Dankje wel voor je snelle antwoord. Ik zal mij kort voorstellen. Woonachtig in de randstad. Sinds 2 jaar en relatie met een Chinese vrouw met een zoontje van 12 jaar oud. Nu willen we gaan samen wonen in Nederland. Ze is onderlaatst geslaagd voor haar Inburgerings examen in China. zo ver niets aan de hand met de normale route....alleen.....Helaas krijg ik misschien in mei geen verlenging van mijn 1 jaar contract. Dit vanwege de credit crisis.
Vraag 1 Terwijl het handboek van buitenlandse partner eerst zegt vestigen in Belgie. (We trouwen eerst in China). Ik begrijp dat het volgen van Prawo handboek verkomt van vervelende onderzoek naar de relatie. Ik ben alleen bang als je het visum voor 2 personen aanvraagd op de Belgie ambassade in China ze deze zullen weigeren op basis vestigings gevaar. Heeft iemand daar ervaring mee?.
Vraag 2 Hoe is het geregeld met de zorg verzekering in China. Kan Ik mijn vrouw en kind als ze in Belgie aankomt direct verzekeren (Via mijn verzekering in nederland of belgie) En is ze dan ook volledig verzekert (ziekenhuis opname) of bestaan er uitsluitsels?. vraag 3. Haar kind is 12 jaar oud en moet naar school. Is er iemand die meer daarover kan vertellen?.
Op grond van de praktijk van de Lidstaten van de EU tot nu toe, met name hun tegenwerking, kunnen de volgende basistips worden gegeven aan degenen die nog aan dit traject moeten beginnen.1. Blijf vooral nog in Nederland.2. Zorg dat je trouwt als je dat nog niet bent.3. Als je huwelijk in het buitenland is gesloten, schrijf het dan eerst in in de Nederlandse Gemeentelijke Basisadministratie (GBA).4. Laat je huwelijkspartner bij de Belgische ambassade een inreisvisum aanvragen voor Belgi
Zolang je niet getrouwd bent gelden voor een visum kort verblijf geen bijzonder gunstige regels.Lukt het haar zo hier binnen te krijgen, dan is dat prima. Je kunt dan je plan voortzetten.
In dit geval had je beter haar visum kunnen regelen toen jullie beiden nog in China woonden.
1. Mijn Chinese vriendin een toeristenvisum voor bezoek aan vrienden voor Nederland aan laten vragen. (Als het afgewezen wordt i.v.m. vestigingsgevaar in bezwaar gaan met de hulp van prawo met een kans van 90 procent op succes.)
Zou je je nader willen verklaren?