Auteur Topic: Re:MVV-vragentopic (over procedure e.d.) - deel 17  (gelezen 45688 keer)

Offline marja

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
  • Nationaliteit partner: Egyptische
Re:MVV-vragentopic (over procedure e.d.) - deel 17
« Reactie #125 Gepost op: 01 juli 2011, 07:46:32 »
Het is maar hoe je het bekijkt.  Het gaat meestal niet eens  om een partner van wie dan ook.
marja

Offline thouchy

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Servisch
« Reactie #126 Gepost op: 01 juli 2011, 12:25:42 »
Als je in NL werkt, hoef je alleen de weekenden in Belgie te verblijven,dus het kind-probleem vervalt. De afweging is aan jullie.
En net wat Prawo zegt; reken eens uit wat tickets ,reiskosten naar examen ,inburgeringsexamen buitenland,[moet ie ook in 1x slagen], nwe MVV leges van 1200 , zelf betalen van de Inburgeringcursus in NL[3000 plus],en dan de VVR na een jaar,zit je al over de tig000 euro...
 Ik hoor nu al dat de ROC's de inburgeringscursussen volgend lesjaar gaan beperken,tot avondlessen , omdat de Gemeente niet meer betaalt.

Je wilt zeggen dat ik door de weeks met mn kindje in NL kan verblijven, maar in het weekend in Belgie moet zijn toch? Wat gaat mijn man dan doen in Belgie als ik door de weeks met kind in NL ben?
En ja ik ben het met jullie eens dat het hartstikke duur is allemaal, maar geld speelt bij ons geen rol.
Misschien een beetje een rotte vraag, maar waarom voel ik van jullie kant een soort negativiteit tegen de IND/ NL regering???

Offline marja

• Steunt de Stichting
  • Nationaliteit partner: Egyptische
« Reactie #127 Gepost op: 01 juli 2011, 14:07:27 »
Geef je niet zelf al antwoord op die vraag. Waarom ga je misschien de Belgie route doen. Jarenlange ervaringen hebben er mee te maken dat we misschien een beetje cynistisch zijn geworden. 
marja

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #128 Gepost op: 01 juli 2011, 15:21:38 »
De rede is vrij eenvoudig. Meestal is het terugkeren (remigreren) redelijk omslachtig wanneer er een non-EU partner van de partij is. In veel gevallen betekent Dit dat men gedwongen 1.5 jaar gescheiden moet leven, en verwacht geen ambtelijke medeleven, want dat zijn simpel weg de procedures.

Hier bij opgeteldde huidige politieke wind die liever mensen zien vertrekken dan komen, wel of niet gevoed door de economische situatie.

Kortom het lijkt er bijna op dat Nederland bewust bezig is zoveel mogelijk tegen te houden door (potentiele) immigranten en hun partners zo veel mogelijk dwars te zitten.

Natuurlijk kan het zijn dat bij jullie alles vlekkeloos verloopt en geen (onverwachte) tegenslagen zijn. Dan kan je het met 3 maanden verplicht gescheiden volbrengen. Waarom verplicht? In veel gevallen wordt gedurende MVV procedure toeristenvisum gebruik niet toegestaan. Dat betekent dat je man zolang de MVV procedure loopt en deze in het paspoort zit, Schengen niet in mag. Het staat Jou vrij wel naar hem te gaan, maar dat lijkt me geen fijne opgaven met een kleintje.

In veel gevallen zijn er strubbelingen gedurende deze MVV aanvraag waardoor het termijn kan oplopen TOT 5 jaar, maar in de meeste gevallen die ik heb vernomen zit het tussen de 1 en 1.5 jaar. Veelal veroorzaakt doordat of papieren (eerdere legalisatie) niet in orde zijn. Dan verval je in bezwaar situaties wat kan resulteren in rechtelijke procedures.

