Auteur Topic: Trouwen in Brasil.  (gelezen 4309 keer)

Offline Johnn

• Komt net kijken
  • Geslacht: Man
  • Grenzenloos verliefd !
  • Nationaliteit partner: Braziliaanse
Trouwen in Brasil.
« Gepost op: 13 april 2011, 20:38:59 »
Hoi, ik ben John en heb trouwplannen in Belem in Brazili
Iedereen is van de wereld, en de wereld is van iedereen !

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: Trouwen in Brasil.
« Reactie #1 Gepost op: 13 april 2011, 22:58:04 »
Neem eens contact op met de Braziliaanse ambassade, misschien zijn er mensen in de groep Partner uit Brazilie die je kunnen helpen.

Offline theobun

• Steunt de Stichting
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2011, 17:14:37 »
op de web site van het cosulaat staat alles wat je nodig heb
zelf heb ik een uitreksel burgelijke stand opgetuurd (ben ook gescheiden)
geboorte acte en een volmacht dat mijn aanstaande alle voorbereidingen mag doen
deze laten vertalen en legaliseren
in brazilie een verklaring van goed gedrag laten opstellen (policia federal)
laat je aanstaande naar een ander Cartoria gaan waar ze niet moeilijk doen
na 22 maanden in nederland
de EU verblijfsvergunningen van 5 jaar voor mijn vrouw en haar zoontje

Offline Johnn

• Komt net kijken
  • Grenzenloos verliefd !
« Reactie #3 Gepost op: 14 april 2011, 17:46:17 »
Ja, ik heb alles opgestuurd wat "normaal" nodig is. Het punt van een ander cartorio is volgens mijn vriendin dat daar dan weer om andere papieren gevraagd wordt. Ik begrijp ook niet wat ze met de boedelscheiding willen.(of bewijzen ervan hoe dat geregeld was).
Ik heb alleen stukken van de toenmalige uitspraak van de rechter van mijn scheiding.
Maar ja....welk gedeelte willen ze dan hebben heh....en moet dat "gelegaliseerd worden???
Ik kan wel van alles gaan "proberen" maar, ik heb al geboekt en moet met een concrete oplossing komen.
Wat....weet ik nog niet.

Offline theobun

• Steunt de Stichting
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 14 april 2011, 19:22:13 »
[quote author=Johnn
na 22 maanden in nederland
de EU verblijfsvergunningen van 5 jaar voor mijn vrouw en haar zoontje

Offline Johnn

• Komt net kijken
  • Grenzenloos verliefd !
« Reactie #5 Gepost op: 15 april 2011, 17:14:03 »
Ik ga het naar Brasil terugkoppelen en zal de uitslag ervan hier bekend maken.
Gaat wel even duren heh...je weet hoe ze zijn.  ;)
Als er intussentijd nog mensen zijn die met dit ervaring hebben is alle info welkom!

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #6 Gepost op: 15 april 2011, 19:06:04 »
Internationaal uittreksel Burgerlijke Stand zou voldoende moeten zijn. Als daar ook op staat dat je gescheiden  bent  en nu alleenstaand. Als je de echtscheidingsakte/uitspraak moet vertalen en legaliseren, loop je ook leeg....

Offline Johnn

• Komt net kijken
  • Grenzenloos verliefd !
« Reactie #7 Gepost op: 15 april 2011, 23:16:31 »
Mja...het zou ook voldoende moeten zijn, en die papieren zijn allemaal in orde.
De huwlijks / scheidingsakte zijn ook internationaal en in Portugees...en vertaald...en gelegaliseerd.
Ook de geboorteakte en burgelijke stand.
Ik ga het voorleggen bij het consulaat maar...op hun site staat eenvoudig dat cartorios afwijkende documenten kunnen vragen.
It's all about the rules and the money heh...de

Offline TimBruininx

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: colombiaans
Re: Trouwen in Brasil. (colombia)
« Reactie #8 Gepost op: 01 januari 2015, 20:57:09 »
Beste mensen...

ik ben nieuw hier en ik weet niet waar ik een moderator kan vinden.
ik zal me even voorstellen. ik ben Tim ik ben over 13 daagjes 25 jaar en ik heb iemand in colombia leren kennen.. ik ben vorig jaar 3 maanden er heen geweest en is echt perfect alles is eerlijk en vertrouwt..... ik zit wel met een aantal vraagjes waar jullie wellicht mij mee kunnen helpen, want ik heb al een tijdje liggen zoeken en ik kan niks vinden.
We hebben al grote trouwplannen. maar toch vraag ik me af of het niet te moeilijk is
Ik zou met haar in Colombia willen trouwen op 05-10-15. wat moet ik er voor hebben als Nederlander om daar te kunnen trouwen.

