Auteur Topic: Motie generaal pardon aangenomen  (gelezen 36418 keer)

dani

• Gast
Re: Motie generaal pardon aangenomen
« Reactie #25 Gepost op: 03 december 2006, 21:38:07 »
Oproep Leers tot overleg over pardon
ANP

AMSTERDAM - Burgemeester Gert Leers van Maastricht heeft CDA en PvdA opgeroepen hun conflict over een generaal pardon voor asielzoekers niet op de spits te drijven, maar in overleg te gaan.

De CDA-prominent zei in het tv-programma Buitenhof CDA-leider Jan Peter Balkenende in staat te achten een compromis te vinden.

Offline Helenam

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mens is mens", van waar ook ter wereld!
Re: Motie pardon aangenomen - nu nog uitvoeren?
« Reactie #26 Gepost op: 04 december 2006, 00:28:01 »
Uit de nieuwsbrief van Stichting Een Royaal Gebaar (http://www.eenroyaalgebaar.nl) :

December 2006
NIEUWSBRIEF
Stichting Een Royaal Gebaar
Nieuwsbrief nr. 9 speciale editie, 2006, jaargang 1

Redactie: Truusje van de Kamp en Ivan Wolffers
Webredactie: Theo Labrujere
Aanmelden/afmelden: zie de links onderin de nieuwsbrief!

Doe mee aan online enquete op stand.nl (ncrv)
Moet minister Verdonk het generaal pardon uitvoeren of niet? Stem nu op: http://stand.ncrv.nl/ncrv

De stand is nu 52% eens en 48% oneens. Elke 100 stemmen staan voor 1 procent. Per IP-adres 1 stem, maar: in publieke internet-omgeving (zwevend profiel) uitloggen en inloggen om ook voor familie/vrienden te kunnen stemmen.

Een Royaal Gebaar vindt dat minister Verdonk moet leren democratisch te handelen en haar persoonlijke behoefte/ambitie om zich te profileren als strenge minister niet mag laten prevaleren boven een democratisch genomen besluit.

Estrangeiro eu não vou ser - cidadão do mundo eu sou.

Offline admin

• Administrator
  • Geslacht: Man
  • Liv: 30-12-2006
  • Nationaliteit partner: Indonesische
« Reactie #27 Gepost op: 04 december 2006, 00:34:38 »
Zie toch een andere stand:

Minister Rita Verdonk moet het generaal pardon uitvoeren
Eens (44%)
Oneens (56%)

tot nu toe hebben 38006 mensen gestemd
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline Helenam

• Steunt de Stichting
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mens is mens", van waar ook ter wereld!
« Reactie #28 Gepost op: 04 december 2006, 00:42:08 »

De getallen komen uit de Een-Royaal-Gebaar-Nieuwsbrief, die zaterdag om 13.00 verstuurd is (en vanavond pas door mij geopend werd).
Toen ik - een klein uur geleden - stemde was de uitslag inderdaad al veranderd / verslechterd naar 45% eens, 55% oneens.
Lees ook de forum-topics op die website: niet alleen vanuit 'links' maar vooral ook vanuit 'rechts' wordt er blijkbaar stevig reclame gemaakt voor het stemmen tegen (of voor, in mijn geval)
Estrangeiro eu não vou ser - cidadão do mundo eu sou.

Offline admin

• Administrator
« Reactie #29 Gepost op: 04 december 2006, 00:56:32 »
Ben je tevreden met het advies wat je belangeloos krijgt op deze site, steun dan ook de stiching met een kleine donatie.

