Auteur Topic: Andr  (gelezen 4807 keer)

dani

• Gast
Andr
« Gepost op: 01 december 2006, 09:57:55 »
Andr

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: Andr
« Reactie #1 Gepost op: 02 december 2006, 12:54:34 »
Ik weet dat ik tegen heel veel schenen schop met wat ik nu zeg, maar het is wel een realiteit;
Arabieren zijn helemaal niet zo anti-joods, maar wel anti -Staat Israel, en de manier waarop met de Arabische inwoners wordt omgegaan. Lees maar de stukken over de Olijvenoogst, die de enige bron van inkomen van de Arabische inwoners is.Die wordt dus gejat, of platgebrand, of vernietigd door de Israelies, puur om de bewoners te verjagen.
Israelies in het buitenland gedragen zich ook zo verheven.
( nou generaliseer ik, maar het percentage is wel heel hoog)
 Het probleem van de Israelies is, dat zij geen dialoog willen ,aangezien zij zich ver verheven voelen boven de Arabieren.
Die houding is al heel oud....Israelies hebben ook de neiging zich als  het arme verdrukte volk te manifesteren.Nou , laat ze maar schuiven!! Wie kaatst ...??
Ik was pro-Israel, tot ik er zelf ben geweest, en ook nog de Israelies op vakantie in Egypte heb meegemaakt  :-X

Offline yeahright1980

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #2 Gepost op: 02 december 2006, 13:25:04 »
Ik was pro-Israel, tot ik er zelf ben geweest, en ook nog de Israelies op vakantie in Egypte heb meegemaakt  :-X

Gaan we nou alle Israelies over een kam scheren? Ze gaan niet allemaal naar Egypte waar jij bent geweest...
Hier komen hele nare gedachten bij me op. Denk aan andere voorbeelden die net zo naar zouden kunnen overkomen.
Wel eens Nederlanders op vakantie meegemaakt? Of weet ik veel wie? Dit slaat echt nergens op, sorry hoor. 

Ik ken veel Israelies die het helemaal niet eens zijn met de bezetting en al het andere nare gedoe. Ik ken ook Palestijnen die het helemaal niet eens zijn met de zelfmoordaanslagen. Ik praat er veel over met vrienden in Israel, ook vrienden die in het leger hebben gezeten.
Mensen die dingen dagelijks meemaken, van beide kanten. Mensen waar ik me regelmatig zorgen maak en dan dolblij ben weer wat van ze te horen. Ik ken moeders die zich dagelijks zorgen maken of ze 's avonds hun kinderen nog zullen zien.
Heb je de documentaire "Promises" wel eens gezien? Gaat over Israelische en Palestijnse kinderen en de ideeen die ze over elkaar hebben. Uiteindelijk ontmoeten ze elkaar. Heb met tranen in de ogen zitten kijken. Als je interesse hebt, je mag hem zo lenen. Maar dit soort uitspraken laten me heel erg schrikken.

What if we had one second to be?
Just like the other what would we see?
What if you knew exactly what you are to me?
Would you be terribly surprised?
To see who I am in my actual size
A second is short, but more then enough
You would feel loved, you would feel loved...

Offline JK

• Reizigert
  • Waardevol lid
  • Bule stingy
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #3 Gepost op: 02 december 2006, 15:06:22 »
Ben het met yeahright eens, vind dit soort generaliserende discussies niet juist op een forum als dit dat juist tolerantie dient uit te stralen, ongeacht afkomst, religie of opvatting.
2005: Trees vanuit Indonesie naar Nederland verhuisd
2007: Getrouwd in Nederland
2008: Getrouwd in Indonesie
2013: Vertrek naar Dubai

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #4 Gepost op: 02 december 2006, 15:30:01 »
Ik heb toch aangegeven dat ik generaliseer?  En wat hebben mijn opmerkingen te maken met tolerantie ? Veel Nederlanders hebben een mening, terwijl zij nooit in het land zelf zijn geweest, en de meningen van 2 kanten hebben gehoord. wat je in kranten leest , en op TV ziet , is ook niet altijd de waarheid en realiteit!!
Maar als je de kranten volgt en de uitspraken van de Israelische regering, blijft het teneur van het beleid ;Israel voor de Israelies.

