Auteur Topic: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen  (gelezen 113830 keer)

Offline ingewikkeld

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: marokaans
Re: Eerste Hulp Topic: alleen voor algemene vragen/bedenkingen
« Reactie #425 Gepost op: 09 juli 2018, 00:32:35 »
Goedendag,

Ik weet niet of nut heeft om de beligie route te starten.
Wou advies hebben over mijn situatie als het kan.

Mijn partner heeft een inreisverbod van 5 jaar gekregen vorige jaar rond maart 2017
Hij zat voor een misdrijf van februari tot 28 juli  2017 in ter Apel

December 2017 was hij opgepakt voor geen legitimatie kunnen tonen. Hij zit nu nog steeds vast. Hij heeft van 14 december tot 30 januari in huis van bewaring gezetten. Daarna 1 nachtje in Ergens anders daar hebben ze naar vreemdelingen bewaring gebracht.

Zijn advocaat zegt dat we geen Beligie route kunnen zo lang hij niet naar Marokko gaat. Daarna Dan moeten we daar 2,5 jaar wezen dan IND een bericht sturen om het op te heffen.

Lees overal verschillen route en dat sommige dat gaan doen ook met inreisverbod. Dat lijk me toch sterk dat het niet kan? Omdat hij een schengenverbod heeft.

Ambassade van marroko wil ook geen paspoort afgeven dit is 3x keer dat hij in vreemdeling bewaring zit dat Marroko niet mee wil werken.

Heeft u misschien tips of adviezen?

Alvast bedankt

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #426 Gepost op: 10 juli 2018, 12:59:53 »
Om hier goed en duidelijk over te kunnen adviseren heb ik veel meer gegevens nodig van en over jullie.
De kwestie leent zich niet erg voor behandeling op een openbaar forum (waar o.a. de IND mee leest).
Het beste maak je een afspraak voor een uitgebreid adviesgesprek met mij.

Contact opnemen kan via een van de twee knoppen onder mijn gebruikersnaam links van dit bericht.

Offline rog

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Chinese
« Reactie #427 Gepost op: 11 september 2018, 11:07:39 »
Ik lees van sommigen dat jullie aanvraag voor EU toetsing negatief is uitgevallen.

Als een kind NL is, bij de vader woont en in NL naar school gaat, waarop zou de EU toetsing voor de moeder dan nog afgekeurd kunnen worden? Ik wil niet dat onze zoon - die nu nog bij zijn moeder/mijn vrouw in China verblijft - straks hier in NL is op basis van zijn NL nationaliteit en dat zijn moeder dan niet meer met ons verenigd kan worden.

Een bezorgde vader/echtgenoot

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #428 Gepost op: 11 september 2018, 11:17:17 »
Ik lees van sommigen dat jullie aanvraag voor EU toetsing negatief is uitgevallen.

Daar hoef jij je in jullie situatie helemaal geen zorgen over te maken. Lees hier verder: https://www.mixed-couples.nl/index.php/topic,22182.msg181433.html#msg181433