Is werkelijk alles in orde, zijn de relaties juist reeds gelegaliseerd, is het kind juist geregistreerd etc. Dan kan het in een keer goed gaan.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #129 Gepost op: 01 juli 2011, 22:35:11 »
Ik moet trouwens een aanpassing geven op de Inkomens eis, ; de eis van een jaarcontract gaat vervallen, en de 3 jaarperiode wordt  ook gewijzigd qua inkomen;alleen is dit onderdeel nog niet in de wijziging van 31 juli 2010   meegenomen;
Opmerkelijk hierbij is dat in het

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #130 Gepost op: 02 juli 2011, 06:11:54 »
De Wet Modern Migratiebeleid (en daarmee die aanpassing) treedt pas in werking als het nieuwe computersysteem van de IND werkt.
Dat gaat nog wel even duren.

Offline Rocky

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #131 Gepost op: 02 juli 2011, 11:19:48 »
Ik hoop dat de computer systeem gaat nooit werken

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #132 Gepost op: 02 juli 2011, 14:09:09 »
De Wet Modern Migratiebeleid (en daarmee die aanpassing) treedt pas in werking als het nieuwe computersysteem van de IND werkt.
Dat gaat nog wel even duren.
Volgens dat bericht zijn de andere onderdelen wel per 31 juli ingegaan.alleen bij dit onderdeel stond het bericht wat ik ook bovenaan heb  staan. Krom dat ene deel wel wordt geimplementeerd, en andere deel niet.

@Rocky;
Ben ik niet met je eens Rocky, voor veel mensen is juist die salarsi eis een nekkenbreker.Als je dus een lopend contract hebt, boven de norm , zit je goed. Ben wel met je eens dat er ook zaken in de WMMB zitten die negatief uitpakken.Hoewel ik de 21 jaar grens helemaal niet zo gek vindt.
 Overheid en computers zijn altijd kat en hond geweest; zie de ellende met Politie compu systeem, het IND compusysteem wat nog steeds niet draait, na, jaar of 3 of zo.Als het zo doorgaat moeten wetten blijven liggen, omdat handhaving niet electronisch kan worden verwerkt. Waarom stort de compu van de Belastingdienst niet in, hebben we meer aan. >:D
Volgens mij is de selectie van de ICT bedrijven  door nitwits gedaan, en is alleen naar centen, niet naar kwaliteit en kennis ,laat staan naar contractuele  ontsnappingsclausules en deadlines gekeken.

Offline stoelen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Filipijnse
« Reactie #133 Gepost op: 24 juli 2011, 14:23:32 »
Inmiddels hebben we bericht dat de MVV aanvraag is goedgekeurd. Ze moet nu nog langs de ambassade de d
-2006-07 Eerste ontmoeting
-2011-03-24 MVV aanvraag bij ambassade ingediend
-2011-03-28 Betaling bij IND verwerkt
-.....

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #134 Gepost op: 24 juli 2011, 18:10:50 »
Je moet voor aankomst in Nederland verzekerd zijn. Praktisch moet dit voor de inschrijving. Dat is het verschil tussen theorie en praktijk.

Je kan je partner nu niet bij jouw zorgverzekeraar bij schrijven. Dat kan pas als ze haar verblijfsvergunning
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline thouchy

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #135 Gepost op: 09 augustus 2011, 14:26:59 »
Ik moet trouwens een aanpassing geven op de Inkomens eis, ; de eis van een jaarcontract gaat vervallen, en de 3 jaarperiode wordt  ook gewijzigd qua inkomen;alleen is dit onderdeel nog niet in de wijziging van 31 juli 2010   meegenomen;
Opmerkelijk hierbij is dat in het

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #136 Gepost op: 09 augustus 2011, 19:05:48 »
Zijn Servische  documenten vertaald en gelegaliseerd/ van apostille voorzien?
Iedereen gaat er met de nieuwe voorwaarden alleen maar op vooruit. Per geval met bekeken worden wat de omstandigheden zijn.
SUCCES.

Offline thouchy

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #137 Gepost op: 10 augustus 2011, 12:09:57 »
Zijn Servische  documenten vertaald en gelegaliseerd/ van apostille voorzien?
Iedereen gaat er met de nieuwe voorwaarden alleen maar op vooruit. Per geval met bekeken worden wat de omstandigheden zijn.
SUCCES.

