Auteur Topic: Partner illegaal || Wat doen? (vragen en ervaringen)  (gelezen 94325 keer)

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re:Heel graag advies!
« Reactie #225 Gepost op: 15 februari 2009, 11:27:37 »
NL en B universiteiten en Hogescholen hebben uitwisselingsprogramma's waardoor je met behoud studiefinanciering  vrij makkelijk In Belgie kunt studeren.Voor kortere of langere tijd.Krijg de indruk dat verblijf in ander EU land van jou ,voor jullie toekomst de enige optie is.Succes!

Offline linneltje

• Komt net kijken
help mijn vriend is uitgeprocedeerd
« Reactie #226 Gepost op: 28 mei 2010, 21:49:43 »
Hallo

Ik zou graag informatie willen of ik met mijn vriend (die nu net illegaal in nederland woont) de duitslandroute kunnen doen. Hij heeft geen paspoort en we zijn ook nog niet getrouwd, maar we willen wel heel graag trouwen. En als we naar duitsland kunnen hoe kunnen we dit aanpakken????

Ik hoop dat iemand hier ons kan helpen.

Linneltje

Offline habico

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Iraaks
wat te doen!!
« Reactie #227 Gepost op: 07 maart 2011, 19:03:19 »
Hallo,
Weet even niet hoe het verder moet even is alle vertrouwen weg.
Mijn man van Iraakse afkomst had een verblijfsvergunning bepaalde tijd (5 jaar) en voordat zijn verblijfsvergunning afgelopen zou zijn.
Aanvraag gedaan voor onbepaalde tijd.Interview gehad en  negatief advies dus op naar de rechtbank en maar hopen dat ze daar
inzien dat hij niet terug kan.Buiten dat we zijn getrouwd en willen (natuurlijk)  samen blijven.
Nu kunnen we mvv aanvragen maar ik heb geen vast contract en dat zit er ook niet in Heb een nul uren contract en ik weet dat ik gewoon kan blijven werken maar een vast contract pas over 2 jaar.
Nou dan kunnen we toch Belgie route doen......en hoe kan dat als je dan misschien je werk kwijt raakt.Ik ben al op een leeftijd dat het werk niet zo gemakkelijk te verkrijgen is en blij moet zijn dat ik werk heb.
Sorry moest het even kwijt weet even niet hoe dit nu op te lossen.

groetjes habico

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
Re: Partner illegaal || Wat doen? (vragen en ervaringen)
« Reactie #228 Gepost op: 10 maart 2011, 17:53:17 »
Je man had een asielvergunning en kwam gezien het gewijzigde beleid voor Irakezen niet in aanmerking voor een asielvergunning voor onbepaalde tijd. Daarover procedeert hij nu.

Als zijn vergunning nog niet langer dan twee jaar is verlopen hoeft hij niet terug voor een MVV. Hij kan een verblijfsvergunning voor een ander doel aanvragen. Dat kan zijn verblijf bij jou als jij aan het middelenvereiste voldoet.
Dit is verreweg de eenvoudigste oplossing.

Voldoe je niet aan het middelenvereiste maar hebben jullie geen bijstand nodig vraag dan toch wijziging verblijfsdoel om verder gezinsleven te kunnen uitoefenen. tenslotte is dat gezinsleven ontstaan en uitgeoefend toen hij nog legaal was.

Werkte hij en is zijn inkomen nodig voor het gezinsinkomen dan kun je ook op het arrest van eergisteren in de Zaak Ruiz Zambrano een beroep doen aangezien jij Unieburger bent. dat wordt wel flink procederen waarschijnlijk. Er is nog geen gezamenlijk kind?

Geen reden voor wanhoop, slechts goed advies opvolgen en alles komt uiteindelijk in orde.

Offline mulder72

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: russisch
« Reactie #229 Gepost op: 11 juli 2013, 19:02:03 »
Hallo .

