Auteur Topic: voorbereiding scheiding- kan partner zomaar verdwijnen naar buitenland???  (gelezen 2892 keer)

Offline mirthe

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: angolees
na 14 jaar samen waarvan 2 jaar getrouwd, besloot mijn ex om weg te gaan.
hebben samen 1 zoontje waar hij niet meer naar om kijkt en ja sinds 2 jaar een koophuis. Hij heeft eerst rondgezworven en inmiddels ontslag genomen bij werkgever en mijn advocaat kwam erachter met het opvragen van onze gegevens bij de gemeente dat hij is uitgeschreven en vertrokken is naar Belgie, ik verwacht vandaar uit naar zijn thuisland Africa.
Hij betaalde altijd de Hypotheek en ik de vaste lasten, enz de hypotheek werd niet meer betaald en heb ik nog 2 keer van mijn spaarcenten gedaan, Mijn ex maakt grote schulden, dus zijn ook mijn schulden als je in gemeenschap van goederen bent getrouwd
Mijn grote vraag is eigenlijk kan iemand zomaar verdwijnen, hoe zit dat met zijn verplichtingen ?? als hij eenmaal in Africa zit??
Zelf werk ik parttime en kan en mag niet meer dan dat ivm mijn gezondheid

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: voorbereiding scheiding- kan partner zomaar verdwijnen naar buitenland???
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2010, 11:55:40 »
Als hij met de noorderzon vertrekt, is het ook moeilijk om alimentatie te krijgen.Als hij niet te traceren is, en dan nog.
Je kunt wel eenzijdig echtscheiding aanvragen, neem eens kontact op met het JL.
Voor echtscheiding kom je niet in aanmerking voor toevoeging/ Raad voor Rechtsbijstand namelijk, dus direct contact met advocaat opnemen tikt aan.Misschien kunnen medeleden/ Prawo je advies geven.

Offline mirthe

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: angolees
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2010, 22:59:43 »
ja heb wel een advocaat op onvermogen sinds september en de aanvraag voor echtscheiding ligt nu bij de rechtbank.
Aan de email kan ik herleiden dat hij nog in Belgie zit

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #3 Gepost op: 18 november 2010, 17:02:54 »
Als hij in Belgie werkt, kan er beslag op zijn loon worden gelegd voor het alimentatiebedrag.
[ tenzij hij zwart werkt uiteraard...] Als hij naar zijn geboorteland gaat, ligt het er aan of er een overeenkomst is gesloten door NL/EU met dat land.