Offline hansnl43

• Volwaardig lid
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #30 Gepost op: 04 december 2006, 10:38:17 »
De Linkse kerk?? Wat is dat volgens jou precies? Als ik het me goed herinner heeft Links de afgelopen jaren nu niet bepaald als meerderheid in de regering/ kabinet gezeten. Er was Paars, maar daar zaten dus net zo goed liberalen in. Of niet soms?? Ik moet altijd zo lachen om soortgelijke opmerkingen. Links heeft niet eens de kans gehad om de boel zogenaamd te verstieren. ;D

En die Fortuin aanhang van toen zijn de Partij van de zogenaamde Vrijheid van nu. Heel constructief bezig, die mensen.
Ik krijg zo'n 'na mij de zondvloed (of Moslimtsunami)' gevoel bij mensen die wel zelf hun partner uit het buitenland laten komen, maar anderen dezelfde vrije partnerkeuze niet gunnen. Er zijn vast mensen die denken dat je Thaise vrouw alleen maar bij je is vanwege de kans om naar Europa te komen. Denk dat je daar zelf ook niet blij van wordt, of wel??

@dani
Ik had het over dertig jaar; het begon al met Den Uyl in de jaren 70.

Wat andermans gedachten over mijn vrouw betreft, dat is voor mij betrekkelijk. Belangrijk voor mij is vooral wat ik vind en mijn familie. Ik voel me er goed bij.
Bij mij staan hoog in het vaandel integriteit, sociale rechtvaardigheid en eigen verantwoordelijkheid.
Nu dreig ik off topic te gaan, maar deze reactie wilde ik kwijt.

dani

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 04 december 2006, 11:21:57 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_WO_II

Als je in het schema kijkt zul je zien dat er nooit een links meerderheidskabinet was en het 'schuld'verhaal zou dan dus ook niet bij de 'Linkse Kerk' moeten liggen.
Ik zie trouwens maar een keer Den Uijl en daarna 3x van Agt en 3x Lubbers, dan 2x Kok en 3 x Balkenende. Tel uit je winst.

Bij mij staan hoog in het vaandel integriteit, sociale rechtvaardigheid en eigen verantwoordelijkheid.

Hoort daar niet ook een eerlijke verdeling van de rijkdom op deze aarde bij?

Offline admin

• Administrator
« Reactie #32 Gepost op: 04 december 2006, 11:37:53 »
Zullen we nu terug naar het onderwerp: 'de motie' gaan?
Beetje zonde om het topic dicht te gooien.

Offline hansnl43

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #33 Gepost op: 04 december 2006, 11:45:02 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_kabinetten_sinds_WO_II

Als je in het schema kijkt zul je zien dat er nooit een links meerderheidskabinet was en het 'schuld'verhaal zou dan dus ook niet bij de 'Linkse Kerk' moeten liggen.
Ik zie trouwens maar een keer Den Uijl en daarna 3x van Agt en 3x Lubbers, dan 2x Kok en 3 x Balkenende. Tel uit je winst.

Hoort daar niet ook een eerlijke verdeling van de rijkdom op deze aarde bij?

Om te beginnen met dit laatste, ja, dat hoort er ook bij, maar dat betekent niet dat ik of zelfs Nederland dat in zijn eentje kan bewerkstelligen. En ook ik erger me aan de corruptie/niet integer gedrag in ontwikkelingslanden (en in Nederland) en dus ook aan de grote graaiers (bijv. topsalarissen). Het is ingewikkelder dan het op het eerste gezicht lijkt.

Wat de kabinetten betreft het zijn niet alleen getallen, maar ook de politieke cultuur, die het uitmaakt (politieke correctheid). Tot Fortuyn (ik ben en was overigens geen LPF-aanhanger) durfde niemand echt zijn mond open te doen, vandaar m.i. zijn succes.

De wereld zit wat ingewikkelder en onrechtvaardig in elkaar, maar ik doe mijn best het zelf goed te doen. Lukt niet altijd.