Door alle cowboy verhalen die je op internet leest, is dit het eerste forum dat ik tegenkom waar mensen nog normale reacties hebben .
Ik ben al een tijdje op zoek, naar veel antwoorden, maar van alle internet forums word ik niet veel wijzen .
Ik zal eerst een korte omschrijving geven van mijn ( probleem ) situatie .
Sinds een aantal maanden heb ik contact met een russische vrouw, in het begin was het leuke vriendschap, maar er is meer ontstaan.
We zijn nu elke dag samen en willen ook samen verder .
Zij heeft mij al snel verteld wat haar situatie hier is en dat maakt het nogal moeilijk .
Ze is bijna 4 jaar geleden hier gekomen met een studentenvisum .
Afgelopen jaar is haar moeder hier op bezoek gekomen bij haar, en is heel ziek geworden . ( zware leukemie)
Zij had toen ( bijna een jaar geleden ) al terug gemoeten omdat haar visum afliep.
Door hele foute adviezen heeft zij haar paspoort  ( verloren ) en asiel aangevraagd.
Dit is afgewezen .
NU verblijft zij, dus illegaal in nederland, ook omdat haar moeder niet in staat was voor zichzelf te zorgen en niet te kunnen reizen .
Ze had me al verteld dat haar moeder aan de betere hand is en dat ze in de zomer zou terugkeren naar rusland .
Nu ze mij heeft leren kennen wil graag blijven of terugkomen .
Want wij denken dat ze zowiezo terug moet om een nieuw paspoort te krijgen, om verdere procedures in de gang te kunnen zetten .
Ik heb geen enkel idee waar en hoe ik moet beginnen om dit voor elkaar te krijgen, dit is voor mij ook allemaal nieuw.
Op internet word ik er niet veel wijzer van je leest zoveel verschillende dingen .
Ik wil wel alles legaal doen ( klinkt gek :) ) maar dus wel volgens de regels .
Ik voldoe ( wat ik gelezen heb ) aan inkomen en werk, dus daar ben ik niet bang voor .
Mijn vraag is Waar moet ik beginnen en wat voor hulp kan ik gebruiken en heb ik nodig ?
Ik hoop dat iemand mij op de juiste weg kan helpen .
alvast ontzettend bedankt .
groet Sander

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #230 Gepost op: 12 juli 2013, 06:05:03 »
Zowel de moeder als zij moeten terug (of je zou via EU kunnen lopen). Officieel doet waarschijnlijk haar moeder er niet toe. Om terug te gaan is het verstandig om een advocaat (in vreemdelingen recht) te vragen om te helpen om zo geen vertraging op een later moment te verkrijgen. Ze moet namelijk zonder negatieve aantekening het land verlaten. Vanuit het buitenland kan ze een MVV procedure starten, maar moet ze eerst geslaagd zijn voor inburgering buitenland. Deze aanvraag kan ze doen bij de Nederlandse Ambassade.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #231 Gepost op: 12 juli 2013, 09:05:54 »
Als zij hier was met een verblijfsvergunning om te studeren (iets wat jij visum noemt, maar een visum is alleen voor een verblijf tot drie maanden) en die verblijfsvergunning is minder dan twee jaar verlopen dan hoeft je vriendin niet terug naar Rusland voor een MVV maar kan ze gewoon een afspraak maken bij de IND voor het indienen van een aanvraag tot wijziging van haar verblijfsdoel. Vanaf dat moment is ze weer legaal.
Het enige wat ze nodig heeft is een recent bewijs dat ze ongehuwd is (en een geldig paspoort).
Lukt dat niet, dan moet ze terug naar haar land voor de TEV=-procedure en daarvoor aldaar eerst het inburgeringsexamen buitenland afleggen. Maar haar huidige illegale verblijf vormt geen obstakel (hooguit wat ongemak op het vliegveld bij vertrek).
Binnen een maand of drie zal ze naar verwachting wel weer terug zijn bij jou.

De schoonmoeder is een ander verhaal.
Die moet wel terug. Ze heeft denk ik geen kans op een verblijfsvergunning en krijgt waarschijnlijk de komende jaren ook geen visum meer voor een kort bezoek aan het Schengengebied.

Een andere optie is de EU route.
Daarvoor moet je met haar trouwen (dat is wel zonder risico te regelen ook als ze illegaal is).
Vervolgens moet jij emigreren naar een ander |EU land (het best naar Duitsland als dat dicht genoeg bij is als je wilt blijven werken) en er meer dan drie maanden blijven. Zou je een tijdje onbetaald verlof kunnen noemen dat is elk ander EU land goed, met Estland en Spanje als relatief eenvoudige (het blijft altijd een gedoe) verblijfplaats.
Groot voordeel: je mag je vrouw en schoonmoeder meenemen en aansluitend ook mee terug naar Nederland.
Geldige paspoorten zijn wel makkelijk maar niet absoluut vereist als hun identiteit maar vast staat.

