Auteur Topic: Bonus voor oppakken van illegalen  (gelezen 10068 keer)

Offline cococam

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Man
  • verzoek verlenging VVR vrouw/dochter: 30 bijlagen!
    • startpagina buitenlandse partner
Bonus voor oppakken van illegalen
« Gepost op: 27 september 2006, 17:15:25 »
'Bonus voor oppakken illegalen'

(Novum) - Politiekorpsen moeten in 2007 bijna twaalfduizend illegalen aanhouden en opsluiten. Als ze dit doel halen, krijgen ze een extra financi
Pieter Schultz

Offline admin

• Administrator
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Re: Bonus voor oppakken van illegalen
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2006, 19:36:08 »
Mag ik een teiltje?

Zie ook deze link
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline cococam

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2006, 20:13:07 »
Mag ik een teiltje?

Zie ook deze link

Een teiltje? Ik zal je gelijk een grote teil geven.... Die heb je in dit kleine polderlandje hard nodig!
Pieter Schultz

silvia1979

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2006, 21:47:15 »
Echt afschuwelijk!!  :-\

Offline meriam

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2006, 12:41:40 »
He, Nederlandse politie-agent wordt echte Bounty Hunter?  :o Ik hoop dat het zover niet komt en dat agenten echte heren en dames blijven.

Het lijkt een slechte Western en ons land is heel erg de weg kwijt, en niet alleen op vreemdelingengebied.

Offline borsjea

• Volwaardig lid
  • **
    • Portugu
« Reactie #5 Gepost op: 29 september 2006, 22:19:43 »
Het lijkt er op dat we 65 jaar terug gaan in de tijd

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2006, 09:01:57 »
Is die extra financiele vergoeding betaald uit de inkomsten van criminele activiteiten? Aangenomen dat de prioriteiten anders komen te liggen, dat de politie elders simpel weg geen tijd meer voor heeft.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline cococam

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 30 september 2006, 11:45:45 »
Is die extra financiele vergoeding betaald uit de inkomsten van criminele activiteiten? Aangenomen dat de prioriteiten anders komen te liggen, dat de politie elders simpel weg geen tijd meer voor heeft.

Scherpe! Illegaliteit is niet strafbaar volgens het internationaal recht. Maar in Nederland wil men wel bonussen gaan uitkeren voor een niet strafbnaar feit (oppakken van illegalen). Iedereen is gek op bonussen, niet? Dus de kans is heel groot dat de prioriteit bij de politie meer komt te liggen bij het oppakken van personen die volgens het internationaal recht niet strafbaar zijn, dan bij het oppakken van echte boeven (meer risico....). Interessant om dit te betrekken bij de normen en waarden discussie van Jan Peter Balkenende en Rita Verdonk..... Gaan wij zo om met onze naaste? Leuke samenleving.

Cococam
Pieter Schultz

dani

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 30 september 2006, 16:09:35 »
Druist het dan sowieso niet in tegen de grondwet? En dan bedoel ik niet alleen de bonus, maar ook het oppakken van illegalen en het opsluiten van ilegalen an sich? Prawo?
Of is er een aparte strafrechtelijke regel voor? En, zoja, kan die bonus daar dan ook mee 'goed gepraat' worden?

Vind het trouwens echt van de gekken en het geeft weer eens heel goed aan hoe normen en waardenloos en ook waardeloos het huidige kabinet is.

Offline amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
  • Nationaliteit partner: filippijns
« Reactie #9 Gepost op: 01 oktober 2006, 04:23:48 »
Ik noem het vooralsnog extreem rechtse radicale regelingen en wacht op het antwoord van Prawo. Dit soort zaken is goed voor samenwerking met andere organisaties om een vuist te maken en protest te laten horen.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Offline marja

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
  • Nationaliteit partner: Egyptische
« Reactie #10 Gepost op: 01 oktober 2006, 09:16:59 »
Illegaal zijn is niet strafbaar, maar werken als men illegaal is wel. Zou het niet zo zijn dat men daar zich meer op gaat richten? Ik zou er rijk van kunnen worden als ik daar een behoorlijke bonus voor zou krijgen! Alleen geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan denkt zoiets te doen. Maar helaas zullen er zeker velen anders over denken. Als dit echt doorgaat worden de illegalen vogelvrij. Afschuwelijk maar waar.
marja

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #11 Gepost op: 01 oktober 2006, 11:55:54 »
Ik heb sterk het gevoel dat we in de Nederlandse taal simpel weg het woord Illegaal verkeerd gebruiken. Het woord betekent "onwettig" of "verboden". Indien iemand zich in een land bevind waar deze ongewenst is, maar dat is niet bij wet verboden. Dan zouden we het ongewenst noemen en niet illegaal. Het woord in andere contexten gaat namelijk veelal tezamen met criminaliteit (niet verwijzend naar verblijf, maar naar bijvoorbeeld een illegale vuilstort).

