Auteur Topic: WEER nieuwe regels voor Legalisaties uit China  (gelezen 1764 keer)

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
WEER nieuwe regels voor Legalisaties uit China
« Gepost op: 26 mei 2012, 17:45:41 »
Omdat ik regelmatig bij MinBuZa aan de bel trek omdat er onjuiste info over legalisaties op de Ambassade site in Landenifo staat. krijg ik ook updates van DCM.;
Ik heb je lang geleden beloofd om te waarschuwen als er nieuws is over het beleid inzake Chinese documenten. Er is nieuws. Kijk op onze website:
http://www.minbuza.nl/producten-en-diensten/burgerzaken/legalisatie-van-documenten/landeninformatie/c/china.html .

Met vriendelijke groet en goed lang weekend,
==LET OP;
 Tot en met 31 juli 2012 worden door de Nederlandse ambassades en consulaten in het buitenland nog de combinaties van documenten geaccepteerd die voldoen aan de regels die geldig waren v

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
Re: WEER nieuwe regels voor Legalisaties uit China
« Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2012, 18:28:59 »
Naar aanleiding van deze link;
http://china.nlembassy.org/appendices/visa-forms/visa-for-family-members-of-eu-eea-citizens-overview-nl.html
had ik MinBuZa EN deNL Ambassade een lijst met commentaar gestuurd.
Vandaag kreeg ik dus antwoord per brief van Dienst Consulaire Zaken en Migratiebeleid;DCM/SO/BC;

Geachte Heer X
De Nederlandse vertegenwoordiging te Peking heeft mij verzocht om een reactie te geven op uw email van 12 mei jl.Aan dat verzoek geef ik hierbij gevolg.

In uw mail merkt U op dat u diverse onjuistheden  en onvolkomenheden in het document  heeft waargenomen, en noemt daarbij een aantal voorbeelden.

In zijn algemeenheid  ben ik het met u eens dat het plaatsen van een separaat,niet officieel document over de Richtlijn[anders dan die afkomstig van de EU] eerder kan leiden tot onjuiste interpretaties en misverstanden.
De Toepasing van de Richtlijn blijkt in de parkrijk niet altijd eenvoudig omdat het gaat over een gecompliceerde materie[ ....], die bovendien als gevolg van ontwikkelingen binnen de EU en in de Rechtspraak nog volop in ontwikkeling is.

Gelet hierop zal de Ambassade worden geadviseerd om de link te vervangen door een link naar de EU -site ,die toelichting verschaft over de Richtlijn, te weten de mededeling van de Commissie over de Richtlijn 2004/38;http://www.europa-nu.nl/id/vikqhnozqvxh/com_2009_313_richtsnoeren_voor_een
en http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2009:0313:FIN:NL:PDF en de handleiding over deze Richtlijn , zoals opgenomen in het besluitt van de Commissie  van 19 maart 2010.

Graag verwijs ik U voor uw specifieke vragen en opmerkingen naar deze documenten.Voorts stel ik  voor
dat U in voorkomende individuele gevallen de ambassade benadert met uw eventuele vragen, die voor beantwoording ervan zonodig contact opneemt  met de in die zaken bevoegde Nederlandse autoriteiten.

[noot Ton; de email WAS dus oa naar Ambassade Beijing gestuurd,zie eerste regel van de brief]

Ik hoop U hiernee voldoende te hebben ge

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
Re: WEER nieuwe regels voor Legalisaties uit China
« Reactie #2 Gepost op: 05 juni 2012, 22:16:56 »
Op de site van de NL ambassade Beijing stond info over visa voor  partners van EU onderdanen, aangezien deze info gedeeltelijk onjuist, gedeeltelijk incompleet of onduidelijk was, is per heden , na rapport van mij ,de info verwijderd, en zijn de linken naar de EU Richtlijnen daarvoor in de plaats gekomen.
Over het nieuwe beleid zijn we nog in overleg, aangezien de legalisatieketen in diverse provincies, bijv in Zhejiang, afwijkt; daar worden oa geboorteverklaringen door het gemeentehuis afgegeven , niet door PSB, Police Security Bureau.
Gezien de recente uitspraak over onjuiste info door een NL  Ambassade , dient info volledig te zijn en algemeen geldend, en dienen  afwijkingen ook vermeld te worden, als die bekend zijn.