Offline hansnl43

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #34 Gepost op: 04 december 2006, 11:46:25 »
Ik zag de laatste opmerking van Kris nog niet. Ik ben het met hem eens,ik hou nu op.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #35 Gepost op: 04 december 2006, 12:32:21 »

Minister Rita Verdonk moet het generaal pardon uitvoeren
Eens (44%)
Oneens (56%)

tot nu toe hebben 38006 mensen gestemd

Raar dat op deze specifieke site, de tegenstanders  de overhand hebben!! De poll is er al weer uit, maar de stand was vanmorgen vroeg ook 43-57. Maar goed , als je de berichten op het forum bekijkt, is er ook het idee dat een bepaalde groep doorlopend stemt.Eindscore was 47000 stemmers.

Offline JK

• Reizigert
  • Waardevol lid
  • Bule stingy
« Reactie #36 Gepost op: 04 december 2006, 18:36:57 »
Niet raar. Geenstijl heeft m gekaapt. Hele stelling sloeg nergens op. Allereerst riep www.eenroyaalgebaar.nl op tot het stemmen op "eens" op de betreffende stelling en stelde daarbij dat er ook voor 'familie en vrienden' gestemd zou kunnen worden na simpel uitloggen en weer inloggen. Das natuurlijk geen zuivere koffie. Geenstijl (http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/044632.html) stak daar terecht n stokje voor. We moeten het tenslotte wel eerlijk houden. Als je oproept om te frauderen, dan maak je de hele stelling zelf al nutteloos natuurlijk. En nu slaat die uitslag dus echt helemaal nergens meer op.
2005: Trees vanuit Indonesie naar Nederland verhuisd
2007: Getrouwd in Nederland
2008: Getrouwd in Indonesie
2013: Vertrek naar Dubai

dani

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 07 december 2006, 10:08:17 »
'Wij wilden niets anders dan Verdonk nu doet

dani

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 07 december 2006, 10:25:48 »
generaal-pardon / Rechts vreest dat van uitstel afstel komt
door Cees van der Laan

VVD en de Partij voor de Vrijheid (PVV) willen een onmiddellijk einde aan de door minister Verdonk ingelaste pauze in het uitzetten van asielzoekers. Zij eisen dit vandaag in een spoeddebat van het kabinet.
Verdonk verklaarde dinsdag dat het slechts ging om een uitstel van enkele dagen, totdat ze met de Tweede Kamer heeft gesproken over haar weigering een motie uit te voeren die met

dani

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 07 december 2006, 10:46:00 »
Verdonk bevestigt tijdelijke uitzetstop

Uitgegeven: 7 december 2006 10:35

DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) heeft donderdag in een brief aan de Tweede Kamer bevestigd dat er tijdelijk geen uitgeprocedeerde asielzoekers worden uitgezet die langer dan vijf jaar hier verblijven.
Die situatie kan volgens haar echter slechts enkele dagen duren, omdat een langere opschorting tot diverse problemen leidt. 

Het parlement had de bewindsvrouw om opheldering gevraagd nadat ze dinsdag via de media had aangekondigd de uitzettingen enkele dagen op te schorten. In een brief aan de Kamer over de pardonregeling had ze echter niet gerept over de tijdelijke stopzetting.

Bron: www.nu.nl

dani

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 07 december 2006, 22:21:16 »
Dinsdag spoeddebat over pardonregeling (laatste nieuws)
anp

De Tweede Kamer houdt dinsdag een spoeddebat over een pardonregeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers die voor april 2001 Nederland binnenkwamen. Dat overleg zal dan ook gaan over een tijdelijk verbod om deze vreemdelingen uit te zetten.
De VVD en de Partij voor de Vrijheid (PVV) van Geert Wilders wilden nog deze donderdag in debat over de uitzettingsstop. Maar een Kamermeerderheid (PvdA, GroenLinks, CDA, SP en ChristenUnie) pleitte ervoor het debat dinsdag te houden. Dan kan verantwoordelijk minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) er bij zijn. Zij was donderdag wegens persoonlijke omstandigheden niet beschikbaar.

De VVD-bewindsvrouw heeft beloofd tot het Kamerdebat geen uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten die mogelijk onder het pardon vallen. De VVD en PVV wilden dat die uitzettingen ondertussen gewoon doorgaan. Verdonk benadrukte eerder dat de opschorting ervan hooguit enkele dagen kan duren, omdat er anders diverse juridische en praktische problemen ontstaan.

