Auteur Topic: Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 17)  (gelezen 71815 keer)

Offline jetty

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Nationaliteit partner: algerije
Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 17)
« Gepost op: 17 juli 2010, 09:14:07 »
Hallo, mijn naam is Jetty en heb een Algerijnse partner, ik ben al eerder op deze site geweest en bezig met de visum aanvraab van mijn partner.
het tabel van de inkomensnorm op de ind site is mij niet geheel duidelijk.Zoals ik het lees lijkt het of er voor een verblijf van 6 maanden minder inkomen is dan een voor een kort verblijf. Klopt dit?

Tabel netto normbedragen voldoende inkomen

Bij verblijf van tenminste zes maanden   Wwb-norm per maand   Per maand exclusief vakantiegeld
Echtparen en ongehuwd samenwonenden   

Offline CC

• Komt net kijken
Re: Re: Ik ben hier ook!! (voorsteltopic # 17)
« Reactie #1 Gepost op: 18 juli 2010, 07:11:31 »
Hallo, mijn topic naam is CC, ik ben Nederlander, in 2005 heb ik me voor werk in Shanghai gevestigd, en daar tegen de love of my life gelopen...Chinese Nationaliteit, en sinds 19 july 2007 zijn we getrouwd voor de Chinese wet (in Wuhan). Voor we volledigheid hebben we het huwelijk ook laten registeren in Den Haag, daarvoor hebben we een bevestiging ontvangen in feb 2008.  Ik heb een eigen bedrijf hier in Shanghai, en mijn vrouw staat op de loonlijst, heeft dus officieel inkomen.

Het aparte aan onze situatie is dus, dat we nu niet in Nederland wonen, en ook niet per se terug hoeven / willen, maarwe sluiten het niet uit. De zaken gaan lastiger nu, mijn ouders worden ook een dagje ouder, en de medische voorzieningen in china blijven toch onder de maat.... we reizen nu ieder jaar ongeveer 3/4 keer naar nederland, mijn vrouw op een multi entry 1 yr visum.....
Het kan maar zo zijn dat we over een half jaar zeggen.... we zijn zwanger (dat is onze wens no1).... we hebben er genoeg van hier.... we gaan weg uit China...

Nu begrijp ik dat we het in 1 keer goed moeten aanpakken voor mijn vrouw. Ik las dat er een mogelijkheid bestaat, om al vanuit het buitenland, als je 3 jaar getrouwd bent (en samenwoont > we hebben samen een apartement hier), naturalisatie aan te vragen. Alleen kan dat weer niet in China, maar dat zou dan vanuit een ander land moeten, waar we ons (tijdelijk) vestigen. Zou dit een goed idee zijn voor ons? Kunnen we zo een hoop gedoe voorkomen vergeleken met regulier traject doorlopen als we spullen oppakken en rechtstreeks naar NL teruggaan? .... het is zo ingewikkeld allemaal...  ps mijn vrouw leert al nederlands... vindt ze gewoon leuk :) Hoop op vele rechtsreactiesvan jullie allemaal...ik hoop zo dat iemand zich in vergelijkbare situatie bevindt en ons kan helpen ? Groet CC

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #2 Gepost op: 18 juli 2010, 18:13:04 »

Nimen hao ma? ;D Huanying!!
De spijker en de hamer of de bomen en het bos.
Nee, wat jij stelt klopt niet
1)na3 jaar verblijfsvergunning in NL kan een gehuwde/samenwonende,mits het inburgeringsdiploma is behaald,naturalisatie aanvragen.
2) Je kunt ook van Shanghai naar Belgie of Duitsland verhuizen, en na daar ingeschreven te zijn met de familie,en de verblijfskaart te hebben , naar NL verkassen.Heb je ook de sores van het inburgeringsexamen( buitenland en in NL) niet.
Je kunt als economisch niet actieve, werkzoekende Huanying!of als werknemer( ook grensarbeider) inschrijven in het andere EU land.Zie de topics Alles over Belgie/EU/Duitsland.

Offline bbav

• Komt net kijken
  • Nationaliteit partner: Amerikaan
« Reactie #3 Gepost op: 24 juli 2010, 23:16:51 »
Hallo,

Ik heb mij vandaag geregistreerd en zojuist een bericht geplaatst. :) Ik ben 25 jaar, heb verkering met een 27 jarige jongen met zowel de Peruaanse als Amerikaanse nationaliteit en we willen in Nederland samen gaan wonen. Hij zal de tweede helft van oktober hierheen komen en we zijn ons nu aan het verdiepen in de visum aanvraag. We willen een partner visum aanvragen, en dan uiteraard met zijn Amerikaanse nationaliteit, aangezien dit gemakkelijker is.