Servie zit bij de Haagse overheenkomst van 1976 (?!?!?)  Wat betekent dat Servische documenten (Geboorteaktes, huwelijksaktes) die afgegeven worden in een vreemde taal ( hier Frans) door een overheidsinstantie niet vertaald of gelegaliseerd te hoeven worden. Bijv. 1 maand geleden hebben we een Nederlands paspoort aangevraagd voor onze zoon bij de Nederlandse ambassade. En de papieren waren in orde. Er was geen apostille nodig.  Ik heb navraag gedaan bij de IND en die vertelde mij dat deze papieren in orde zijn.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #138 Gepost op: 10 augustus 2011, 21:21:18 »
Klopt.
Komt omdat het voormalige Joegoslavie een wervingsland was waaruit veel gastarbeiders afkomstig waren.
Zelfde geldt voor Tunesie.

Offline DrJA

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Servi
« Reactie #139 Gepost op: 31 januari 2012, 19:59:13 »
Servie zit bij de Haagse overheenkomst van 1976 (?!?!?)  Wat betekent dat Servische documenten (Geboorteaktes, huwelijksaktes) die afgegeven worden in een vreemde taal ( hier Frans) door een overheidsinstantie niet vertaald of gelegaliseerd te hoeven worden. Bijv. 1 maand geleden hebben we een Nederlands paspoort aangevraagd voor onze zoon bij de Nederlandse ambassade. En de papieren waren in orde. Er was geen apostille nodig.  Ik heb navraag gedaan bij de IND en die vertelde mij dat deze papieren in orde zijn.

Hm, interesting.

Mijn vriendin komt uit Servi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #140 Gepost op: 01 februari 2012, 10:46:36 »
Het is natuurlijk wel vervelend als je door een stommigheid in de papieren 1200 euro kwijt bent.
Dat is nooit het geval.
Zo'n stommigheid kun je in bezwaar prima herstellen.

Zou je alleen advies hebben gevraagd dan kun je helemaal opnieuw beginnen en verlies je tijd.
Bovendien kunnen ondertussen de regels zijn aangescherpt, verloopt het inburgeringsexamen of worden de leges verhoogd en dan zit je daaraan vast. Iets wat bij de echte aanvraag niet het geval is.

Citaat
Zei had echter vandaag met de ambassade in Belgrado gebeld, en daar werd verteld dat we een adviesaanvraag moesten doen, maar na een paar uur zoeken online lijkt me dit toch echt in de catagorie 'onzin' vallen.
Inderdaad. Ze kan gewoon op de dag dat ze examen doet de echte MVV aanvraag bij de ambassade indienen.
Ze heeft dan niets meer nodig dan het aanvraagformulier (niet hetzelfde als het IND verzoek om advies!) en de huwelijksakte of ongehuwdverklaring.

Citaat
Anyway, wat ik van hierboven dus begreep is dat een apostille NIET nodig is, terwijl haar vandaag werd medegedeeld dat dit dus w

Offline DrJA

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #141 Gepost op: 01 februari 2012, 14:24:45 »
Dat is nooit het geval.
Zo'n stommigheid kun je in bezwaar prima herstellen.

Zou je alleen advies hebben gevraagd dan kun je helemaal opnieuw beginnen en verlies je tijd.
Bovendien kunnen ondertussen de regels zijn aangescherpt, verloopt het inburgeringsexamen of worden de leges verhoogd en dan zit je daaraan vast. Iets wat bij de echte aanvraag niet het geval is.
Inderdaad. Ze kan gewoon op de dag dat ze examen doet de echte MVV aanvraag bij de ambassade indienen.
Ze heeft dan niets meer nodig dan het aanvraagformulier (niet hetzelfde als het IND verzoek om advies!) en de huwelijksakte of ongehuwdverklaring.
De ambassade moet gewoon goed lezen wat er op de site van Buitenlandse zaken staat namelijkEen verblijf waar ook ter wereld is geen probleem, als het maar niet Nederland is met de bedoeling de MVV plicht te omzeilen.
Ik weet niet hoe lang die stage in Noorwegen duurt, maar als het meer dan drie maanden is kan ze de MVV ook in Oslo bij de NL ambassade aanvragen en daar examen doen.
Servi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #142 Gepost op: 02 februari 2012, 05:34:02 »
Inderdaad "neen" moet daar worden ingevuld.

