Auteur Topic: Trouwen in ander land(HK) dan onze nationaliteit (NL+Indo)-> verhuizen na NL  (gelezen 2863 keer)

Offline Flipper

• Nieuw lid
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Indonesi
Kan iemand me helpen met mijn volgende vragen.

Ik heb een Nederlands paspoort en voor mijn werk gestationeerd in Hong Kong en heb hier ook een Hong Kong-ID card  (ik sta niet meer ingeschreven in de GBA, nog wel NL-paspoort)
Ik heb hier in HK een Indonesische vrouw ontmoet die ook al een aantal jaren in HK woont en ook HK-ID card heeft en Indonesisch paspoort heeft.
Voor zover ik weet kunnen we trouwen in Hong Kong maar de vraag is:

**Gaat het problemen opleveren bij het laten registeren van het huwelijk in NL (inclusief de eventuele formaliteiten die door Indonesische overheid gedaan moet worden)

**Heeft het voordelen als je hier nog een aantal in Hong Kong blijft wonen en dan pas verhuist naar NL.

**Gaat het problemen opleveren voor haar of mij bij het reizen naar Indonesi

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
Re: Trouwen in ander land(HK) dan onze nationaliteit (NL+Indo)-> verhuizen na NL
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2010, 11:11:32 »
**Gaat het problemen opleveren bij het laten registeren van het huwelijk in NL (inclusief de eventuele formaliteiten die door Indonesische overheid gedaan moet worden)
Het huwelijk kan je zonder problemen registeren in Nederland (even als Indonesi
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: Trouwen in ander land(HK) dan onze nationaliteit (NL+Indo)-> verhuizen na NL
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2010, 22:33:11 »
ad Goofy, HK is apostilleland, volgens mij hoeven die geen M46a te doorlopen.
Luchthavenbelasting in Indonesie als je langer dan 180 dagen blijft....en als je met de boot komt dan.... ???

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #3 Gepost op: 26 november 2010, 05:44:49 »
Als je met de boot komt, heb je nogsteeds te maken met de douane. Dus heb je nogsteeds te maken met registraties. Ik zeg niet dat de regel waterdicht is, maar dat is de manier hoe Indonesi
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2010, 14:27:47 »
M46A is een controle van de buitenlandse documenten voor inschrijving huwelijk in GBA.De benaming controle schijnhuwelijk is dus onjuist.

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2010, 16:49:47 »
Citaat van: http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/wonenenwerken/schijnhuwelijken_en_model46.asp
Wet voorkoming schijnhuwelijken en het model 46

30-12-2004 | laatst bijgewerkt 15-02-2008

Op 1 november 1994 is de Wet voorkoming schijnhuwelijken en de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) in werking getreden. Deze regeling biedt de mogelijkheid om schijnhuwelijken te voorkomen of achteraf nietig te verklaren. Ook geeft de wet de mogelijkheid om in het buitenland gesloten schijnhuwelijken niet te erkennen en dus ook niet in de gemeentelijke basisadministratie in Nederland op te nemen.

Wat verstaat men precies onder een schijnhuwelijk/-partnerschap
Onder een schijnhuwelijk of -partnerschap wordt verstaan een huwelijk of geregistreerd partnerschap waarbij tenminste
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)