Dat er rondom de boven bedoelde personen veel overtredingen, misdrijven etc. rond gaat mede door toedoen van de Nederlandse staat is een geheel ander verhaal. Een ongwenst verblijvend persoon mag bijvoorbeeld niet werken, aan de andere kant heeft deze wel geld nodig. Zelfs het krijgen van dat geld zou kunnen worden verdraaid naar bedelen of het steungeven aan een ongewenst persoon.

In mij ogen moeten we zeer uitkijken om deze verharding in o.a. immigratie beleid alleen het kabinet aan te rekenen. Naar mijn mening zijn we daar vooral als maatschappij verantwoordelijk voor. Wat ik hiermee wil zeggen is, is dat naast de beleidsmakers en voerders, wij als bevolking het ook niet goed doen. Ik denk dat het erg verstandig is dat het beeld en ideeen er omheen weer naar een gemoedelijke samenleving gedraaid kan worden. Mensen worden er alleen maar paranoia van. Gelukkig zijn er nog mensen die niet de schuld van alles aan de alochtone medemens geven. Mijn mening is dat we ons vooral niet (alleen) op het huidig beleid moeten richten, maar veel meer op de maatschappij. Er is een poging geweest met de 26.000, maar dat heeft relatief weinig invloed gehad. Ik heb zo het idee dat de turkse (amsterdamse) kleermaker die uit werd gezet veel meer indruk heeft gemaakt op de maatschappij. Overigens denk ik wel dat de maatschappelijke verharding daar zeker debet aan is.

Ik zou persoonlijk de voorkeur hebben om het niet uit het negatieve (demonstraties) op te pakken, maar juist uit het positieve (ludieke acties).

Ik zou zo
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Offline cococam

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 01 oktober 2006, 20:36:34 »
Het kopgeld van Rita Verdonk

Over joden en illegalen - Column van Ad van Liempt

In de prestatiecontracten die de politie voor 2007 sluit met de regering staat een nieuwe bepaling: de politie gaat door intensieve controles proberen 12.000 illegalen op te pakken. Burgemeester Cohen van Amsterdam haastte zich te verklaren dat er g
Pieter Schultz

Offline cococam

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 03 oktober 2006, 21:44:33 »
dinsdag 3 oktober 2006 14:30
Politie moet twaalfduizend illegalen opppakken

(Novum) - Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) geeft toe dat er afspraken zijn met de politie om jaarlijks bijna twaalfduizend illegale vreemdelingen op te pakken en vast te zetten. Verdonk ontkende vorige week nog dat een dergelijke prestatieafspraak bestaat, maar daar komt zij nu op terug.

In de prestatiecontracten tussen politie en minister van Binnenlandse Zaken Johan Remkes (VVD) staat dat de politie 11.883 zogeheten tweedelijns identiteitsonderzoeken moet doen. In de praktijk betekent dat, dat 11.883 illegalen in vreemdelingenbewaring worden gezet. Binnen de politie is beroering ontstaan over deze afspraak, omdat daardoor onnodig kinderen in de cel kunnen komen. De politie zou geneigd zijn illegale gezinnen te pakken, omdat daarvan vaak bekend is waar zij verblijven.

Verdonk ontkende vorige week nog dat er een direct verband is tussen het aantal van 11.883 controles en het aantal vastzettingen. Maar nu geeft zij toe dat deze afspraak wordt gemeten aan de hand van het aantal mensen dat wordt vastgezet.

De minister laat verder weten dat in bewaring stellen een uiterste middel is. Zij wenst daarbij geen onderscheid te maken tussen illegalen met en zonder kinderen. Alle onrechtmatig in Nederland verblijvende vreemdelingen dienen het land te verlaten, schrijft zij de Tweede Kamer.

Publicatiedatum: 3 oktober 2006
Bron: Novum

http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/nieuwsbericht/asp/artnr/118337/
Pieter Schultz

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #14 Gepost op: 04 oktober 2006, 15:47:38 »
Wie-o-wie blijft de hand boven Rita houden? Nummer hoeveel verkeerde voorlichting is dit aan het adres van Rita Verdonk? In hoeverre zijn dit soort meldingen schadelijk voor het aantal zetels voor de VVD? - Met andere woorden, in welke maten kan dergelijke berichten te maken hebben met de komende verkiezing (naar buiten gebracht door andere partijen/in belang van andere partijen) ? -

Het is en blijft een raar verhaal. Ik vraag me af wat er (priv
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Offline JK

• Reizigert
  • Waardevol lid
  • Bule stingy
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #15 Gepost op: 04 oktober 2006, 21:38:25 »
Europa weet zich geen raad met de illegalen. Er worden de gekste dingen uitgehaald om de illegalen te ontmoedigen hierheen te komen, maar als je echt geen uitweg ziet in je land, dan kan dat je geen moer schelen. Velen zullen niet eens weten hoe het er hier aan toe gaat voordat ze aan zo'n reis beginnen.
Wat te doen? Lokaal scholing aanbieden, zodat ze daar iets op kunnen bouwen? Dat is ook onbegonnen werk, want het is een probleem dat zich niet beperkt tot een of enkele landen in Afrika.
Wel is het zo dat Nederland boven de rest van Europa uitsteekt als het gaat om ontwikkelingsgelden per capita.
2005: Trees vanuit Indonesie naar Nederland verhuisd
2007: Getrouwd in Nederland
2008: Getrouwd in Indonesie
2013: Vertrek naar Dubai