Is het nederzettingen beleid zo menselijk.? Een Joodse nederzetting verlaten en dan de politiek van de verschoeide aarde toepassen, door gewoon alles wat er gebouwd is  afbreken, ipv het over te dragen aan de Arabieren? Land wat eerst dus  in beslag is genomen van Palestijnse bewoners. Dat is iemand blij maken met een lege hand.
Tot op heden heeft geen enkele Israelische regering werkelijk zich ingezet voor een duurzame vrede, en ook geen Arabische leider in het Arafat tijdperk.( behalve Hoessein)
 Ik ben opgegroeid met Joodse mensen, ik heb heel wat Israelies meegemaakt, in diverse landen.Dus ik weet waardoor ik mijn mening heb gevormd.
Bovendien, de Israelies die vrede willen met de Arabieren worden monddood gemaakt, die worden door het gros van de bevolking scheef aangekeken.
 Heb je ergens gelezen dat ik de zelfmoordacties goedpraat? Dacht het niet.
Kinderen zijn altijd bruggenbouwers geweest, die zien die grenzen ook niet.Die kinderen worden groter , en worden dan gevormd(of misvormd) door hun omgeven.Van beide kanten!
Het zijn de volwassenen die er een zootje van maken.

Feit blijft,kijk naar de afgelopen 60 jaar, dat er nooit vrede zal komen in Israel, ook door buitenlandse belangen.Dat zal altijd een illusie blijven , als beide partijen  hun stellingen blijven innemen.
 Dat jij mensen van beide kanten spreekt, ok, laten die mensen van beide kanten dan eens met elkaar spreken  !
 Mijn opzet van mijn opmerking is; je kunt pas een mening hebben over een situatie, als je er geweest bent, en de sfeer hebt gevoeld, en meningen van mensen daar hebt gehoord. Ik ben niet voor of tegen iemand, maar er wordt te makkelijk de schuld naar 1 kant geschoven.

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #5 Gepost op: 02 december 2006, 16:09:31 »
Is Bos daadwerkelijk tegen de democratie? Desgevraagd zegt hij:

dani

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 02 december 2006, 18:05:39 »
Vind het wel jammer ook, de anti-israeliers statements zijn helemaal niet nodig. ik denk dat het hele conflict meer te maken heeft met diverse belangen van overheden dan van individuen of zelfs maar volkeren. Ik ken ook Joodse mensen die helemaal niet blij zijn met de beslissing van hun regering en die spreken van een bezetting. Je kunt er wel bij zeggen dat je generaliseert, maar je kunt het beter gewoon niet doen..

Offline yeahright1980

• Steunt de Stichting
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #7 Gepost op: 02 december 2006, 19:57:48 »
Ik heb toch aangegeven dat ik generaliseer?  En wat hebben mijn opmerkingen te maken met tolerantie ? Veel Nederlanders hebben een mening, terwijl zij nooit in het land zelf zijn geweest, en de meningen van 2 kanten hebben gehoord. wat je in kranten leest , en op TV ziet , is ook niet altijd de waarheid en realiteit!!
Maar als je de kranten volgt en de uitspraken van de Israelische regering, blijft het teneur van het beleid ;Israel voor de Israelies.

Dus jij bent ook anti-Nederlands? Jij bent het immers niet eens met het beleid van het kabinet/Verdonk. Als je hier dan jouw redenatie volgt ben jij dus anti-Nederlands. Gelukkig zijn er nog veel meer dingen die de overheid in Israel doet, en hele goede dingen zelfs. Net zoals het Nederlandse kabinet. Maar ja, daar hoeven we nu even niet naar te kijken, althans, dat doe jij niet.

