In het geval sprake is van een niet MVV-plichtige vreemdeling zonder referent, kan deze Nederland inreizen zonder MVV en de verblijfsaanvraag indienen in Nederland. Vanaf het moment dat de aanvraag bij de IND is ingediend, ontstaat rechtmatig verblijf en kan de vreemdeling zich aanmelden bij de GBA. In dat geval zal de vreemdeling geen verblijfsdocument kunnen overleggen. In deze specifieke gevallen blijft de procedure waarin gebruik wordt gemaakt van het BVB gehandhaafd.
Ik probeer eerst maar eens achter haar paspoort aan te gaan, medewerking van ex hierbij is sowieso (gelukkig) geen probleem.
Wat betreft het advies van de ambtenaar: rest mij niets anders, dan zal ik dat idd moeten doen, maar ik zie dit echt als laatste optie, omdat een geboorteakte immers niet ongedaan kan worden gemaakt en mijn dochter dan op papier dus twee verschillende namen en twee verschillende vaders heeft... :S
-zodra ik me inschrijf val ik onder de eu wetgeving? Zoja, mag hij dan meteen inreizen omdat ik onder de eu wetgeving val?
- als ik o der eu wetgeving val omdat ik in belgie ga wonen moet ik dan ook werk hebben? Of mag mijn partner inreizen en hebben we dan nog samen een tijd van 3 maanden om werk te zoeken?
-moet ik vanuit hier een aanvraag formulier opsturen naar mijn man in Turkije voor zijn visumaanvraag gezinshereniging? Of moet hij dat doen daar bij de ambassade?
Per 31-10 heeft het UK ook een taaltoets, alleen is niet duidelijk of het voor iedereen ( dus ook partners EU onderdanen) geldt. Of in Belgie gaan wonen en in NL werken??
Hai allemaal in het byzonder prawo.Ik ben nieuw hier dus vergeef me als ik deze topic verkeerd plaats.Zo....ik heb vandaag mail mogen ontvangn van de IND.En daarin geven ze aan dat als ik wil gaan wonen in NL met me nederlands kind .Ik zo een visum( faciliterend)kan krijgen en verder stappen ondernemen.Mijn vraag is heb ik meer documenten nodig danGeboorte akte zijn paspoort en me stuk die aangeeft dat ik zwart op wit voogd b'en.Is dat alles wat ik nodig heb?En weet iemand hoelang zo een proces duurt ongeveer.Vanaf visum etc.En me andere vraag.Aangekomen in nederland als buitenlander.Is het makkelijk tekomen aan verblijf plek want wil niet te lang op mijn mensen zitten met mijn kind.Al is het een 1 kamer apartement geen probleem.Maar is het mogelijk?Ik ben alleenstaande surinaamse vrouw met nederlands kind.Is het mischien ook mogelijk dat hij van de staat zijn kinderbijslag nu kn krijgen(was niet mogelijk in suriname).Zit niet erop te wachten maar alle beetjes helpen vooral in het begin.School etc.Is grote stap voor ons,maar goed Alvast bedankt vooruw/ jullie reactie hierop.