Een nipte Kamermeerderheid van PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie, D66 en Partij voor de Dieren drong vorige week in een PvdA-motie aan op een generaal pardon voor asielzoekers die hun eerste aanvraag onder de oude Vreemdelingenwet (voor 1 april 2001) indienden en ons land sindsdien niet meer hebben verlaten. In afwachting daarvan zouden uitgeprocedeerden niet mogen worden uitgezet.

Bron: Trouw, 7-12-2006

dani

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 12 december 2006, 13:36:36 »
Politiek vooroverleg over generaal pardon
ANP

DEN HAAG - Premier Jan Peter Balkenende en de ministers Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken), Ernst Hirsch Ballin (Justitie) en Gerrit Zalm (Financi

Offline admin

• Administrator
« Reactie #42 Gepost op: 12 december 2006, 14:33:40 »
Vanavond online te volgen:

Plenair vandaag lees voor (opent een nieuw venster)

14.00 uur
Vragenuur, Regeling, Stemmingen

15.15 uur
Begroting VROM (30 800 XI)   1e TK

19.00 uur
Spoeddebat uitvoering van de motie over de pardonregeling

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #43 Gepost op: 12 december 2006, 16:05:56 »
Ik neem aan dat je de volgende link bedoeld...

http://www.nos.nl/politiek24/

Of uiteraard via de digitale TV kanaal Politiek 24.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline admin

• Administrator
« Reactie #44 Gepost op: 12 december 2006, 17:12:43 »
Ik neem aan dat je de volgende link bedoeld...

http://www.nos.nl/politiek24/

Of uiteraard via de digitale TV kanaal Politiek 24.
Zie http://www.tweedekamer.nl/ en dan bovenaan de links. Nu is er overleg over asielbeleid en straks over EU-werkgevers regelingen.

Offline admin

• Administrator
« Reactie #45 Gepost op: 12 december 2006, 19:13:05 »
Begonnen!

Offline admin

• Administrator
Verdonk vat uitzettingen weer aan
« Reactie #46 Gepost op: 12 december 2006, 22:02:24 »
Nog steeds bezig. Verdonk heeft aangegeven de uitzettingen weer aan te vatten, ook al wordt de motie Dijsselbloem goedgekeurd.
Dijsselbloem vraagt de uitzettingen op te schorten tot er een nieuwe regering is gevormd.

Jan de Wit dreigt met een motie om verder te gaan, nl afzetten van Verdonk indien ze de moetie niet uitvoert.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #47 Gepost op: 12 december 2006, 22:08:35 »
12 December 2006  21.53 Google Nieuws
Verdonk gaat uitzettingen hervatten
Minister Verdonk zal direct na het debat van vanavond over het pardon de uitzetting van asielzoekers hervatten. Ze verzet zich tegen een PvdA-motie waarin wordt gevraagd de uitzetstop te verlengen. Ook als de Kamer de motie aanneemt, zal ze hem niet uitvoeren.

De PvdA wil nu dat Verdonk hiervoor van de ministerraad toestemming vraagt.

Uitgeprocedeerde asielzoekers die meer dan vijf jaar in Nederland zijn, moeten volgens de motie niet worden uitgezet tot er helderheid is over een pardon. Volgens Verdonk komt dat neer op een generaal pardon. Dat kan volgens haar 200.000 ex-asielzoekers aantrekken.

>:( Verdonk houdt haar poot stijf , en negeert de Kamer alweer!

dani

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 12 december 2006, 23:34:06 »
Verdonk wil uitzetting direct hervatten ( laatste nieuws)
anp

Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil per direct de uitzetting hervatten van uitgeprocedeerden die onder de zogeheten oude groep asielzoekers vallen.
Dat zei de minister vanavond in een spoeddebat over de kwestie.