Ik ben opgegroeid met Joodse mensen, ik heb heel wat Israelies meegemaakt, in diverse landen.Dus ik weet waardoor ik mijn mening heb gevormd.

En die waren vast allemaal vreeeeeeeeeselijk.  :o
Hoe zou het klinken als ik zeg "ik ben opgegroeid met Christelijke (of vul wat anders in) buren, veel Christenen om me heen, heb er heel wat meegemaakt, in diverse landen. En dus vind ik alle Christenen echt belachelijk. Slaat nergens op eh!?

Dat jij mensen van beide kanten spreekt, ok, laten die mensen van beide kanten dan eens met elkaar spreken  !
 Mijn opzet van mijn opmerking is; je kunt pas een mening hebben over een situatie, als je er geweest bent, en de sfeer hebt gevoeld, en meningen van mensen daar hebt gehoord. Ik ben niet voor of tegen iemand, maar er wordt te makkelijk de schuld naar 1 kant geschoven.
Uh, heb ik ooit gezegd dat zij elkaar niet spreken? Vrienden van elkaar, daar wel eens over nagedacht? En die mening heb ik zeker pas nadat ik er zo'n tien keer ben geweest, zowel in Isra

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #8 Gepost op: 03 december 2006, 13:45:07 »
Vind het wel jammer ook, de anti-israeliers statements zijn helemaal niet nodig. ik denk dat het hele conflict meer te maken heeft met diverse belangen van overheden dan van individuen of zelfs maar volkeren. Ik ken ook Joodse mensen die helemaal niet blij zijn met de beslissing van hun regering en die spreken van een bezetting. Je kunt er wel bij zeggen dat je generaliseert, maar je kunt het beter gewoon niet doen..
   :'( Ik vind het heel jammer dat mijn reakties niet goed gelezen worden;
Ik heb nergens gezegd dat ik anti-Israelisch ben, wel dat ik niet meer pro ben.
Ik heb ook aangegeven dat (buitenlandse politieke) belangen een grote rol spelen in de voortdurende conflicten.
Ik heb ook aangegeven dat de mensen die permanente vrede willen in Israel niet de vuist kunnen maken om dat te bereiken.
 Vandaar dat ik  de reakties niet helemaal kan volgen !! :(
Verder ga ik er maar niet meer op in.

dani

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 03 december 2006, 14:13:43 »
Israelies in het buitenland gedragen zich ook zo verheven.
( nou generaliseer ik, maar het percentage is wel heel hoog)
 Het probleem van de Israelies is, dat zij geen dialoog willen ,aangezien zij zich ver verheven voelen boven de Arabieren.
Die houding is al heel oud....Israelies hebben ook de neiging zich als  het arme verdrukte volk te manifesteren.Nou , laat ze maar schuiven!! Wie kaatst ...??

Dit laat toch heel weinig aan de verbeelding over.
Ik ben benieuwd hoe het dan wel gelezen moet worden..

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #10 Gepost op: 03 december 2006, 14:36:11 »
Ik geef grif toe dat dat  provocerend  kan overkomen. Het is jammer dat in de meeste berichtgeving de Arabische kant bijzonder weinig belicht wordt. Israel heeft de neiging( kijk naar de laatste  "oorlog"met Libanon) overkill toe te passen.3 dagen nadat 1 soldaat is ontvoerd, wordt een massale aanval ingezet, met duizenden doden.Heeft dat nog iets te maken met verdedigen?Of is het vechten om het vechten? Kritiek wordt snel als aanval gezien, dat bedoelde ik met mijn opmerking manifesteren als het verdrukte volk.
En wat de houding van de Israelies t.o. van Arabieren betreft, er zijn zat publicaties waar dat naar voren komt, ik ga niet alleen uit van mijn eigen jarenlange ervaring in het buitenland.
 En ik hoop dat er in onze groep mensen uit Arabische landen zijn, die hierover hun mening willen geven.