Ik ben blij dat ik op dit forum terecht ben gekomen, heb er veel kunnen lezen en hopelijk weet ik binnenkort genoeg om met de uiteindelijke aanvraag te kunnen starten. :)

Offline Ervee71

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Thais
« Reactie #4 Gepost op: 29 juli 2010, 14:17:28 »
Hallo,

Ik had mij al voorgesteld in een ander topic, maar doe het hier nu ook maar even.

Ik heb sinds 2 jaar een Thaise vriendin, die 4 september voor de 2de keer, dit jaar, voor 3 maand naar Nederland komt. In de periode die komt, gaan we ons voorbereiden op het examen inburgering buitenland.

De bedoeling was om haar via een MVV naar Nederland te halen, maar in ben weer gaan twijfelen om het toch niet via Belgi
07-12-10: GESLAAGD
20-12-10: Aanvraag MVV
03-03-11: MVV positief
22-03-11: M46 gestart
18-04-11: Aanvraag VVR ingewilligd.
17-05-11: M46 goedgekeurd
19-05-11: Pasje 1 jaar

Offline montoya

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: afghaans
« Reactie #5 Gepost op: 09 augustus 2010, 19:15:49 »
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuw lid hier, ik heb het forum wat doorgenomen en ben onder de indruk van alle kennis die ik aantref!
Toch is niet alles duidelijk voor mij, en hoe ik dat kan toepassen in mijn situatie.
Ik zal mijn geval kort hieronder uitleggen, ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen.
Ik ben een jongen van 26 jaar en ik heb de NL nationaliteit, sinds 23 juli dit jaar ben ik getrouwd met een 22 jarige Afghaanse meisje die in Afghanistan woont.  Nu wil ik graag haar naar Nederland halen.
Ik weet totaal niet waar ik moet beginnen, Ik hoop dat er mensen zijn die mij hier antwoord op kunnen geven.

Alvast bedankt

Offline Aletta

• * Nachtbraker *
  • Bestuur Stichting Mixed-Couples
  • Tob niet, 't komt altijd anders
  • Nationaliteit partner: Turkse Nederlander :)
« Reactie #6 Gepost op: 09 augustus 2010, 21:45:41 »
Hallo Montoya,

Begin maar eens met kijken op www.ind.nl naar de eisen die gesteld worden als je een buitenlandse partner naar Nederland wilt halen.
En laat je huwelijk inschrijven in het GBA in je woonplaats om te beginnen! (Als je dat nog niet gedaan hebt tenminste).

Daarna kun je in de diverse topics verdere informatie zoeken en eventueel je vragen stelen.

succes!

Offline Joof

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2010, 15:54:03 »
Hallo,

ik ben Joof en ik ben sinds november 2008 getrouwd met een man uit Gambia. Sinds juli dit jaar zijn we met zn 3-en, mijn man's biologische dochter heeft haar MVV gekregen en is ook bij ons komen wonen.

Offline Marchou

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • 19 september 2008 VISUM!!!!!
« Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2010, 20:25:34 »
Welkom Joof, heb je deze website nu pas gevonden?
Ik hoop dat men je hier kan helpen met al je vragen, ik weet zeker  van wel! Liefs Marja

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #9 Gepost op: 12 augustus 2010, 22:38:54 »
Welkom Montoya en Joof, hopelijk voelen jullie je thuis in de MC armen ;D

Offline Joof

• Bijna volwaardig lid
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2010, 14:16:38 »
Dank voor het welkom  8)

Uiteraard heb ik deze site al een hele tijd geleden gevonden, maar nog niet de behoefte gehad om iets te schrijven, aangezien wij eigenlijk al door de procedures heen zijn, al zijn we nu toch nog tegen een praktisch probleem aangelopen. Maar daar heb ik in een ander topic al eea over geschreven.

Offline hasankara70

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: turkse
« Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2010, 19:57:19 »
Hallo allemaal,
Mijn naam is Hasan.
Vind de site heel aardig. heel informatief.
En ben hier aanwezig voor mijn dochter die pas is getrouwd.
mijn bedoeloing is om mijn schoomzoon naar Nederland te halen via Belgie.
Doe ik daar goed aan ?????? hopelijk wel.

