Even een vraag.Volgens mijn loonstroken heb ik in de maand Februari 151 uur gedraaid. Op mijn UWV staat 103 uur met een SV-loon van 1400 euro. Dit is niet genoeg voor een MVV aanvraag.Ik heb mijn werkgever gevraagd waar dit verschil in zit en volgens hen is er het volgende aan de hand:De belastingdienst kijkt naar inkomsten van een bepaalde maand dus niet naar de uren. Ik had in februari vakantie, de vakantieuren voor deze vrije dagen zijn pas in maart ingevuld, verwerkt en uitbetaald. De belastingdienst ziet de dit als inkomsten van de maand maart en niet februari. De uitbetaling van deze uren worden dus niet meegenomen in de maand februari, ondanks dat het volgens mijn loonstroken wel om februari gaat. Helaas kunnen zij hier niets aan veranderen.Aantal uren februari volgens loonstroken: 151SV-loon februari volgens loonstroken: 2048Aantal uren februari volgens UWV: 103SV-loon februari volgens loonstrook: 1434Weet iemand wat voor IND leindend is? Loonstroken of loongegevens binnen suwinet (belasting/uwv) ?Alvast bedankt!
kan ik dan van Nederland ook deze kaart krijgen voor samen reizen zonder visa in de EU met mijn vrouw
Het betreft eigenlijk een best simpele vraag over een EU family membership kaart. Ik weet dat je als EU onderdaan deze kan aanvragen voor een partner uit een non EU land als je als EU burger in een ander land dan je land van herkomst woont. Mijn vraag is echt: Als ik terug ga naar Nederland met mijn non EU vrouw en ik voldoe aan de EU toetsing, kan ik dan van Nederland ook deze kaart krijgen voor samen reizen zonder visa in de EU met mijn vrouw?
In december treffen wij elkaar nogmaals in Turkije, wij willen dan graag voor de Turkse wet trouwen en hopen dat mijn verloofde na twee weken, door middel van een Schengenvisum van 90 dagen, met mij mee terug kan reizen naar NL, om hopelijk na een periode van 90 dagen vervolgstappen te zetten naar een definitief verblijf in NL. Ter info: Mijn vriend is voor onze kennismaking al eens in NL geweest. Heeft dit gevolgen voor een mogelijke visum-aanvraag?
Trouwen in Turkije:Zijn er topics waarin omschreven staat welke stappen ik hier in NL maken?Of wil iemand mij vertellen wat ik moet regelen?
Aanvraag Schengenvisum 90 dagen:Mijn verloofde wil het Schengenvisum via VFS.GLOBAL gaan aanvragen, en wat ik heb gelezen op de website is dat ik het formulier ‘Bewijs van garantiestelling en/of particuliere logiesverstrekking’ moet invullen en digitaal moet verzenden aan mijn verloofde. Hij zal vervolgens de overige documentatie moeten aanleveren. Ik ga ervan uit dat het na indiening afwachten is op een positief of negatief besluit. Invullen formulier ‘Bewijs van garantiestelling en/of particuliere logiesverstrekking’:Ook al betreft het een “klein” formulier, ik ben bang om te weinig of te veel in te vullen. Moet ik kort en krachtig of juist lang van stof zijn? En is er een foutieve manier van invullen?Bijvoorbeeld, wat vul ik in bij: - Relatie tot aanvrager visum: partner, geliefde of verloofde?- Reden tot uitnodiging: hereniging met (bovenstaande) of hereniging en kennismaking familie?- Garant staan: mijn verloofde heeft voldoende geld om te reizen etc. Is het verstandig om alsnog garant te staan? Of moet ik er voor kiezen juist niet garant te staan?
Om je verloofde naar Nederland te laten komen is het in feite alleen nodig dat jij beschikt over voldoende middelen van bestaan.Je verloofde is niet inburgeringsplichtig. Je zou daarom denk ik nu de TEV-MVV procedure kunnen starten zodat hij na jullie huwelijk meteen met je mee kan naar Nederland. Een 90 dagen Schengenvisum is dan niet eens nodig.
Voor trouwen is meestal een geboorteakte nodig en een bewijs dat jij ongehuwd bent. Dat laatste staat op het uittreksel uit de gemeentelijke bsisadministrratie als je er om vraagt om je burgerlijke stata er op te zetten.Beide documenten ku je vragen op een zogenaamd internationaal formulier. Vertaling of legalisatie is dan niet nodig.Je verloofde kan denk ik in Turkije het beste even navragen op de plek waar jullie willen gana trouwen wat zij precies willen en meteen de datum afspreken.
Als je mijn suggestie over de TEV-MVV aanvraag volgt is dat visum niet nodig. Een Schengenvisum kost tegenwoordig overigens €80 plus €40 voor de externe dienstverlener. Die kosten spaar je uit als je meteen voor de MVV gaat.Mocht je niet aan de middeleneis voldoen dan kan hij niet in Nederland bij je komen wonen. In dat geval zou je (na het trouwen) de zogenaamde EU-route kunnen doen door eerst een aantal (meer dan drie) maanden in een andere EU lidstata te gaan wonen. In dat geval kan hij het beste wel komen met een visum dat je nu al vast gata regelen.
Afijn, we gaan nu met de TEV-MVV aan de slag. Ik ga er even vanuit dat het deze aanvraag op de website van de IND betreft: https://eforms.ind.nl/eDienstverlening/formulier/nl-NL/DefaultEnvironment/scFamilieGezin.aspx/Situatie.
Bij deze aanvraag worden de onderstaande documenten gevraagd, hierbij heb ik nog een aantal vragen:...
Zodra ik alle benodigde documenten heb verzameld, zal ik de aanvraag indienen. Doe ik dit online via de website of moet ik hiervoor naar een IND-kantoor? Ik lees op het forum namelijk dat men het dossier afgeeft op kantoor.
Ik heb mijn verloofde gevraagd navraag te doen wat er vanuit Nederland nodig is om te trouwen in Turkije. Een afspraak om een internationaal GBA of internationale geboorteakte aan te vragen is zo gemaakt bij mijn gemeente. Enige idee hoe lang deze geldig zijn?
Daarnaast wil ik graag een donatie maken. Zijn de gegevens hiervoor up to date?
Goedenavond, Ik heb in 2004 (datum weet ik niet meer zeker) 1x een bericht geplaats volgens mij op jullie site. Nu kom ik het tegen toen ik mijn naam ging googlen. Destijds was het al een hele moeilijke periode, omdat mijn man geen verblijfsvergunning had en hij uiteindelijk zelfs NL is uitgezet. Ik wil niet dat mijn bericht van toen over dit onderwerp voor iedereen die mijn naam googlt steeds terug te vinden is!Wilt u alsjeblieft dit bericht van mij of verwijderen en anders op niet openbaar zetten?Indien ik er nog iets moet doen hiervoor dan hoor ik dat graag van u!Met vriendelijke groet,V.