een familielid dat een EU/EER- of Zwitserse nationaliteit heeft (dit is het minderjarige Nederlandse kind). U toont daarbij aan dat u een familielid bent van het minderjarige Nederlandse kind. Dit kan bijvoorbeeld met de geboorteakte of adoptiepapieren.

Voor meer informatie over het faciliterend visum en de aanvraag hiervan neemt u contact op met de Nederlandse vertegenwoordiging.
Bron: https://ind.nl/Familie/Paginas/Ouder(s)-van-een-minderjarig-Nederlands-kind.aspx

Als jullie bij een en ander verder mijn hulp willen, stuur em dan een e-mail of persoonlijk bericht via een van de knoppen onder mijn gebruikersnaam links van dit bericht.