Hasan

Offline NederlandMaleisie

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Maleisie
« Reactie #12 Gepost op: 16 september 2010, 20:35:28 »
Hoi, ik ben een eind-twintiger en vond recent deze interessante website.

Bij deze mijzelf ook maar eens voorstellen:

Ik heb zelf sinds bijna 5 jaar een vriendin uit Maleisi

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #13 Gepost op: 16 september 2010, 22:13:45 »
Welkom Hasan en NM!NM heb ik ergens anders al antwoord gegeven...
Hasan; als een MVV geen ( financieele ) optie is, 1 advies;let heel goed op WAAR zij zich vestigt. Sowieso geen Antwerpen, en zoek heel goed na welke plaatsen wel medewerking geven bij inschrijving etc. Een "visum voor de huwelijksreis" kan hij misschien beter via de Franse ambassade aanvragen, de Belgische  in Marokka staat nou niet bekend om de kennis/toepassing EU-recht.

Offline Leona83

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Duitser
« Reactie #14 Gepost op: 13 november 2010, 22:26:01 »
Hoi

Mijn naam is Jenny (Leona is mijn 2e naam, vandaar) ik ben 26 jaar en net verloofd met mijn Duitse vriend.
Nu heb ik wel begrepen dat het niet heel moeilijk moet zijn voor een EU onderdaan om hier te mogen wonen en werken. Op de website van de IND kwam ik er achter dat er nog wel meer moet gebeuren dan gewoon 'verhuizen'. Maar we rekenen er niet op dat er grote moeilijkheden zullen komen. Het is alleen een kwestie van weten waar je moet wezen en waar je naar moet vragen.

Ik hoop dat dit forum ons verder kan helpen.

Ik kan direct wel een vraag droppen: Wat moet je precies doen als je als EU onderdaan in Nederland wil trouwen? Heb je daar nog speciale documenten voor nodig? Moet je dan gewoon naar de gemeente gaan?
Ik hoor het wel.

Hebben anderen hier recentelijk ervaring mee?

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #15 Gepost op: 13 november 2010, 23:24:04 »
Welkom Jenny op MC, Documenten voor evt huwelijk; geboorte akte, bewijs ongehuwd zijn.
Voor je verloofde zijn er geen eisen, neem aan dat jij werk hebt, en er dus inkomen is.
 Dus gas geven en hierheen komen.Na 3 maanden moet hij zich wel inschrijven, maar kan ook meteen als ie bij jou intrekt, inschrijven bij GBA. Appeltje -eitje dus.

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #16 Gepost op: 14 november 2010, 05:42:32 »
Welkom Jenny.
De informatie van LiFenTon2005 is juist, maar zou verkeerd kunnen worden ge
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline By-ReiS

• Komt net kijken
« Reactie #17 Gepost op: 09 juni 2011, 18:03:28 »
Ik ben Eli, 22 jaar, ben van Macedonische afkomst.. ik studeer in Kroatie en heb hier mijn 33 jarige Kroatische vriend (nu verloofde ontmoet)..

Offline Kousouboukou

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2011, 13:10:03 »
Lieve allemaal!

Hartstikke bedankt voor deze website! Ik heb zo ontzettend veel geleerd hier al en ik ga binnenkort de procedure in gang zetten om mijn partner naar Nederland te halen.

Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Nederlandse met een Tunesische vriend. We zijn al 1,5 jaar samen en willen nu graag naar Nederland komen.

Kousouboukou

Offline Douzie

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Tunesische
« Reactie #19 Gepost op: 09 oktober 2011, 20:58:12 »
Lieve allemaal,

Ik ben Douzie en heb een tunesische vriend. Hij is als mijn au pair hierheen gekomen en na ongeveer 4 maanden hebben wij een relatie gekregen. Begin juli hebben wij wijziging verblijfsdoel aangevraagd (verblijf bij partner). We hebben dit gedaan zodra duidelijk werd dat wij met elkaar verder willen om geen informatie achter te houden. Nu is IND voornemens op basis van een notitie van de loketmedewerker die inmiddels door hem is ingetrokken en een (door mij) verkeerd ingevulde datum de huidige verblijfsvergunning in te trekken. De UBD is inmiddels ruim 6 weken voorbij. Ik heb hier al veel nuttige informatie gelezen. Ik ga alle info die ik heb op een rijtje zetten in een apart topic en ik hoop dat jullie me raad kunnen geven.

