Auteur Topic: Welke wijzigingen moet je doorgeven aan de IND ?  (gelezen 4811 keer)

Offline Rocky

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
Welke wijzigingen moet je doorgeven aan de IND ?
« Gepost op: 03 mei 2014, 08:32:55 »
Hier eigenlijk een algemene vraag :

Gehuwde partner met VVR voor 5 jaar , welke wijzigingen moet hij/zij altijd doorgeven aan de IND ?
-partner(referent)  ontslag ? , WW uitkering ? , arbeidsongeschiktheid ?,ziektewet ?

of niks van de bovenstaande ?zolang geen bijstand ?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Welke wijzigingen moet je doorgeven aan de IND ?
« Reactie #1 Gepost op: 03 mei 2014, 10:34:05 »
De verplichtingen staan hier: https://ind.nl/organisatie/themas/momi/rechten-plichten/Paginas/default.aspx

Als niet meer aan de middeleneis wordt voldaan moet je dat doorgeven. In de praktijk komt dat neer op het moment dat bijstand wordt aangevraagd.

Offline Rocky

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #2 Gepost op: 03 mei 2014, 13:06:13 »
dank u wel meneer PRAWO

Stel dat iemand heeft genoeg spaargeld( of ander middelen van bestaan )  moet en daarom stopt hij met werk , moet hij/zij dat doorgeven ?

Offline Kofi

• Volwaardig lid
  • **
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is het helemaal !
    • Kersen
« Reactie #3 Gepost op: 03 mei 2014, 18:01:51 »
Als je het spaargeld zelf op leeft voldoe je officieel niet aan het middelen vereiste. Je voldoet er wel aan als de rente /dividend/huur genoeg is om aan de norm te voldoen. Je mag de bron van je inkomen niet aantasten want dan heb je geen duurzame middelen van bestaan. 

Maar als je niet aan de eisen voldoet en het stoppen met werken is niet terug te draaien zou ik geen slapende honden wakker maken.