Prawo zal je willen mij helpen met mijn vragen.woon al 12 jaar in Nederland(getrouwd geweest met Nederlander,2,5 jaren en een zoon gekregen).ben tot 2007 met verblijfsvergunning gebleven maar in 2003 zijn wij gescheiden maar toch tot 2007 heb ik gebruik gemaakt van mijn verblijfvergunning(die volgens ind was niet recht achteraf gezien).na 2007 verschillende procedures gevolgen maar toch niet geslagen .nu heb ik duurzame verblijf aangevraagd en ik hoop dat ik eindelijk mag werken dus verblijfsvergunning zonder twv vereist hoop ik.ik ben Bulgaarse ,mijn zoon beide nationaliteiten.ik heb van alles geprobeerd maar het lukt mij gewoon niet en ik bal er van,niet mogen werken beteken heel moeilijk rond komen.
Zij wil dus zsm hier naar toe komen vanuit Amerika, en zich inschrijven op mijn woonadres.
Kan mijn partner gewoon op het vliegtuig stappen en deze kant op komen? Volgens de site van IND hoeft een Amerikaanse geen MVV document te hebben, klopt dit?
En als zij hier dan is is het dan een kwestie van de inburgeringscursus doen en een vvr aan te vragen?..
Want mag zij hier gewoon beginnen met werken of zijn daarvoor speciale documenten benodigd?
Want als een mvv niet van toepassing is mag zij dan pas werken wanneer zij een vvr heeft?