Auteur Topic: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen  (gelezen 114805 keer)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
Re: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen
« Reactie #425 Gepost op: 10 juli 2018, 12:59:53 »
Om hier goed en duidelijk over te kunnen adviseren heb ik veel meer gegevens nodig van en over jullie.
De kwestie leent zich niet erg voor behandeling op een openbaar forum (waar o.a. de IND mee leest).
Het beste maak je een afspraak voor een uitgebreid adviesgesprek met mij.

Contact opnemen kan via een van de twee knoppen onder mijn gebruikersnaam links van dit bericht.

Offline rog

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Chinese
« Reactie #426 Gepost op: 11 september 2018, 11:07:39 »
Ik lees van sommigen dat jullie aanvraag voor EU toetsing negatief is uitgevallen.

Als een kind NL is, bij de vader woont en in NL naar school gaat, waarop zou de EU toetsing voor de moeder dan nog afgekeurd kunnen worden? Ik wil niet dat onze zoon - die nu nog bij zijn moeder/mijn vrouw in China verblijft - straks hier in NL is op basis van zijn NL nationaliteit en dat zijn moeder dan niet meer met ons verenigd kan worden.

Een bezorgde vader/echtgenoot

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #427 Gepost op: 11 september 2018, 11:17:17 »
Ik lees van sommigen dat jullie aanvraag voor EU toetsing negatief is uitgevallen.

Daar hoef jij je in jullie situatie helemaal geen zorgen over te maken. Lees hier verder: https://www.mixed-couples.nl/index.php/topic,22182.msg181433.html#msg181433

Offline muizemiepje

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Egyptisch
« Reactie #428 Gepost op: 05 november 2018, 11:35:13 »
Mijn Egyptisch vriend heeft in augustus een visum aangevraagd om als toerist hier te komen. Ik kan door mijn lage inkomen niet garant staan.
Hij voldeed aal de voorwaarden maar toch heeft de IND een visum geweigerd.
In oktober kreeg hij een uitnodiging voor een conferentie in Amsterdam en in de uitnodigingsbrief van de organisitie voor midden november stond dat ze voor alle kosten zouden opkomen.
Dus weer een visum aangevraagd, en weer afgewezen met dezelfde reden als de eerste keer namelijk geen garantie dat hij terug zou keren.
Hij heeft in zijn paspoort ook een inreisvisum voor de VS dat nog 4 jaar geldig is.
Het is bespottelijk want hij is advocaat en wil hier onder geen beding wonen.
Ik zal dan ook over een jaar of 2 naar Egypte emigreren en tot die tijd pendel ik heen en weer.
Maar we willen toch graag dat hij ook mijn land, en nog belangrijker, mijn familie leert kennen.
Ik heb inmiddels begrepen dat we meteen bij de eerste afwijzing in bezwaar hadden moeten gaan en dat de kans op opnieuw een visum eigenlijk wel heel erg klein wordt.
Is er iemand die weet hoe we dit nog verder moeten aanpakken?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #429 Gepost op: 05 november 2018, 11:50:05 »
Mijn Egyptisch vriend heeft in augustus een visum aangevraagd om als toerist hier te komen. Ik kan door mijn lage inkomen niet garant staan.
Hij voldeed aal de voorwaarden maar toch heeft de IND een visum geweigerd.
In oktober kreeg hij een uitnodiging voor een conferentie in Amsterdam en in de uitnodigingsbrief van de organisitie voor midden november stond dat ze voor alle kosten zouden opkomen.
Dus weer een visum aangevraagd, en weer afgewezen met dezelfde reden als de eerste keer namelijk geen garantie dat hij terug zou keren.
Hij heeft in zijn paspoort ook een inreisvisum voor de VS dat nog 4 jaar geldig is.
Het is bespottelijk want hij is advocaat en wil hier onder geen beding wonen.
Ik zal dan ook over een jaar of 2 naar Egypte emigreren en tot die tijd pendel ik heen en weer.
Maar we willen toch graag dat hij ook mijn land, en nog belangrijker, mijn familie leert kennen.
Ik heb inmiddels begrepen dat we meteen bij de eerste afwijzing in bezwaar hadden moeten gaan en dat de kans op opnieuw een visum eigenlijk wel heel erg klein wordt.
Is er iemand die weet hoe we dit nog verder moeten aanpakken?

