ik Snap allemal niks van ik hoorde dat ik moet MVV.Famillie visum aanvraagen voor 90 dagen waroom faciliteit visum ?Klopt of niet ?
Wil hier toch even inhaken; Zie dat Midi schrijft dat ze al die tijd gewoon ingeschreven heeft gestaan bij haar ouders in Nederland. Dacht dat ik ergens had gelezen dat dat voor de nodige problemen kan zorgen, gezien men moet laten zien dat het kind (of meerdere kinderen) een band heeft met vader, of zelfs niet in de EU zou kunnen verblijven zonder vader. Dit is naar ik meen alleen mogelijk door aan te tonen dat het kind altijd al bij vader heeft gewoond. Lees dat dit in dit geval ook wel zo is, maar hoe gaat de IND daar mee om als de NL ouder gewoon in NL ingeschreven was/is? Geldt in dit geval het bewijs van het verblijf van kind bij vader, of de inschrijving bij de ouders?
Andere vraag: Het gebruik maken van dit Chavez arrest, kan dat ook vanuit Belgie?
Heb bericht aan sami1970 en de link ingezien. Kan ik hieruit conculderen dat het niet erg is als de NL ouder gewoon ingeschreven stond in Nl terwijl deze eigenlijk woonachtig was in het buitenland sinds het kind geboren is (gaat in dit geval o.a. om een kind van 10).
Voor wat betreft de 2e vraag bedoelde ik idd of de ouder die geen Unieburger is, hiervan gebruik kan maken vanuit Belgie met een Nl kind. Begrijp dus dat dit in dit geval alleen zou kunnen vanuit NL.
Bent u van mening dat in het geval er NL kinderen zijn, altijd samen woonachtig buiten Europa geweest, het gebruik maken van het Chavez arrest(ook wanneer de NL ouder zich nooit heeft uitgeschreven uit NL) de snelste optie is, eventueel in vergelijking tot de Belgieroute)?
Gaat in dit geval niet alleen om het kind van 10 jr oud maar ook om een kind van 5.
Het CFO , en de twee trajecten die je noemt...?
Dat CFO-traject is uiteraard niet van toepassing en kan volgens mij niet eens met een C-visum.
Iemand enig idee welk type C-Schengen visa wordt afgegeven bij Chavez ? Ik bedoel duur geldigheid, en multiple 2 of multiple onbeperkt ?