Auteur Topic: Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 17)  (gelezen 68104 keer)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 17)
« Reactie #250 Gepost op: 31 mei 2018, 15:57:45 »
Waarom pas in 2021? Dat kan toch al nadat jullie al vijf jaar in GB wonen, of klopt het niet dat je er al vier jaar woont?
Bovendien zit GB niet meer in de EU tegen die tijd.

Offline Naohime

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Turks
« Reactie #251 Gepost op: 31 mei 2018, 16:03:17 »
We zijn eind zomer 2014 in het VK komen wonen. Hij heeft zijn 5-jarige EU family member residence card in 2015 gekregen. Volgens mij kan hij zijn permanente kaart dan aanvragen eind 2020 begin 2021 zodra deze huidige kaart verloopt. Niet eerder toch?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #252 Gepost op: 31 mei 2018, 16:16:12 »
De dag dat jullie aantoonbaar in GB zijn komen wonen telt.
Vanaf dat moment moet je de vijf jaar gaan tellen.
Maar doe gen moeite. Zomer 2019 is GB al uit de EU vertrokken.
Kom gewoon samen naar NL zodra het jullie schikt. Overweeg eerst even bij mij in Zeist langs te komen voor een adviesgesprek. dan zetten we alles op een rijtje voor een geslaagde aanvraag bij de IND.

P.S.
Nederlands leren zal hem sneller af gaan als hij eenmaal hier is, maak je geen zorgen.

Offline Lara08

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Pakistani
Pakistaanse partner naar NL
« Reactie #253 Gepost op: 04 juni 2018, 02:03:52 »
Hallo,

Ik weet niet of ik mijn vragen hier kan droppen, maar ik zag dat dit topic onlangs nog actief was, vandaar.

Ik heb sinds 8 maanden officieel een relatie met een Pakistaan die ik in Maleisië heb leren kennen.
We hebben een half jaar samengewoond in Maleisië en daarna ben ik samen met hem 2 maanden naar Pakistan geweest.
We zijn het er over eens dat we niet in Pakistan willen wonen en wij willen een verblijfsvergunning voor NL aanvragen.
Door alle informatie die er te vinden is op internet voor het aanvragen van een MVV en verblijfsvergunning zien wij even door de bomen het bos niet meer.
En wij hebben een aantal vraagjes:

De aanvraag voor een toeristenvisum is afgewezen. Onder andere op het financiële gebied. Aangezien ik 1.5 jaar heb gereisd heb ik al die tijd dus geen inkomen gehad. Ook hij heeft vanwege reizen zijn baan opgezegd. Beide hebben we dus geen inkomen op dit moment. Hoewel we beide een hoge opleiding hebben en vrijwillig onze baan hadden opgegeven vanwege reizen. Hier hebben zij natuurlijk geen boodschap aan. Ook vonden zij dat we onze relatie niet voldoende hadden aangetoond.
In Pakistan hebben we een trouwdocument laten maken. Wij hebben deze echter niet laten legaliseren omdat ik liever geen geloofsovertuiging achter mijn naam wil hebben staan, en dat is wel weer verplicht in Pakistan. Een vraag hierover: Vergemakkelijkt het het visum proces om toch het huwelijk te laten legaliseren? En kan dit zonder het invullen van religie?

Nog een aantal vraagjes:
- Omdat mijn visum voor Pakistan verliep moest ik terug naar Nederland. Hier ben ik meteen begonnen met solliciteren en heb inmiddels een baantje gevonden. Het is echter geen top baan en verdient net niet genoeg om te voldoen aan de eis van bruto €1704,- inclusief vakantiegeld, ook het eerste contract is maar voor 5 maanden. Ik heb gelezen dat ze dan ook naar je werkverleden van 3 jaar kijken, maar hier is dus op te zien dat ik 1.5 jaar niet gewerkt heb. Is het dan toch mogelijk om een aanvraag te doen?

- Mag mijn moeder ook als referent gelden voor mijn vriend? En hoe zou ik die "relatie"  dan moeten aangeven of aantonen?

