Inkomen:Vanaf 1 april krijg ik een 1jaar contract voor een baan in NL met voldoende inkomen. Is in België ook de harde eis van 12 maanden dat het inkomen beschikbaar moet zijn, er staat 'idealiter'. Mogen het ook nog 11 of 10 maanden zijn?Tevens staat er dat er naar de aard en regelmatigheid van het inkomen wordt gekeken, ik kan echter niets aantonen van inkomen over de afgelopen 1-2 jaar aangezien ik in Brazilië zat. Is dat een probleem?
Procedure:Begrijp ik het goed dat mijn man op een toeristenvisum naar België kan komen en daar zijn procedure kan starten? In NL moet je buiten de EU je aanvraag afwachten.Kunnen wij dan samen een huis gaan zoeken in België als we beiden samen terugkeren? (waarschijnlijk zal ik er al eerder zijn)
Zorgverzekering:Volstaat mijn Nederlandse zorgverzekering of moet ik mij alsnog aansluiten bij een Belgische?
Verblijfsvergunning:Zodra mijn man deze heeft, mag hij dan meteen werken in België of moet hij eerst inburgeren?
Legalisatie:Als ik het goed heb begrepen is voor België het beste alles door Belgische instanties te laten legaliseren en vertalen, NL wordt minder snel geaccepteerd?