Auteur Topic: Verlenging VTV en rijexamen  (gelezen 3522 keer)

Offline smh

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Man
  • 7 februari getrouwd in Maleisie!
Verlenging VTV en rijexamen
« Gepost op: 10 augustus 2004, 23:23:45 »
De VTV van mijn vrouw verloopt over twee weken en aan de reacties op dit forum kan het nog wel een maand of 2 a 3 duren voordat de verlenging daadwerkelijk daar is. Nu is het zo dat ze inmiddels met rijles bezig is om een examen via het BNOR te kunnen doen.

Ik heb begrepen dat ze haar rijbewijs pas kan krijgen zodra de verlenging rond is. Betekend dit dat ze ook met haar examen moet wachten todat de verlenging een feit is, of mag ze dat alvast doen en haar rijbewijs later ophalen?

Offline Anne Mieke

• Waardevol lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Nationaliteit partner: Indonesisch
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2004, 00:36:49 »
Hallo smh

Wij hebben dit een paar maanden geleden meegemaakt. De VTV was verlopen (6 mei jl.) en het examen zou op 19 mei zijn. Inmiddels was de verlenging al wel aangevraagd maar het pasje uiteraard niet op tijd. Fateh heeft zijn examen gedaan met DE brief van het IND, je weet wel die duizenden mensen gekregen hebben die in hetzelfde schuitje zaten/zitten waarin staat dat de verlengingsaanvraag is ingewilligd, computersystemen niet klaar waren en het belangrijkste dat tot het pasje er was met deze brief het rechtmatige verblijf aangetoond kon worden en dat dit geen belemmering zou zijn op de arbeidsmarkt ed. Ik weet het niet precies uit mijn hoofd maar iets van die strekking. Hij heeft hiermee examen gedaan (en geslaagd) en ging met de papieren, pasfoto's etc naar de gemeente. Daar ging het in eerste instantie fout. Ik heb me toen eerst (voor de zoveelste keer) goed kwaad gemaakt, even af laten koelen, moed bij elkaar geraapt en door de telefoon mijn diplomatieke tanden laten zien. Dat hielp en twintig minuten later (weliswaar met enige uren vertraging) had Fateh zijn rijbewijs. Dus niks wachten. Als je zo'n brief niet hebt dan zou ik er maar snel achteraan gaan. Het moet niet zo zijn dat door het administratieve geklooi van de IND dit soort dingen aan iemands neus voorbij gaat.
Succes.
gr
Anne Mieke
Ku menanti seorang kekasih
Yang tercantik yang datang di hari ini .....
(Iwan Fals)

Offline cathy

• * Donateur *
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2004, 13:42:19 »
Hoi,

Behalve het advies van Anne Mieke volgen, ;) zou je ook een verblijfsaantekening kunnen halen (bewijs dat verlenging is aangevraagd), kan vanaf het moment dat de pas verlopen is.
Dat kan bij sommige gemeenten, even navragen dus, en bij de 3 vestigingen van de IND (afhankelijk van je woonplaats bij welke je moet zijn).

Succes!

Groetjes, Joke
"Wanneer je verdrietig bent, kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk."
Kahlil Gibran

Offline sjakie81

• Komt net kijken
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2004, 13:50:12 »
hallo,

In de lijst van documenten voor velenging wordt gevraagd naar bewijsstukken voor duurzame relatie, kan iemand mij vertellen wat hiermee wordt bedoeld?
is een verklaring van mij dat we samenwonen genoeg?
hoe kan ik nu verder aantonen dat we een relatie hebben?
25 juni papieren gelegaliseerd
4 septmber MVV aangevraagd
16 september samen naar Nigeria
23 oktober positief advies ontvangen
27 oktober visum opgehaald
5 november weer samen
18 februari verblijfs vergunning opgehaald

Offline Leonat_NL

• Waardevol lid
  • NL'er met Russische
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2004, 14:16:48 »
INschrijving GBA, notaris verklaring, samenlevings contract ?

Heb vanmorgen ook de stukken voor verlenging van het pasje van mijn vrouw binnengekregen. Er staat geloof ik wel 5 x in dat de gevolgen voor jouw zijn, als je niet op tijd en vollledig enz instuurt. Vraag me trouwens af, wat ze moeten met een volledige copie van mijn nieuwe paspoort ?

Moet je eens kijken wat een puinhoop ze zelf maken, kan je niet eens normaal rijexamen doen.
Leo & Natalia

Offline Roi

• Volwaardig lid
  • **
  • United in love!
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2004, 17:04:14 »
hallo,

In de lijst van documenten voor velenging wordt gevraagd naar bewijsstukken voor duurzame relatie, kan iemand mij vertellen wat hiermee wordt bedoeld?
is een verklaring van mij dat we samenwonen genoeg?
hoe kan ik nu verder aantonen dat we een relatie hebben?

Kijk eens dit topic: http://www.mixed-couples.nl/forum/index.php?topic=5585.0

Lees het eens door. Er staat genoeg info om je vraag te beantwoorden
23 september 2005: Toro en Roi zijn getrouwd!