Als ze langer dan drie maanden in Noorwegen mag verblijven dan kan ze examen en MVV aanvraag wellicht beter daar doen. De beslissing kan ze dan ook daar in ontvangst nemen.

Offline DrJA

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #143 Gepost op: 02 februari 2012, 13:47:47 »
Inderdaad "neen" moet daar worden ingevuld.

Als ze langer dan drie maanden in Noorwegen mag verblijven dan kan ze examen en MVV aanvraag wellicht beter daar doen. De beslissing kan ze dan ook daar in ontvangst nemen.

Sorry, het zou om een verbijf van 6 weken zijn, en met wat mazzel krijgt ze de beslissing voordat ze weg gaat. Bedankt voor je hulp anyway, nu moet ze 'alleen' nog even Nederlands leren, dan kan de papierwinkel ingediend worden.

Die nieuwe wet baart me wel een beetje zorgen (de Raad van State heeft advies uitgebracht over een wetswijziging die er voor zorgt dat alleen gehuwden hun partner hier na toe kunnen halen), en het is maar afwachten wanneer dit ingevoerd wordt. Ik las ergens dat de IND rekening houdt met 1 april, dus dan wordt het wel haasten met examen + indienen...

Offline jetty

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Nationaliteit partner: algerije
« Reactie #144 Gepost op: 26 maart 2012, 19:08:51 »
Mijn partner hoopt deze week de mvv aanvraag in te dienen bij de ambassade.WAnneer de wetswijziging van kracht is geldt dat alleen dan voor nieuwe aanvragen of kan de IND ook voor de lopende aanvragen deze eisen gaan stellen?
Ik hoop maar dat niet de inkomenseis wordt verhoogd want dan gaat het moeilijk worden, nu voldoen we aan alle voorwaarden.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #145 Gepost op: 26 maart 2012, 19:14:37 »
Zodra de aanvraag is ingediend hebben wetswijzigingen en legesverhogingen geen invloed op die aanvraag en de geldende voorwaarden.

Dit is een belangrijke reden nooit advies te vragen en altijd een directe echte aanvraag te doen.

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #146 Gepost op: 26 maart 2012, 22:20:34 »
Zodra de aanvraag is ingediend hebben wetswijzigingen en legesverhogingen geen invloed op die aanvraag en de geldende voorwaarden.

Dit is een belangrijke reden nooit advies te vragen en altijd een directe echte aanvraag te doen.
Fijn dat je er weer bij bent,Gart.
 Wat jij stelt geldt blijkbaar niet in Belgie;
 de RvVB gaat er van uit dat ondanks voor 22/9 ingediende aanvragen, bij behandeling nu, de nieuwe wetgeving geldt.Als ik de Belgische Grondwet lees, zitten ze volgens mij bij de RvVB  in een moeras....http://www.kruispuntmi.be/vreemdelingenrecht/detailnieuwsbr.aspx?id=16342#3 onder punt 6.

Offline jetty

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Nationaliteit partner: algerije
« Reactie #147 Gepost op: 26 maart 2012, 22:26:09 »
@Prawo,

Bedankt voor de info.We gaan zeker voor de directe aanvraag. We hebben na de eerste keer bezwaar aantekenen met uw hulp na afwijzing toeristenvisum  , nog 2x probleemloos een visum gekregen.We hebben hoop en goede moed dat het gaat lukken met de mvv.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #148 Gepost op: 27 maart 2012, 10:11:44 »
Wat jij stelt geldt blijkbaar niet in Belgie;

Veel is in Nederland beter geregeld.
Zeker wat betreft de rechtsbescherming.

Die Belgische rechter is een aanfluiting waar het gaat om het handhaven van EU rechten.
Ook het gezin Ruiz Zambrano heeft daar meerdere keren hun zaak verloren en bleek afhankelijk te zijn van een arbeidsrechter voor de vaststelling van de verblijfsrechten van de ouders.

Ik ben overigens zeker tot mei heel beperkt inzetbaar en zal spaarzaam reageren.

Offline HertogJan

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Russische
« Reactie #149 Gepost op: 25 september 2012, 22:34:36 »
Beste forumbeheerders,

Veel dank en respect voor het opzetten van dit forum waar zo ontzettend veel nuttige informatie gehaald kan worden voor mensen met internationale barri