Liefs
Douzie

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #20 Gepost op: 09 oktober 2011, 22:47:28 »
Die intrekking lijkt me niet mogelijk. Tenslotte is hij ook nog au pair.
Het zou wel netjes zijn als ze op de aanvraag wijziging verblijfsdoel gelijktijdig positief beslissen. Dan is er ook weinig aan de hand met die intrekking. Tenzij het met terugwerkende kracht zou gebeuren. Dat moet je even in de gaten houden en zo nodig stappen ondernemen als de inhoud van de beschikking daartoe aanleiding geeft en/of je wakker ligt van een verblijfsgat.

Offline Nikki.S

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Braziliaanse
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2011, 03:18:00 »
Hallo iedereen
Hierbij wil ik mij ook even voorstellen.
Ik ben Nikki, geboren in Brazilie en me hele leven in NL gewoond en heb gewoon de Nederlandse nationaliteit. Mijn vader Duits woont in Brazilie, na een vakantie bezoekje ben ik verliefd geworden op een Braziliaanse man en ben ik hier blijven wonen en onlangs ook getrouwd, dit is inmiddels alweer 3 jaar geleden. Het gaat niet zo goed met mijn moeder (i.v.m. gezondheidsproblemen) die in Nederland woont en ik wil zo snel mogelijk terug naar Nederland, gelukkig heeft mijn vriend geen visum nodig dus we zouden opzich volgende maand al kunnen vertrekken eerst een tijdje bij me moeder blijven en daarna aan de BE route beginnen. Ik wil me zo goed mogelijk voorbereiden en ben heel blij met alle informatie op deze site.

Alvast bedankt iedereen voor alle info en veel succes aan iedereen die graag met zijn partner wil zijn ondanks dat het zo moeilijk word gemaakt.
Groetjes Nikki

Offline Douzie

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Tunesische
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2011, 06:29:29 »
Beste Prawo,

Het is inderdaad voornemen met terugwerkende kracht! Maar de beslisser zegt steeds andere dingen, eerst was die notitie erg belangrijk en moest ingetrokken worden, dat is inmiddels gebeurd. Nu zegt hij doodleuk "ik weet niet of hij hem wel in kan trekken" en nu is die verkeerd ingevulde datum weer heel belangrijk!
Maar als het met terugwerkende kracht ingetrokken wordt is er ook niets meer te verlengen en moet mijn vriend terug naar tunesie examen doen en nieuw mvv aanvragen zegt de beslisser! We voldoen aan alle voorwaarden dus hij weet dat hij dan weer terug komt, waarom dan? Gewoon ons een hoop geld laten betalen? En mag een visum ingetrokken worden op basis van twijfels en vermoeden?

Douzie

Offline werner35

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: poolse
« Reactie #23 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:39:23 »
hallo ik ben mark
ik heb een poolse partner
ben hier terecht gekomen omdat ik problemen heb met het erkennen van onze dochter

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #24 Gepost op: 11 oktober 2011, 18:51:04 »
Beste Prawo,

Het is inderdaad voornemen met terugwerkende kracht! Maar de beslisser zegt steeds andere dingen, eerst was die notitie erg belangrijk en moest ingetrokken worden, dat is inmiddels gebeurd. Nu zegt hij doodleuk "ik weet niet of hij hem wel in kan trekken" en nu is die verkeerd ingevulde datum weer heel belangrijk!
Maar als het met terugwerkende kracht ingetrokken wordt is er ook niets meer te verlengen en moet mijn vriend terug naar tunesie examen doen en nieuw mvv aanvragen zegt de beslisser! We voldoen aan alle voorwaarden dus hij weet dat hij dan weer terug komt, waarom dan? Gewoon ons een hoop geld laten betalen? En mag een visum ingetrokken worden op basis van twijfels en vermoeden?

Douzie

Als het alleen nog maar een voornemen is zou ik rustig afwachten.
Is er al een beslissing dan kun je weinig anders dan binnen vier weken bezwaar maken (of mij dat laten doen).

Zelfs als er een intrekking is blijft hij volgens mij vrijgesteld van de MVV-plicht bij een nieuwe aanvraag (en daarmee van de examenplicht).