- Ook maak ik me zorgen om de thuissituatie van mijn vriend. Hij staat er letterlijk helemaal alleen voor in zijn thuisland omdat er 0 begrip is voor zijn/onze situatie. Aangezien hij uit een streng gelovige familie komt zijn zij niet blij dat hun zoon/broer een relatie heeft met een Europese meid. Aangezien hij ook wat meer wereldkennis heeft en redelijk verwesterd is zegt zijn omgeving dat hij zijn cultuur en religie heeft achtergelaten en verraden en dat ze hem absoluut niet zullen laten gaan om naar mij toe te komen. Aangezien zulke gedachten en uitspraken in een land als Pakistan erg gevaarlijk kunnen zijn omdat religie daar heel hoog staat, maak ik mij zorgen om zijn veiligheid. Kunnen we op grond hiervan iets kunnen regelen in een vluchtelingenproces??

- Ook heb ik heel veel gelezen over de Belgie-route. Wat houdt dit precies in? Is dit zeker een makkelijker proces dan via de Nederlandse wetgeving? En hoe begin je dit proces precies?

- Als we uiteindelijk de verblijfsvergunning binnen hebben, maakt dit het dan ook makkelijker voor ons om samen naar andere landen binnen en buiten de EU te reizen?

Zoveel vragen... we weten echt even niet hoe en waar we moeten beginnen. Beide hebben we er alles voor over om weer zo snel mogelijk bij elkaar te zijn. Maar we zijn bang dat het hoe dan ook maanden zal duren voordat alles geregeld is. Als er tips zijn om dit zo snel mogelijk afgehandeld te hebben zijn deze van harte welkom.

Ik hoop op enkele relevante antwoorden, alvast bedankt!

Groetjes Lara

Offline Kofi

• Volwaardig lid
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
    • Kersen
« Reactie #254 Gepost op: 04 juni 2018, 13:48:08 »
Ik zou toch al mijn principiële bezwaren opzij zetten en hiermee beginnen https://www.denhaag.nl/nl/akten-en-verklaringen/akten/buitenlandse-akten-in-een-nederlandse-akte-omzetten.htm

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #255 Gepost op: 06 juni 2018, 10:43:53 »
Weet dat in Nederland er al een aantal jaar geen geloofsovertuiging meer wordt geregistreerd. Bij huwelijk noch inschrijving bij de gemeente.

JIJ moet aan de middeleneis voldoen als je man een MVV wil aanvragen, hij met het inburgeringsexamen buitenland afleggen in Pakistan.
De hele procedure duurt al snel een maand of acht (examen + MVV). Ik denk dat een EU-route jullie meer voordeel oplevert en veel sneller zal zijn. Dan is het weer goed als je huwelijk door Nederland is erkend, eerst via inschrijving bij je gemeente. (Landelijke Taken kan later en heeft geen haast.

Mijn advies aan je is: neem contact met mij op en kom voor een uitgebreid adviesgesprek naar Zeist. Niet alles leent zich namelijk voor plaatsing op een openbaar forum.

Offline Midia

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Iraaks
« Reactie #256 Gepost op: 04 november 2018, 15:20:15 »
Hallo mijn naam is Midia. Ik had al eerder een paar berichten geplats op een ander topic toen ik nog bezig was met informatie verkrijgen over het faciliterend visum op basis van het Chavez-arrest voor mijn man. Ik ben sinds 2014 getrouwd en hebben samen een 2 jarig jongetje.

Vandaag heb ik nog een bericht geplaats op een topic mmet wat mij is overkomen maar dat wil ik nu ook hier doen. Dit was het bericht:

Hallo allemaal,

Ik had al eerder gereageerd op deze topic met betrekking tot het aanvragen van het faciliterend visum, dit hebben we gedaan in Istanbul. Mijn man en ik en ons zoontje waren samen, op 22 oktober heeft mijn man de aanvraag ingediend en alle documenten ingeleverd. Op 31 oktober heeft hij zijn visum gekregen. Nou dat was heel fijn simpel en snel allemaal, maar daarna liep het allemaal mis door een grote fout die we maakten. We wouden namelijk al snel naar Nederland omdat we die dag ook uit ons hotel moesten en liever niet nog een nacht wouden boeken. Wij konden geen directe vluchten vinden naar Amsterdam voor die dag die binnen ons budget waren en dus kozen we ervoor om een directe vlucht naar Brussel te nemen (grootste fout in ons leven). Wij waren niet op de hoogte van het feit dat je naar via het land moet inreizen dat het visum heeft afgegeven. Ik dacht dat het mogelijk was via elke schengenstaat in te reizen.

