Auteur Topic: Huwelijk in NL ontbonden, in FR nog ingeschreven: consequenties?  (gelezen 1711 keer)

Offline job1980

• Nieuw lid
  • Geslacht: Man
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: frans
Beste lezers,

Ik vraag jullie om advies danwel hulp: ongeveer drie jaar geleden ben ik gescheiden van mijn franse partner. Zij woont en werkt al 15 jaar in NL maar heeft de franse nationaliteit. ik zelf ben nederlander. ons huwelijk is in NL gesloten en ook weer in NL ontbonden, officieel via advocaat en ingeschreven etc. We wonen nu allebei nog in NL en hebben samen een kind waar we samen gezag over hebben.
Nu is het huwelijk toen ook ingeschreven in frankrijk. Ik ben er nu achter dat dit nooit is uitgeschreven.

- Heeft dit consequenties, bijvoorbeeld als ik mocht komen te overlijden (wat we liever niet hebben natuurlijk) maar betekent dit dan dat de erfenis of andere pensioenrechten ofzo opeens toch haar kant op gaat omdat we in frankrijk dus nog getrouwd zijn?

- Mocht ik willen hertrouwen, heeft het consequenties dat ik voor de NL wet gescheiden ben, maar schijnbaar voor de FR wet nog niet? Kan ik gewoon trouwen in NL, is dat huwelijk dan geldig?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Job

Offline admin

• Administrator
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Re: Huwelijk in NL ontbonden, in FR nog ingeschreven: consequenties?
« Reactie #1 Gepost op: 21 juli 2010, 16:59:30 »
Je bent onder Nederlands recht getrouwd en gescheiden en bent woonachtig in Nederland. Dus is ook je huwelijk wettelijk ontbonden. Met de scheidingspapieren kan de inschrijving in Frankrijk ook geschieden via de Franse ambassade.

Het heeft verder geen gevolgen in Nederland, maar zorg voor de uitschrijving in FR.
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Huwelijk in NL ontbonden, in FR nog ingeschreven: consequenties?
« Reactie #2 Gepost op: 03 augustus 2010, 03:46:42 »
Zij is de Fran