Auteur Topic: Is dubbele nationaliteit nog mogelijk voor een turk?  (gelezen 3432 keer)

Offline deborrie

• Steunt de Stichting
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • liefde kent geen grenzen......
Is dubbele nationaliteit nog mogelijk voor een turk?
« Gepost op: 08 april 2013, 10:38:05 »
Goedendag allen,
Ik en mijn turkse vriend wonen nu bijna 3 jaar samen in Nederland. Hij heeft zonder problemen verblijfsvergunning gekregen,maar zou nu willen naturaliseren. Alleen ik befrijp dat hij zijn turkse paspoort daarvpor moet opgeven.Is dit echt al zo,want een kennis zijn russische vriendin kon 1 jaar terug wel het nederlanderschap krijgen en haar russische behouden.ofmoeten wie hiervoor getrouwd zijn?
Hij heeft al geinformeerd dat als hij zikn turkse paspoort opgeeft ,hij dit later evt wel weer makkelijk kan terugkrijgen.weet iemand of dat indd zo is? Want vind het nogal wat v hem te vragen zijn nationaliteit op te geven voor mij!

En vroeg me als laatste af of er bij aanvraag nederlanderschap bep. Voorwaarden zijn. Hijheeft veel gewerkt,maar is ook een jaar werklois geweest,heeft toen even een ww uitkering gehad. Is dat een probleem (zoiets heeft hijzelf nml gehoord v een kennis)
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet
Alvast hartelijk dank!!
26-04-2010 basisinburgeringsexamen
27-04-2010 aanvraag mvv
12-05-2010 MVV binnen!!!!

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: Is dubbele nationaliteit nog mogelijk voor een turk?
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2013, 12:05:12 »
Goedendag allen,
Ik en mijn turkse vriend wonen nu bijna 3 jaar samen in Nederland. Hij heeft zonder problemen verblijfsvergunning gekregen,maar zou nu willen naturaliseren. Alleen ik befrijp dat hij zijn turkse paspoort daarvpor moet opgeven.Is dit echt al zo,want een kennis zijn russische vriendin kon 1 jaar terug wel het nederlanderschap krijgen en haar russische behouden.ofmoeten wie hiervoor getrouwd zijn?
Hij heeft al geinformeerd dat als hij zikn turkse paspoort opgeeft ,hij dit later evt wel weer makkelijk kan terugkrijgen.weet iemand of dat indd zo is? Want vind het nogal wat v hem te vragen zijn nationaliteit op te geven voor mij!

En vroeg me als laatste af of er bij aanvraag nederlanderschap bep. Voorwaarden zijn. Hijheeft veel gewerkt,maar is ook een jaar werklois geweest,heeft toen even een ww uitkering gehad. Is dat een probleem (zoiets heeft hijzelf nml gehoord v een kennis)
Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet
Alvast hartelijk dank!!
zover ik zie, is wel van 2009, kan hij , wat Turkije betreft, de Turkse nationaliteit behouden;
http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Dual_Citizenship.svg Maar het gaat er ook om of NL toestaat dubbele nationaliteit te hebben.Wel als hij nog dienstplicht moet vervullen. Andere optie is;
Trouwen of geregistreerd partnerschap met een Nederlander
==Als u getrouwd bent met een Nederlander, mag u uw eigen nationaliteit houden. Dit geldt ook bij een geregistreerd partnerschap.==

Werkeloosheid heeft niks te maken met naturalisatie. Hij moet WEL eerst het inburgeringsexamen halen.

Offline deborrie

• Steunt de Stichting
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2013, 23:36:17 »
Bedankt voor het antwoord..
Ik begreep dat het hebben van een uitkering negatief kan werken op het naturaliseren..
Een tijd terug vond ik een.document v 2012 dat ook getrouwd zijn niet meer kan helpen bij het behouden vd buitenlandse identiteit.maar daarna hoorde ik andere verhalen....jij bevestigt dat nu ook  LifenTon
Kan het toch niet zo zijn dat de regels onlangs veranderd zijn?ik kan dat document niet meer vinden....
27-04-2010 aanvraag mvv

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2013, 02:39:19 »
Er waren plannen iets te veranderen. Waarschijnlijk heb je die plannen ergens gelezen.
Die plannen zijn echter voorlopig (?) inde ijskast gezet.
Nu behoud je nog je oorspronkelijke nationaliteit als je gehuwd bent met iemand van diezelfde nationaliteit.
Het advies aan buitenlandse echtparen is daarom niet samen te naturaliseren, maar de een na de ander. Dan blijft voor de laatste in ieder geval alles bij het oude.

Offline deborrie

• Steunt de Stichting
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2013, 10:36:43 »
Dank voor je antwoord prawo.Toch een hele opluchting te horen dat je niet verplicht wordtje nationalteit op te geven....vind ik nml nogal wat te MOETEN kiezen!
27-04-2010 aanvraag mvv