Auteur Topic: Schengenzone wordt in december uitgebreid  (gelezen 4798 keer)

Offline admin

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Schengenzone wordt in december uitgebreid
« Gepost op: 30 juli 2007, 17:52:56 »
De grenscontroles van burgers in nog eens negen Europese landen verdwijnen in december. Europees Commissaris Franco Frattini (Justitie) zei maandag dat eerdere plannen hiervoor doorgaan. De landen zijn er klaar voor.
ANP

"Voor land- en zeegrenzen verdwijnt de controle in december, voor vliegvelden in maart 2008", zei Frattini. "Een kerstgeschenk voor alle burgers van Europa."

Frattini zei dat de EU in november een politiek besluit neemt over het vrije grensverkeer met Polen, Tsjechi
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline clever60

• Nog nieuw en fris
  • *
Re: Schengenzone wordt in december uitgebreid
« Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2007, 18:45:59 »
In het bericht hierboven staat dat de Schengenzone wordt uitgebreid in December. Dat is heel erg mooi. Er staat ook dat Zwitserland bij de zone hoort, maar volgens mij is dat niet zo. Voor zover ik weet, heb je als niet EU-onderdaan nog steeds een apart visum voor Zwitserland nodig. Nu weet ik dat Zwitserland bezig is, om dit te veranderen, met name om het toerisme te bevorden.
Weet iemand of Zwitserland ook bij deze uitbreiding hoort, of heb je nog steeds nog een apart visum nodig volgend jaar. Ik zou graag met mijn vriendin naar Zwitserland willen, maar een apart visum is buitengwoon lastig.

Jan

Offline admin

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2007, 19:37:39 »
Met een nederlandse verblijfsvergunning heb je geen visum nodig in zwitserland. Zwitserland is geen schengenland maar conformeert zich al jaren aan het schengenbeleid. Heb je een toeristenvisum voor een schengenland, dan mag je ook zwitserland binnen binnen die periode.
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline sandra

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2007, 20:56:43 »
Zwitserland heeft nog steeds strenge grenscontroles.