De bezwaarprocedure duurt vier maanden.
Wellicht is hier een spoedprocedure zinvol.

Neem anders even contact met me op (en vergeet niet je telefoonnummer te noemen) als jullie daar mijn hulp bij willen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #430 Gepost op: 05 november 2018, 12:54:49 »
Dank voor je mail.
Helaas zonder telefoonnummer zodat ik je niet even snel kan bellen om te overleggen.

Offline RaymonRRK

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: China
« Reactie #431 Gepost op: 14 november 2018, 20:13:42 »
Even een vraag.

Volgens mijn loonstroken heb ik in de maand Februari 151 uur gedraaid. Op mijn UWV staat 103 uur met een SV-loon van 1400 euro. Dit is niet genoeg voor een MVV aanvraag.

Ik heb mijn werkgever gevraagd waar dit verschil in zit en volgens hen is er het volgende aan de hand:
De belastingdienst kijkt naar inkomsten van een bepaalde maand dus niet naar de uren. Ik had in februari vakantie, de vakantieuren voor deze vrije dagen zijn pas in maart ingevuld, verwerkt en uitbetaald. De belastingdienst ziet de dit als inkomsten van de maand maart en niet februari. De uitbetaling van deze uren worden dus niet meegenomen in de maand februari, ondanks dat het volgens mijn loonstroken wel om februari gaat. Helaas kunnen zij hier niets aan veranderen.

Aantal uren februari volgens loonstroken: 151
SV-loon februari volgens loonstroken: 2048

Aantal uren februari volgens UWV: 103
SV-loon februari volgens loonstrook: 1434

Weet iemand wat voor IND leindend is? Loonstroken of loongegevens binnen suwinet (belasting/uwv) ?

Alvast bedankt!

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #432 Gepost op: 14 november 2018, 20:29:48 »
Ik denk dat je enkele dingen kunt doen.

1. Stuur ze de loonstroken van de afgelopen 12 maanden (of meer). Maak ook een uitdraai uit je internetbankieren van (alleen) alle salarisbetalingen over die periode. Doe er een briefje bij met toelichting.

2. Schrijf in dezelfde of in een andere brief dat je van je inkomen prima rond kunt komen en dat je lage kosten hebt. Doe er een berekening bij. Hiermee beroep je je op het arrest Chakroun.

Succes.

Offline elfen

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokkaans
« Reactie #433 Gepost op: 15 november 2018, 20:45:54 »
Even een vraag.

Volgens mijn loonstroken heb ik in de maand Februari 151 uur gedraaid. Op mijn UWV staat 103 uur met een SV-loon van 1400 euro. Dit is niet genoeg voor een MVV aanvraag.

Ik heb mijn werkgever gevraagd waar dit verschil in zit en volgens hen is er het volgende aan de hand:
De belastingdienst kijkt naar inkomsten van een bepaalde maand dus niet naar de uren. Ik had in februari vakantie, de vakantieuren voor deze vrije dagen zijn pas in maart ingevuld, verwerkt en uitbetaald. De belastingdienst ziet de dit als inkomsten van de maand maart en niet februari. De uitbetaling van deze uren worden dus niet meegenomen in de maand februari, ondanks dat het volgens mijn loonstroken wel om februari gaat. Helaas kunnen zij hier niets aan veranderen.

Aantal uren februari volgens loonstroken: 151
SV-loon februari volgens loonstroken: 2048

Aantal uren februari volgens UWV: 103
SV-loon februari volgens loonstrook: 1434

Weet iemand wat voor IND leindend is? Loonstroken of loongegevens binnen suwinet (belasting/uwv) ?

Alvast bedankt!

Je werkgever heeft in ieder geval een vreemde loonadministratie