Auteur Topic: getrouwd maar wil scheiden  (gelezen 2058 keer)

Offline kiekeboe

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Nederlands
getrouwd maar wil scheiden
« Gepost op: 03 december 2010, 16:49:27 »
Dag allemaal,

Ik heb Roemeense nationaliteit en ik ben al 3,5 jaar in geregistreerd partnerschap
met een Nederlandse man. ons relatie is altijd slecht geweest maar nu kan ik me niet meer vol houden.
Ik woon nu bij een Nederlandse vriend in een ander gemeente. We zijn nog niet gescheiden en ik sta nog
op zijn adres ingeschreven. Ik heb een verblijfsvergunning - verblijf bij partner (TWV niet vereist)
die tot 2014 geldig is. Ook heb ik mijn inburgeringscursus afgerond. Ik werk niet dus ik heb geen inkomen.
Ik wil graag weten hoe ik qua verblijfstatus verder moet, namelijk welke soort verblijfsvergunning moet
ik aanvragen en wanneer. Moet ik afwachten tot we een scheiding beslissing krijgen of kan ik al nu een nieuwe
verblijfsvergunning aanvragen? Moet ik op zijn adres ingeschreven blijven staan of moet ik me op mijn huidige adres ga ingeschreven?
Wat gebeurt als hij zelf van zijn adres wilt me uitgeschreven?
Alvast bedankt voor jullie hulp en mijn excuses voor zo vele vragen. Ik ben raadloos. Bovendien ik beheers de Nederlandse taal niet
zo goed om alles kort te houden.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: getrouwd maar wil scheiden
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2010, 18:21:21 »
Ik zou EU toetsing aanvragen als ik jou was.
Dat is ook verreweg het goedkoopst.
Je bent niet meer afhankelijk van een partner en hoort een document te krijgen waarop staat dat je mag werken zonder dat een twv nodig is. Dit omdat je al een jaar een verblijfsvergunning hebt gehad met het recht op werken.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: getrouwd maar wil scheiden
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2010, 22:01:13 »
Ongeacht van jullie ontbinding  van GP, kun je EUtoetsing doen , en je inschrijven bij je huidige partner.Ontbinding GP kan elk van jullie doen.