Auteur Topic: Nederlandse student die de belgie route als enige optie ziet ! help aub  (gelezen 3836 keer)

Offline MarcodiGrunni

• Nog nieuw en fris
  • *
Hallo Allemaal ik ben erachter gekomen dat de Belgi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re:Nederlandse student die de belgie route als enige optie ziet ! help aub
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2009, 05:25:27 »
Jullie kunnen gewoon in NL trouwen.
Jij kunt dat nu allemaal in gang zetten via de gemeente (M46 procedure),
As dat rond is komt ze en gaan jullie in ondertrouw. Twee weken later kan de bruiloft zijn.
Van haar heb je de geboorteakte en een ongehuwdverklaring nodig, beide gelegaliseerd.
Meer informatie over dat laatste op de site van buitenlandse zaken.

Jij kunt voordien al naar Belgi

Offline MarcodiGrunni

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2009, 13:31:47 »
Hoi Prawo,

Heel erg bedankt voor de nuttige informatie, hier heb ik echt wat aan. Goed om te horen dat het geen probleem is om in nederland te trouwen. Dan zou ik dit in werking kunnen zetten. Ze komt in october hierheen dus dan kunnen we samen het m46 document invullen en als alles rond begin volgend jaar trouwen. Ik weet dat het lang duurt om goedkeuring te krijgen maar misschien probeer ik om in die 3 maanden dat ze hier is dit jaar nog te trouwen als het lukt.
Ondertrouw is met een buitenlandse partner buiten de EU altijd in Den Haag als ik het goed heb ? het trouwen kan dan gewoon in mijn eigen gemeente in Roosendaal ?

Ten slotte zou ik idd graag het adres willen hebben van de advocaat. Ik zou misschien nog is kunnen kijken voor een baan in Belgie. Ik heb ook nog een online webwinkel die ik zelf run. Misschien zou ik die in Belgie kunnen voortzetten. Zouden ze dat als werk zien in Belgie ???

Offline richardv

• Steunt de Stichting
  • **
  • 11-05-2009
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2009, 14:10:09 »
Citaat
Ondertrouw is met een buitenlandse partner buiten de EU altijd in Den Haag als ik het goed heb ? het trouwen kan dan gewoon in mijn eigen gemeente in Roosendaal ?

Ondertrouw en trouwen is ook met een buitenlandse partner in dezelfde gemeente waar jij woont.  ;D
03-07-2006: Ontmoet in Beijing
23-12-2008: MVV
20-03-2009: VVR 1 jaar
11-05-2009: Getrouwd in Nederland
20-03-2010: VVR 5 jaar
20-05-2014: Inb. diploma
02-12-2014: Ceremonie
10-12-2014: Ned. paspoort

Offline MarcodiGrunni

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 21 augustus 2009, 14:22:56 »
Oww ok dan mooi zo ! dankjewel. zit ik alleen nog met de vragen over de advocaat en het werk in belgi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #5 Gepost op: 21 augustus 2009, 15:10:08 »
Als die online webwinkel over de grens klanten heeft hoef je wellicht helemaal niet te verhuizen.

En dat M46 formulier kun je ook zonder haar hulp invullen. Als zij jou maar de twee benodigde documenten opstuurt.
Jij kunt daar al mee beginnen en in oktober trouwen als ze hier is.

Via Den Haag gaat het alleen als jij niet meer in NL woont.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #6 Gepost op: 21 augustus 2009, 15:22:29 »
Hoi Prawo,

Heel erg bedankt voor de nuttige informatie, hier heb ik echt wat aan. Goed om te horen dat het geen probleem is om in nederland te trouwen. Dan zou ik dit in werking kunnen zetten. Ze komt in october hierheen dus dan kunnen we samen het m46 document invullen en als alles rond begin volgend jaar trouwen. Ik weet dat het lang duurt om goedkeuring te krijgen maar misschien probeer ik om in die 3 maanden dat ze hier is dit jaar nog te trouwen als het lukt.

Ten slotte zou ik idd graag het adres willen hebben van de advocaat. Ik zou misschien nog is kunnen kijken voor een baan in Belgie. Ik heb ook nog een online webwinkel die ik zelf run. Misschien zou ik die in Belgie kunnen voortzetten. Zouden ze dat als werk zien in Belgie ???

1)Met welke europese landen doe je zaken met je webwinkel? In feite verleen je diensten aan een ander EU -land. :P En uiteraard kun je die in Belgie voortzetten( moet je woning wel een internet aansluiting hebben) Als je daar aantoonbaar inkomen van hebt, geldt het ook als "werk".
2)Als je oom toestemming geeft dat je je op zijn adres inschrijft, no problem.
3) houdt er rekening me dat een ongehuwdverklaring beperkt geldig is.
4) Vraag eens bij je opleiding of je je studie in Belgie kunt voortzetten, veel HBO-s hebben nl overeenkomsten met Belgische HBO's,oa in Antwerpen ( http://studiekeuze.schoolweb.nl/Department.aspx?view=Studies&departmentid=1642)
Probleem is dat die binnenkort al beginnen.

Meer info kun je op VMC.be vinden , waar ook adressen van juridische steunpunten op staan,en links naar advokaten.

Offline MarcodiGrunni

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2009, 15:30:34 »
Hoi Prawo en lifenton,

Mijn webwinkel is wel gemaakt voor klanten over de grens zeg maar maar ik heb nog geen klanten uit Belgi

Offline Antares

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Afghaans
« Reactie #8 Gepost op: 04 februari 2019, 22:20:46 »
Jullie kunnen gewoon in NL trouwen.
Jij kunt dat nu allemaal in gang zetten via de gemeente (M46 procedure),
As dat rond is komt ze en gaan jullie in ondertrouw.

Hoe zorg je er in eerste instantie voor dat je bp naar belgie mag komen?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #9 Gepost op: 05 februari 2019, 14:18:09 »
Hoe zorg je er in eerste instantie voor dat je bp naar belgie mag komen?

Als jullie nog niet getrouwd zijn heeft je bp in principe een gewoon C visum voor kort verblijf nodig. De geldigheidsduur is niet van belang.

Zijn jullie al wel gehuwd en is het huwelijk door Nederland erkend (bijv. door omzetting van de buitenlandse huwelijksakte in een Nederlandse huwelijksakte via Landelijke Taken) dan is een gewoon C visum vaak de makkelijkste weg. In dat geval is er ook recht op een gratis zogenaamd faciliterend visum (dat ook als C visum wordt afgegeven).

Offline Antares

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Afghaans
Re: Nederlandse student die de belgie route als enige optie ziet ! help aub
« Reactie #10 Gepost op: 05 februari 2019, 21:25:17 »
Beste Prawo,

Is een visum c gewoon een toeristenvisum? Bedoelt u hierbij dat hij met een toeristenvisum hierheen moet komen en dat we hier voor de wet trouwen, hij terug gaat en dat we daarna aanvraag doen voor een verblijfsvergunning ?
Is het mogelijk om met een toeristenvisum in Belgiƫ voor de wet te trouwen?
Bovendien denk ik dat ze hem geen toeristenvisum gaan afgeven omdat hij uit Afghanistan komt en het daar een oorlogsgebied is.