Auteur Topic: Naturalisatietoets vervangen door inburgeringsexamen  (gelezen 5461 keer)

Offline admin

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Naturalisatietoets vervangen door inburgeringsexamen
« Gepost op: 15 december 2006, 18:38:31 »
Op 1 januari 2007 gaat de Wet Inburgering van start. Hierdoor wordt de naturalisatietoets gefaseerd vervangen door het inburgeringsexamen. Vreemdelingen die Nederlander willen worden kunnen vanaf 2 januari 2007 het inburgeringsexamen gaan doen voordat zij hun naturalisatieverzoek indienen. Het inburgeringsexamen heeft een andere vorm dan de naturalisatietoets. Maar het inburgeringsexamen heeft wel hetzelfde niveau als de naturalisatietoets en is ongeveer even duur. Meer informatie over de Wet Inburgering of het inburgeringsexamen kunt u lezen op www.inburgeren.nl.

Tot wanneer kunt u nog de naturalisatietoets doen?
U kunt nog
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline jgu21

• Bijna volwaardig lid
  • *
Re: Naturalisatietoets vervangen door inburgeringsexamen
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2006, 13:32:16 »
Hoi!
Misschien ligt het aan mij maar ik snap even iets niet. In januari ga ik een advies voor mvv aanvragen voor mijn vriend in Angola.
Nu heeft hij al de inburgeringstoets gehaald daar. Moet hij dan als nog weer hier een toets doen? Of staat dat er los van?

Groetjes
7-8-06:Vriend vrijwillig terugkeer naar Angola
5-10-06:Inburgeringstoets behaald!
1-2-07: Mvv aanvraag gestart in Angola
2-4-07: MVV afgewezen
26-4-07: Bezwaarschrift opgestuurd
16-5-07: Weer afgewezen
8-6-07:Opnieuw Mvv aanvraag gestart
9-10-07:De Mvv is binnen!
27-11-07:Aankomst op Schipho

Offline Aletta

• * Nachtbraker *
  • Bestuur Stichting Mixed-Couples
  • Geslacht: Vrouw
  • Tob niet, 't komt altijd anders
  • Nationaliteit partner: Turkse Nederlander :)
Re: Naturalisatietoets vervangen door inburgeringsexamen
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2006, 14:24:18 »
De toets die hij gehaald heeft is voor de MVV aanvraag en is van een heel ander nivo dan de toets waar het om gaat bij het aanvragen van naturalisatie.