Auteur Topic: Wijziging Vreemdelingenwet: langdurig ingezeten derdelanders  (gelezen 6556 keer)

Offline admin

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Wijziging Vreemdelingenwet: langdurig ingezeten derdelanders
« Gepost op: 10 januari 2007, 17:37:36 »
Op 1 december 2006 is de wijziging van de vreemdelingenwet 2000 over de status van langdurig ingezeten derdelanders in werking getreden. Hiermee is Richtlijn 2003/109/EG in de Nederlandse wet- en regelgeving ge
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline matambouka

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • I love my baby
Re: Wijziging Vreemdelingenwet: langdurig ingezeten derdelanders
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2007, 17:58:43 »
 tenminste 5 jaar rechtmatig verblijf op basis van een niet tijdelijke verblijfsvergunning, wat moet ik hieronder begrijpen??
Dat je al een verblijfsvergunning hebt???
wat heb je eraan dan dan heb je toch niks anders nodig lijkt me?

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2007, 18:40:56 »
Bij binnekomst met MVV, vraag je de VVT aan, die is voor 1 jaar.Als je die verlengd, is de volgende voor 5 jaar.En de daaropvolgende ook. In principe zijn dit dus allemaal "tijdelijke verblijfsvergunningen", maar als ik het goed heb gelezen , wordt alleen de eerste als tijdelijk gezien.Dus na 6 jaar zou je , volgens mijn insteek, in aanmerking komen voor de nieuwe regeling?? Als ik het fout zie, komt er vanzelf wel commentaar.... ;)

Offline admin

• Administrator
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2007, 12:41:35 »
Even aandacht posters, dit geldt alleen als jij of je partner ook EU-rechten hebben (deze hebben laten toetsen).
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline Marcello

• Komt net kijken
« Reactie #4 Gepost op: 22 januari 2007, 20:36:52 »
Mijn vrouw is in maart 2002 naar Nederland gekomen met een studentenvisum. In maart 2007 zal ze vijf jaar lang met een geldige (studenten)verblijfsvergunning in Nederland hebben verbleven.
Nu zijn we in oktober 2006 getrouwd en we wonen al langer als een jaar samen.
Kan mijn vrouw aanspraak maken op de wijziging van de vreemdelingenwet, en haar verblijfstitel wijzigen tot langdurig ingezetene ?
(http://www.ind.nl/nl/inbedrijf/actueel/Wijziging_Vreemdelingenwet_langdurig_ingezeten_derdelanders.asp)

Offline admin

• Administrator
« Reactie #5 Gepost op: 22 januari 2007, 20:42:00 »
Marcello, ben jij gemeeschapsonderdaan?

Ze kan gewoon een ander verblijfsdoel aanvragen. Zie forum over verlengen VVR/Doelwijziging.

Offline Marcello

• Komt net kijken
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2007, 19:31:33 »
Nee, ik heb een Nederlands pasoort, en heb nog niet 6 maanden in een ander EU land gewoond, dus ben ik volgens mij nog geen gemeenschapsonderdaan.
We hebben geprobeerd het volgens de 'standaardwegen' te doen, maar dat is tot nu toe nog niet gelukt vanwege te laag inkomen en het niet hebben van een jaarcontract.
Daarom leek me dit ook een goede optie...