Auteur Topic: Nigeriaanse vriend in Nederland  (gelezen 2322 keer)

Offline car0lien1986

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Nigeriaans
Nigeriaanse vriend in Nederland
« Gepost op: 16 juni 2011, 21:34:37 »
Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en advies kunnen geven over de volgende situatie;

Ik heb sinds kort een nigeriaanse jongen leren kennen die sinds 2005 in Nederland is vanwege zijn studie op de hogeschool. Hij heeft zijn bachelor afgerond, en nu 1 jaar zijn master gevolgd. Hij moet nu eigenlijk nog 1 jaar voor zijn master, maar kan de kosten van

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
Re: Nigeriaanse vriend in Nederland
« Reactie #1 Gepost op: 17 juni 2011, 04:51:33 »
Ik vind dit bedrag trouwens wel erg hoog, en kan dit nergens terug vinden, maar goed, daar kunnen jullie denk ik geen antwoord op geven.

Hij betaalt het volledige bedrag zonder subsidie etc.. Dat komt doordat hij geen EU onderdaan is.

Nu komt het erop neer, dat eind augustus zijn kaart afloopt voor het studeren in Nederland en dat hij dan eigenlijk terug zou moeten naar Nigeria, tenzij hij toch verder gaat met zijn master, maar dat is eigenlijk geen optie vanwege de financi
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Nigeriaanse vriend in Nederland
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2011, 02:35:12 »
Als jullie een relatie hebben dan zou ik nu snel gaan samenwonen als ik jullie was.
Hij vraagt dan direct wijziging verblijfsdoel.
Op basis van verblijf bij partner betaalt hij niet alleen het lagere collegegeld, maar tevens heeft hij recht op studiefinanciering zoals een Nederlander. Die moet hij ook direct aanvragen en niet pas als de wijziging verblijfsvergunning rond is.

Zodra hij zijn nieuwe verblijfsvergunning heeft kan hij naturalisatievragen omdat hij al meer dan vijf jaar hier is. Vooropgesteld dat zijn Nederlands voldoende is. Als hij Nederlander is vervalt ook zeker de garantstelling.