Offline amice

• Premium lid
« Reactie #16 Gepost op: 05 oktober 2006, 04:17:56 »
Citaat
Wie-o-wie blijft de hand boven Rita houden? Nummer hoeveel verkeerde voorlichting is dit aan het adres van Rita Verdonk? In hoeverre zijn dit soort meldingen schadelijk voor het aantal zetels voor de VVD? - Met andere woorden, in welke maten kan dergelijke berichten te maken hebben met de komende verkiezing (naar buiten gebracht door andere partijen/in belang van andere partijen) ? -
Eerlijk is tegenwoordig vals in nederland en eigen belang gaat voor discretie en normen en waarden,dat heeft het parlement en deze regering nu wel ten voete uit laten blijken. het is ons stemgedrag die daaraaan debet is en wederom ons te laten verlakken. misschien moesten de verkiezingsuitslagen maar eens tot nul gereduceerd worden en iedereen de stembus maar eens voorbij lopen. Of alternatief de kleine linkse partijen een enorme schop omhoog geven zodat de groten het nakijken hebben. Hoe het ook zij gij zijt gedoemd bedonderd te worden. Goed voorbeeld doet goed volgen toch RITA.

Offline amice

• Premium lid
« Reactie #17 Gepost op: 05 oktober 2006, 04:20:44 »
Citaat
Het is en blijft een raar verhaal. Ik vraag me af wat er (priv

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #18 Gepost op: 05 oktober 2006, 15:58:56 »
Dat "minder zeggende" partijen groot worden tijdens verkiezingen is vaker gebeurd. Dit gebeurd mijn inziens wanneer meer de mensen op meer "extreme" partijen gaan stemmen. Dit signaal is vaker gegeven. Een ander gebruik is gigantische verschuivingen in zetels; maar ik moet wel zeggen dat ik dat minder duidelijk sprekend vind. Verschuiving van zetels treed ook op als mensen het even niet meer weten.

Het nadeel van het niet stemmen is dat er in Nederland, naar mijn weten, geen ondergrens is. Zelfs het uitbrengen van een blanco stem of foutieve stem is geen rede om iets te doen. Overigens denk ik wel dat het uitbrengen van met name een foutieve stem de beste remedie is als je het niet eens ben met de algehele gang van zaken in de overheid. Geen stem is niets, een blanco stem of foutieve stem wordt gelijk verdeeld over alle partijen. Resultaat is dat collectief niet stemmen of "vreemd" stemmen meer zeggenschap geeft aan de groepen die zich hier niet aan willen conformeren, danwel de mensen die vinden dat de huidige regering het juist wel goed doet. Het is een simpel statistiek spelletje.

Naar mijn mening is de enige manier om werkelijk iets aan de gevestigde orde te doen is een eigen partij te beginnen. Ook dit zien we momenteel (te) veel gebeuren. Naar mijn mening zijn dit helaas niet de partijen die enigszins bij mijn idee aansluiten. Ondanks ik me zelf gigantisch in mijn vingers snij op economisch gebied dat ik niet rechts (bijv. VVD) stem, ben ik altijd een redelijk linkse stemmer geweest (en mogelijk zal ik dat ook wel blijven). Op dit moment zou ik simpel weg niet weten op wie ik zou moeten stemmen om de bovenstaande tot orde te roepen en toch nog het rechtse tegendruk te geven. Ik probeer zelf meestal te stemmen op een partij die in de oppositie terecht zal gaan komen. In mijn ogen zijn normaal gesproken de oppositie partijen de belangrijkste (hoe raar het ook klinkt), dit komt door de controlerende factor.

Voort bordurend op de tweede alinea, zou er misschien een "partij-zonder-mening" opgericht moeten worden. Deze fictieve partij heeft dan lege stoelen. Het zou wel erg grappig zijn als zo'n partij in de regering komt. En dat zou alleen kunnen als de partij een absolute meerderheid heeft. Immers ze kan geen coalitie aangaan. Als de partij relatief groot wordt, missen andere partijen zettels, waardoor ze met meer partijen samen moet werken.

Terugkoppelend aan de bovenstaande topic, en de afgelopen tijd, krijg ik sterk de indruk dat deze controlerende factor de laatste tijd (bijna) geen voet meer tussen de deur. Het controleren gebeurd wel, maar men luister niet serieus meer. Helaas werkt het momenteel zo (sinds de dood van Pim Fortuyn) dat de verkeerde beleidmedewerkers ruimte moet maken voor uit een lopende redenen.

De rede dat ik vaak liever bepaalde partijen (met mijn steun) in de oppositie zie zitten, boven in een coalitie is dat in mijn ogen de oppositie wat extremer moet zijn. Ik zou het niet fijn vinden dat enkele extremere ideeen (zowel links als rechts) worden gegoten in wetten en regels.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)