Tijd om mijzelf voor te stellen.Ik ben Gerda en woon nu 3 1/2 jaar in Egypte. De eerste 2 jaar was ik hier alleen, genietende van de mensen en het land. In april 2006 ontmoette ik mijn huidige man Mido. We zijn afgelopen juli officieel getrouwd in Egypte (na een voorbereiding van 5 maanden).Denkende aan de toekomst hebben we besloten om naar Nederland te komen.We zijn nu meer dan 1 1/2 jaar samen, en samen betekent echt samen: we zijn bijna 24 uur per dag samen!We gaan sowieso in december naar nederland, de visa voor Mido is al geregeld.Hij heeft een visa tot 22 januari, hij zal dan weer terug moeten...We zouden graag samen direkt in nederland willen blijven maar dat kan niet.Ik heb eerst een baan nodig etc. voordat we MVV kunnen gaan aanvragen.Ik ben in de gelukkige situatie dat ik nog een eigen huis in nederland heb.Tijdens mijn verblijf in Egypte heb ik dat verhuurd.We willen zo snel mogelijk met de procedures beginnen om niet al te lang apart van elkaar te zijn. Als iemand advies o.i.d. heeft hoor ik dat graag.Groetjes Gerda
Ook dan kan hij niet meteen mee naar NL. Omdat de regelen zul jij ook officieel naar Spanje moeten emigreren en zoveel mogelijk schepen in NL achter je verbranden. Met name is het verstandig je uit te schrijven uit de GBA.Als je zo tenminste vier maanden als gehuwden hebt samengewoond dan kan pas jullie gezamenlijke terugkeer naar NL aan de orde komen. Alleen in dat geval heeft hij geen MVV nodig.
Is het een harde eis om mij uit te schrijven in NL? Dit is namelijk geen optie voor mij.
Ik meende ergens gelezen te hebben dat het geen probleem is als ik in NL werk en woon ( en regelmatig in Spanje verblijf) ...
Na toekenning van een spaanse verblijfskaart is het toch wel zo dat hij zonder visum 3 maanden naar NL kan? Of vergis ik mij hierin?
Na de vier maanden samengewoond te hebben als gehuwden, waar en wat moeten wij aanvragen zodat mijn partner zonder MVV naar NL zou kunnen komen?
Beste Mixed-couples Helaas kan ik geen nieuwe topic starten, forum laat mij alleen maar reageren. Bij deze excuses voor het Highjacken van Prawo zijn topic. Wellicht kan een moderator dit voor mij verplaatsen?Na veel hier te hebben gelezen en ondertussen een stuk wijzer geworden in deze burocratische jungle waarin ook ik terecht ben gekomen, heb ik nog een aantal vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn partner verblijft in Spanje (non EU) zonder vergunning. Wij hebben alle papieren, in Spanje een aantal weken geleden ingedient om te mogen trouwen. Nu wachten wij op antwoord. Ondertussen heb ik ook een Spaanse residency ( sta nog wel gewoon in Nederland ingeschreven) en mijn partner en ik staan sinds eind vorig jaar samen geregistreerd op een adres (empadromento) in Spanje.Is het zo dat nadat wij getrouwd zijn, mijn partner ook onmiddelijk de spaanse residency kan aanvragen en naar Nederland kan komen of moet er toch een MVV procedure gestart worden? Ik las namelijk dat als er op de spaanse residency geen C/E (vergunning voor langdurige ingezetenen) staat dat hij dan niet permanent naar nederland mag komen maar alleen voor 3 maanden. Echter ik dacht dat de EU-route juist ervoor was om de hele MVV te vermijden dus ik weet even niet meer wat ik moet geloven. Alvast veel dank voor jullie hulp. :)
Uit de verklaring van referente, d.d. januari 2009, blijkt dat zij in de periode van december 2004 tot juni 2008 meerdere malen bij betrokkene in Spanje heeft verbleven. Het ging hier om periodes van 2 weken tijdens de schoolvakanties en een periode van zes weken tijdens de zomer.
Sinds wanneer is je vriend in Spanje. en is hij op jouw adres ingeschreven? Dat zou dan betekenenIsa, als jullie als ongehuwden 6 maandenin Spanje samenwonen, dat jullie gewoon naar NL kunnen komen. Zo te lezen is dat nu dus al maand of 4?
Tja, ik heb wel een national insurance nummer op een kaartje (mijn vrouw nog niet, want die werkt nog niet / gaat niet werken tot we naar NL gaan). We hebben beide een registratie bij de national health service + europese verzekerings kaart vanuit de UK (net nog maar even vernieuwd). Wij staan beide ook geregistreerd op de zogenaamde Electoral role zodat ik kan stemmen bij de gemeente verkiezingen etc.Bank rekening sinds 2000 waar onafgebroken mijn loon ieder maand op is gestort kan ik ook wel even uitprinten (misschien niet de volledige 12 jaar dan).Maar als ik toch ook die EEA1 wil zeg je dus dat ik het meteen kan krijgen?
Sorrie, maar wat bedoelt uw met 'verklaring van inschrijving' voor mezelf?