Daarmee strijkt ze de linkse oppositiepartijen in de Tweede Kamer tegen de haren in. Zij hadden juist aangegeven een nieuwe PvdA-motie te steunen om de tijdelijke opschorting van de uitzettingen te verlengen. Die stop zou in ieder geval moeten duren totdat een nieuw kabinet een pardonregeling zou hebben gemaakt. De motie zou bij stemming een nipte meerderheid krijgen.

Verdonk zei dat ze de uitzettingen ook gaat hervatten als de Tweede Kamer de motie over de verlenging daadwerkelijk aanneemt. Ze vindt dat ze zich moet houden aan het kabinetsbeleid en dat ze de wet moet handhaven, precies zoals de VVD en Partij voor de Vrijheid hadden verzocht.

Bron: Trouw, 12-12-2006 (laatse nieuws/Novum)

dani

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: 12 december 2006, 23:38:46 »
Harde botsing Kamer en Verdonk over generaal pardon
ANP

DEN HAAG - Minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) wil per direct de uitzetting hervatten van asielzoekers die mogelijk in aanmerking komen voor een pardonregeling. Dat zei de minister dinsdag in reactie op een motie van de Tweede Kamer om de opschorting van de uitzetting van deze groep asielzoekers te verlengen.

De PvdA is nu bereid een motie van wantrouwen tegen Verdonk te steunen. Dat zei PvdA-leider Wouter Bos dinsdagavond. Als het kabinet de aangenomen PvdA-motie naast zich neerlegt en direct de uitzettingen van uitgeproceerde asielzoekers hervat, zit er niets anders op dan 'de hardst mogelijke confrontatie'.

Als de Tweede Kamer de motie van wantrouwen zou aannemen, zal dat leiden tot het vertrek van alle VVD-bewindslieden. Dat kondigde VVD-leider Mark Rutte aan tijdens de schorsing van het spoeddebat.

Het spoeddebat is dinsdagavond tegen 23.00 uur geschorst zodat het kabinet kan vergaderen over de PvdA-motie. Tegen middernacht gaat het debat verder. SP-leider Jan Marijnissen zei dinsdagavond dat hij een motie van wantrouwen gaat indienen als het kabinet de motie niet wil uitvoeren.

De linkse oppositie wil een oordeel van het kabinet over het besluit van minister Verdonk om de uitzettingen van uitgeprocedeerden uit de oude groep asielzoekers direct te hervatten. De linkse partijen, samen een nipte Kamermeerderheid, drongen eerder in het debat juist aan op een verlenging van de tijdelijke opschorting. Verdonk zei dat ze de uitzetting zal hervatten, ook als een dinsdagavond ingediende motie van de PvdA over een verlenging wordt aangenomen. CDA, VVD en de Partij voor de Vrijheid (PVV) steunen haar daarin. Ze vindt dat ze zich moet houden aan het kabinetsbeleid en dat ze de wet moet handhaven, precies zoals de VVD en PVV hadden verzocht.

De minister herhaalde dat de oppositie asielzoekers die Nederland inmiddels hebben verlaten, uitnodigt om weer terug te komen. Uit de zogeheten groep van '26.000' die Verdonk heeft omschreven, zijn inmiddels 8000 asielzoekers vertrokken met onbekende bestemming. 'Als die allemaal terugkomen, kost dat ruim 200 miljoen euro.' Die kostenraming gaat er vanuit dat de asielzoekers procederen tot aan de Hoge Raad en een jaar moeten worden opgevangen.

Verdonk waarschuwde ook andermaal dat de motie van de oppositie ertoe kan leiden dat 200.000 vreemdelingen die voor april 2001 asiel hebben aangevraagd, terugkomen naar Nederland. In dat geval lopen volgens haar alle overheidsinstanties die zich met vreemdelingen bezighouden vast, inclusief de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) en het Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers (COA).

Bron: Volkskrant, 12-12-2006