Offline yeahright1980

• Steunt de Stichting
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #11 Gepost op: 03 december 2006, 14:39:30 »
En wat de houding van de Israelies t.o. van Arabieren betreft, er zijn zat publicaties waar dat naar voren komt, ik ga niet alleen uit van mijn eigen jarenlange ervaring in het buitenland.
 En ik hoop dat er in onze groep mensen uit Arabische landen zijn, die hierover hun mening willen geven.

Gaan we nou alle Israelies over een kam scheren? Ze gaan niet allemaal naar Egypte waar jij bent geweest...
Hier komen hele nare gedachten bij me op. Denk aan andere voorbeelden die net zo naar zouden kunnen overkomen.
Wel eens Nederlanders op vakantie meegemaakt? Of weet ik veel wie? Dit slaat echt nergens op, sorry hoor. 

Gelukkig staan DE Nederlanders ook allemaal achter het beleid van Verdonk. En hebben wij allemaal dezelfde houding t.a.v. migranten.

dani

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 03 december 2006, 14:50:08 »
Het is jammer dat in de meeste berichtgeving de Arabische kant bijzonder weinig belicht wordt. Israel heeft de neiging( kijk naar de laatste  "oorlog"met Libanon) overkill toe te passen.3 dagen nadat 1 soldaat is ontvoerd, wordt een massale aanval ingezet, met duizenden doden.Heeft dat nog iets te maken met verdedigen?Of is het vechten om het vechten? Kritiek wordt snel als aanval gezien, dat bedoelde ik met mijn opmerking manifesteren als het verdrukte volk.

DAT ben ik ook niet met je oneens. Maar, dat betekend toch niet dat je dan zelf ook even heel ongenuanceerd over een heel volk kunt gaan doen. Omdat de staat/regering bepaalde dingen doet die niet door de beugel kunnen??

Dit bijvoorbeeld, snap ik dan weer niet. De houding van ALLE israeliers? Heb je ze allemaal persoonlijk gesproken dus, dat je precies weet wat ze allemaal denken. Vind deze opmerkingen van Galith daarover heel sterk:
Gelukkig staan DE Nederlanders ook allemaal achter het beleid van Verdonk. En hebben wij allemaal dezelfde houding t.a.v. migranten.

Hoop dat je daar echt even serieus over wilt nadenken.

Offline LiFenTon2005

• Steunt de Stichting
    • LawAssist Hoofddorp
« Reactie #13 Gepost op: 03 december 2006, 19:11:23 »
Je kunt Nederland niet vergelijken met Israel.Vergelijken van anti Verdonk met anti Nederland slaat dus werkelijk nergens op.De Knesset is voor het overgrote deel bezet door mensen die tegen vreedzame co-existentie met de Palestijnen zijn.Juist op die politieke richting gekozen door de overgrote meerderheid van de Israelische bevolking. In het Israelische parlement krijg je dus sowieso geen meerderheid die bijv. een vredesakkoord met de Palestijnen wil sluiten. Of die een minister van defensie naar huis stuurt omdat ie Libanon aanvalt.
 Als je op internet kijkt, zul je vrijwel geen site vinden ( ik heb ze althans niet gevonden) die een vrede tussen de Palestijnen/Arabische landen en Israel predikt die in beider voordeel is, of terugtrekking van Israel achter de grenzen van voor 1967.
 Ik heb al aangegeven dat  er Israelies zijn die wel vrede willen met de Arabieren, maar deze mensen hebben niet  de  numerieke kracht om een invloedrijke stem te laten horen.
En hiermee sluit ik de discussie van mijn kant, omdat het een welles-nietes strijd wordt. :o
 Als je commentaar hebt op iemands mening, doe het dan op reele gronden, en ga geen appels met shoarma vergelijken.