Auteur Topic: Correspondentiewijzer - Dossier behandeling burgerbrieven  (gelezen 9826 keer)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Correspondentiewijzer - Dossier behandeling burgerbrieven
« Gepost op: 18 december 2006, 23:34:00 »
DOSSIER BEHANDELING BURGERBRIEVEN

Correspondentiewijzer

Al vele jaren hebben de meeste klachten die burgers bij de Nationale ombudsman indienen, te maken met de trage behandeling van hun brief, aanvraag of bezwaarschrift. In vervolg op een motie in de Tweede Kamer heeft de Nationale ombudsman onderzoek gedaan naar de manier waarop de rijksoverheid brieven en e-mailberichten van burgers behandelt. In het kader van dit onderzoek is de Correspondentiewijzer ontwikkeld. Dit naslagwerk geeft een overzicht van regels en normen die gelden voor alle soorten correspondentie tussen overheid en burger.
De wettelijke eisen en de normen van de Nationale ombudsman zijn uitgebreid beschreven in het Onderzoek correspondentie burger & overheid (Rapportnr. 2003/325)

Download de correspondentiewijzer

Offline Scorpio-dragon

• Volwaardig lid
  • **
Re: Correspondentiewijzer - Dossier behandeling burgerbrieven
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2008, 08:43:29 »
DOSSIER BEHANDELING BURGERBRIEVEN

Correspondentiewijzer

Al vele jaren hebben de meeste klachten die burgers bij de Nationale ombudsman indienen, te maken met de trage behandeling van hun brief, aanvraag of bezwaarschrift. In vervolg op een motie in de Tweede Kamer heeft de Nationale ombudsman onderzoek gedaan naar de manier waarop de rijksoverheid brieven en e-mailberichten van burgers behandelt. In het kader van dit onderzoek is de Correspondentiewijzer ontwikkeld. Dit naslagwerk geeft een overzicht van regels en normen die gelden voor alle soorten correspondentie tussen overheid en burger.
De wettelijke eisen en de normen van de Nationale ombudsman zijn uitgebreid beschreven in het Onderzoek correspondentie burger & overheid (Rapportnr. 2003/325)

Download de correspondentiewijzer

Om dit op te vragen verschijnt er niets op mijn pc. Het geeft een fout aan. Hetzelde is van toepassing 2003/325. advies a.u.b.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2008, 10:33:20 »
De link naar de Correspondentiewijzer werkt bij mij wel.

Offline skippy

• Volwaardig lid
  • **
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2008, 22:31:00 »
De link naar de Correspondentiewijzer werkt bij mij ook. O|
EU toetsing juni 2005
juni 2006 ongegronde afwijzing ind
beroep rechter gegrond 2008
ind wijst weer af opnieuw beroep
zitting 1/2 2009