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.... Met vriendelijke Groet Tim Bruininx

( ze gaat het daar ook navragen )

Offline Aletta

• * Nachtbraker *
  • Bestuur Stichting Mixed-Couples
  • Geslacht: Vrouw
  • Tob niet, 't komt altijd anders
  • Nationaliteit partner: Turkse Nederlander :)
« Reactie #9 Gepost op: 01 januari 2015, 23:04:59 »
Hallo Tim

Buiten uiteraard je legitimatie zul je moeten aantonen dat je ongehuwd bent. Er zijn daarvoor verklaringen bij de gemeente te krijgen.
Laat je goed voorlichten wat je verder nodig bent, in het geval van mijzelf (Turks) had ik een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig, en dan ook nog eens de internationale versie.
Zo'n verklaring geeft aan dat je mag trouwen (dus ongehuwd bent). Het is voor mij al wel langer geleden dus ik put even uit mijn geheugen....volgens mij had ik een kopie van het paspoort van mijn partner nodig om die verklaring te krijgen. De gegevens van de partner werden ook ingevuld.

Na je huwelijk moet je het in laten schrijven in Nederland. Zo ver ben je uiteraard niet maar het is wel iets om even over na te denken en gelijk de juiste papieren mee terug te nemen want ook je huwelijksacte die daar gemaakt wordt moet internationaal zijn (dus ook in het engels). Daarmee ga je naar je gemeente en volgt weer een procedure maar dat kom je dan wel tegen op dit forum.

Offline TimBruininx

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: colombiaans
« Reactie #10 Gepost op: 02 januari 2015, 22:48:04 »
Hallo Tim

Buiten uiteraard je legitimatie zul je moeten aantonen dat je ongehuwd bent. Er zijn daarvoor verklaringen bij de gemeente te krijgen.
Laat je goed voorlichten wat je verder nodig bent, in het geval van mijzelf (Turks) had ik een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig, en dan ook nog eens de internationale versie.
Zo'n verklaring geeft aan dat je mag trouwen (dus ongehuwd bent). Het is voor mij al wel langer geleden dus ik put even uit mijn geheugen....volgens mij had ik een kopie van het paspoort van mijn partner nodig om die verklaring te krijgen. De gegevens van de partner werden ook ingevuld.

Na je huwelijk moet je het in laten schrijven in Nederland. Zo ver ben je uiteraard niet maar het is wel iets om even over na te denken en gelijk de juiste papieren mee terug te nemen want ook je huwelijksacte die daar gemaakt wordt moet internationaal zijn (dus ook in het engels). Daarmee ga je naar je gemeente en volgt weer een procedure maar dat kom je dan wel tegen op dit forum.

Hartelijk bedankt voor je informatie alvast.... ik ben hard op zoek inderdaad... maar hier heb ik al iets aan

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #11 Gepost op: 07 januari 2015, 01:35:53 »
Wat hier ook van belang is, is wat voor afspraken er zijn tussen de landen die betrokken zijn binnen dit huwelijk. (Land waar het huwelijk wordt voltrokken, land van duurzaam verblijf van beide partners en de nationaliteit(en) van beide partners).

Soms zijn er bilaterale overeenkomsten, waarbij de documenten direct of vrijwel direct worden geaccepteerd. Soms levert een dergelijk overeenkomst een vereenvoudigde legalisatie (controle echtheid papieren) op, ook wel apostle genoemd. Als de overeenkomsten er niet of nauwelijks zijn moeten documenten voor gebruik door de hele legalisatie keten heen.

Zoek eens op deze site over deze informatie en vraag bij de Braziliaanse ambassade of consulaat wat de locale procedures zijn.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi