Auteur Topic: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen  (gelezen 120876 keer)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen
« Reactie #425 Gepost op: 14 november 2018, 20:29:48 »
Ik denk dat je enkele dingen kunt doen.

1. Stuur ze de loonstroken van de afgelopen 12 maanden (of meer). Maak ook een uitdraai uit je internetbankieren van (alleen) alle salarisbetalingen over die periode. Doe er een briefje bij met toelichting.

2. Schrijf in dezelfde of in een andere brief dat je van je inkomen prima rond kunt komen en dat je lage kosten hebt. Doe er een berekening bij. Hiermee beroep je je op het arrest Chakroun.

Succes.

Offline elfen

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokkaans
« Reactie #426 Gepost op: 15 november 2018, 20:45:54 »
Even een vraag.

Volgens mijn loonstroken heb ik in de maand Februari 151 uur gedraaid. Op mijn UWV staat 103 uur met een SV-loon van 1400 euro. Dit is niet genoeg voor een MVV aanvraag.

Ik heb mijn werkgever gevraagd waar dit verschil in zit en volgens hen is er het volgende aan de hand:
De belastingdienst kijkt naar inkomsten van een bepaalde maand dus niet naar de uren. Ik had in februari vakantie, de vakantieuren voor deze vrije dagen zijn pas in maart ingevuld, verwerkt en uitbetaald. De belastingdienst ziet de dit als inkomsten van de maand maart en niet februari. De uitbetaling van deze uren worden dus niet meegenomen in de maand februari, ondanks dat het volgens mijn loonstroken wel om februari gaat. Helaas kunnen zij hier niets aan veranderen.

Aantal uren februari volgens loonstroken: 151
SV-loon februari volgens loonstroken: 2048

Aantal uren februari volgens UWV: 103
SV-loon februari volgens loonstrook: 1434

Weet iemand wat voor IND leindend is? Loonstroken of loongegevens binnen suwinet (belasting/uwv) ?

Alvast bedankt!

Je werkgever heeft in ieder geval een vreemde loonadministratie

Offline sharda

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: NEDERLADER
« Reactie #427 Gepost op: 10 december 2018, 16:05:25 »
ik heb een vraag: ik woon in suriname mijn vriend in nederland, hij kan geen mvv voor mij aanvragen zou ik dit kunnen doen via een ander famlielid. nicht of schoonzus?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #428 Gepost op: 10 december 2018, 21:59:07 »
Bij de MVV procedure ben jij de referent en moet jij zelf beschikken over voldoende middelen van bestaan. Niemand anders kan garant staan.
Als iemand anders de TEV-MVV procedure voor je vriend wil beginnen, dan zal deze de relatie met je vriend aan moeten gaan en er mee gaan samenwonen. dat zal denk ik niet jullie bedoeling zijn.

Wat wel kan is trouwe en de EU-route gaan doen. Daarbij kan iemand anders wel garant staan.

Offline Mahz

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Russisch
« Reactie #429 Gepost op: 04 februari 2019, 23:10:55 »
Hallo,

Ik zou graag een nieuw topic willen maken voor een vraag waar ik mee zit. Na veel zoeken kan ik namelijk nergens echt antwoord vinden op deze vraag.
Nu kan ik nergens een knopje vinden om een nieuw topic aan te maken.
Ik heb me al een tijdje geleden geregistreerd en nu kan ik ook nergens vinden of ik eerst aan bepaalde voorwaarden moet voldoen voordat ik een nieuw topic aan mag maken op dit forum. Als dit zo is dan doe ik dit natuurlijk graag.

Het betreft eigenlijk een best simpele vraag over een EU family membership kaart.
Ik weet dat je als EU onderdaan deze kan aanvragen voor een partner uit een non EU land als je als EU burger in een ander land dan je land van herkomst woont.
Mijn vraag is echt: Als ik terug ga naar Nederland met mijn non EU vrouw en ik voldoe aan de EU toetsing, kan ik dan van Nederland ook deze kaart krijgen voor samen reizen zonder visa in de EU met mijn vrouw?

Offline Kofi

• Volwaardig lid
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
    • Kersen
« Reactie #430 Gepost op: 05 februari 2019, 13:45:23 »
Citaat
kan ik dan van Nederland ook deze kaart krijgen voor samen reizen zonder visa in de EU met mijn vrouw
Ja uw vrouw krijgt die kaart . Het kan wel gedoe geven als U niet samen reist. 

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #431 Gepost op: 05 februari 2019, 14:10:11 »
Het betreft eigenlijk een best simpele vraag over een EU family membership kaart.
Ik weet dat je als EU onderdaan deze kan aanvragen voor een partner uit een non EU land als je als EU burger in een ander land dan je land van herkomst woont.
Mijn vraag is echt: Als ik terug ga naar Nederland met mijn non EU vrouw en ik voldoe aan de EU toetsing, kan ik dan van Nederland ook deze kaart krijgen voor samen reizen zonder visa in de EU met mijn vrouw?

De verblijfskaart als gezinslid van een Unieburger vraagt het gezinslid zelf aan in de gastlidstaat waar dit gezinslid samen met u woont. U moet daarvoor zelf (eerst of gelijktijdig) een verklaring van inschrijving hebben geregeld.
Een verklaring van inschrijving krijgt u zodra u aantoont in de gastlidstaat te werken of er te studeren. U kunt deze ook krijgen als u in de gastlidstaat economisch niet actief bent, bijv. omdat u in Nederland bent blijven werken of studeren.

Zodra u naar NL terugkeert mag u uw gezinslid meenemen. Deze vraagt dan in NL weer een verblijfskaart aan. De IND zal in dat geval controleren of de verblijfskaart van de gastlidstaat in haar ogen terecht is afgegeven.

Met zo'n verblijfskaart mag uw gezinslid zelfstandig reizen. Naar EU lidstaten die niet behoren tot het Schengengebied mag uw gezinslid met u mee. Reist hij of zij daar zonder u heen dan is er een visum nodig.

Voor de eerste komst naar u zal uw gezinslid nog geen verblijfskaart hebben. Voor die reis is er een (gratis) visum nodig (tenzij het gezinslid een nationaliteit heeft waarvoor de visumplicht niet geldt uiteraard).