Aangekomen op het vliegveld in Brussel werd bij paspoortcontrole mijn man naar achter genomen met de vraag waarom hij via Belgie inreist, na vele malen uitgelegd te hebben dat we door zullen reizen naar Nederland en dat we het Visum op basis can het Chavez-arrest hebben gekregen werd hij alsnog naar beneden gebracht bij de federale politie. Mij werd verteld dat ze een verslag hadden gemaakt en naar de autoroteiten in Nederland hadden gestuurd (leugen) en dat dit enkele uren kan duren. Na 3 uur ben ik gaan checken en nog steeds geen antwoord, een man zei dat normaal gesproken hij gewoon door kan reizen naar Nederland (nog een leugen). Na nog een uur weer gecheckt nog steeds niks. Derde keer gecheckt (inmiddels al 6 uur verder) vertelden ze mij op de botste manier dat ze een antwoord van Belgie hebben en dat hij niet door mag reizen en terug moet vliegen naar Istanbul. (Ze hebben nooit contact met NL gehad). Die nacht was er geen vlucht en werdt hij dus in het Caricole Centrum geplaats. (Ze pakten hem bij zn armen en plaatsten hem in de politieauto alsof hij een misdaad had gepleegd terwijl mijn man wel gewoon vriendelijk meewerkte). Ona werd verteld dat hij 1. Niet het juiste visum heeft en 2. Dat ze denken dat hij in Belgie gaat blijven en 3. Dat hij nooit via belgie in had moten reizen. Ze zeiden dat hij de volgende dag een vlucht terug naar Istanbul zou nemen en via daar kon hij een vlucht direct naar Amsterdam boeken (weer een leugen) want voor de vlucht toen er niks meer gedaan kond worden hebben ze voor zijn ogen zijn visum ingetrokken, doorgekrast en gescheurd. Mijn man is nu in Istanbul en ik in Nederland hopeloos en niet wetend hoe we nu verder kunnen, we gaan proberen een nieuwe visum aan te vragen maar ik weet niet of ze dat wel zullen afgeven (strikt genomen is hij nooit in het schengengebied geweest en geldt de toestemming van Nederland nog steeds). Maar we zijn in de meest botte en beschofte en respectloze manier behandeld die je maar kan voorstellen (terzijde van al de leugens). Dus dit is een waarschuwing voor iedereen, ga NOOIT via Belgie inreizen. Mijn broer zijn vrouw is via dusseldorf ingerezen zonder problemen. 

Iemand met dezelfde ervaring of iemand die weet hoe we nu verder kunnen en of ze een nieuwe visum zullen afgeven of niet, alle hulp is gewaardeerd aub want ik ben enorm teleurgesteld en radeloos nu. Op deze manier van mijn man gescheiden worden is het ergste wat ik me nooit heb kunnen voorstellen.

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #257 Gepost op: 05 november 2018, 11:02:51 »
Hallo mijn naam is Midia. Ik had al eerder een paar berichten geplats op een ander topic toen ik nog bezig was met informatie verkrijgen over het faciliterend visum op basis van het Chavez-arrest voor mijn man. Ik ben sinds 2014 getrouwd en hebben samen een 2 jarig jongetje.

Vandaag heb ik nog een bericht geplaats op een topic mmet wat mij is overkomen maar dat wil ik nu ook hier doen.

Alle reacties gaan verder in het volgende topic https://www.mixed-couples.nl/index.php/topic,22089.msg181552.html#msg181552