Offline mulder72

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
E
« Reactie #232 Gepost op: 12 juli 2013, 18:52:33 »
Alvast bedankt voor de snelle reacties , ik ben hier heel blij mee .

Het was inderdaad een verblijfsvergunning voor studeren, maar het grote probleem is dus nu haar paspoort .
Ik weet niet of er nog andere manieren zijn dat zij aan een paspoort kan komen behalve in land van afkomst.
Over de EU route heb ik veel gelezen en aangezien dat net zo lang duurt als de officiele weg.
Dat gaat weer andere problemen meebrengen en naar mijn inziens veel rompslomp.
Ze heeft wel een legitimatie maar een binnenlandse.
ze heeft inmiddels nederlands niveau 3 , ik heb stukjes gelezen dat dat mee kan werken bij haar inburgering, of dit waar is geen idee ??
Zoals ik het nu zie is haar paspoort de grootste drempel .
Is de procedure om haar hier te krijgen al op te starten als zij hier nog is ? of beter om te wachten tot zij ( eventueel ) terug is en een paspoort heeft ?
Je leest veel over die negatieve aantekening , krijg je die altijd na illegaal verblijf, of is dit te omzeilen ?
Heeft een advocaat voordelen om dit alles op gang te brengen ?
En weet iemand misschien een goede advocaat in,  rond amsterdam hilversum ?
nogmaals bedankt voor de reacties .
M.vr.gr. Sander

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #233 Gepost op: 13 juli 2013, 08:22:10 »
Kun je uitleggen waarom een Russische vrouw bij de Russische ambassade in Den Haag geen nieuw paspoort kan aanvragen?

Een wat is haar probleem om terug te gaan naar haar land van herkomst en daar een nieuw Russisch paspoort aan te vragen?
Als daarvoor wachttijd nodig is gebruikt ze die toch voor de TEV procedure?

Een advocaat heeft volgens mij in dit stadium geen meerwaarde.
Of het zou moeten zijn voor het sturen van een brief aan de RUSS ambassade ter ondersteuning van de paspoortaanvraag.
Want dat paspoort is voor iedere oplossing een noodzakelijk startpunt.

Offline mulder72

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #234 Gepost op: 13 juli 2013, 11:48:08 »
Wat ik heb begrepen, zou zij een uitreisvisum kunnen krijgen ( waarom geen paspoort is mij ook onduidelijk ).
Ik ga haar vandaag eens vragen waarom zij geen nieuwe ( kan ) krijgen . Ik was daar niet bij .
Het is ook geen probleem voor haar om terug te gaan, maar mijn idee was als het vanaf hier te regelen is, waarom niet .
Ik heb ook het idee dat er veel opgelost kan worden als zij een paspoort heeft .

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #235 Gepost op: 13 juli 2013, 13:21:57 »
Ik heb ook het idee dat er veel opgelost kan worden als zij een paspoort heeft .
Het aanvragen van een verblijfsvergunning zonder MVV is doorgaans een heilloze weg (tenzij de vorige verblijfsvergunning nog geen twee jaar is verlopen). Zonder paspoort helemaal.
Verdiep je eens in de TEV-procedure zou ik zeggen.
Als je een baan hebt en aan het middelenvereiste voldoet zou ik jouw/haar adviseren gewoon de TEV-procedure te volgen als ze toch naar haar land moet voor een nieuw paspoort.
Jullie kunnen elkaar toch wel een maand of drie missen?
Zie http://kdw.ind.nl/KnowledgeRoot.aspx?knowledge_id=SubintentiesHuwelijkEnGezin
en http://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2fdialoogreferent%3finit%3dtrue%26prefill%3dtrue%26WensKlant%3dIemandNaarNederlandLatenKomen
Dan ben je zonder te veel rompslomp (gedoe blijft het altijd) het snelst klaar. En hoef je ook niet te emigreren naar een streek net over de grens (voor de EU-route). Waarbij tegenwoordig dan altijd nog de vraag blijft of de IND het bij terugkeer wel accepteert en je mogelijk veel moet procederen om je gelijk te krijgen.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #236 Gepost op: 13 juli 2013, 18:51:33 »
Mulder, welkom op MC, net wat Prawo stelt; ze moet bij de ambassade aangeven dat ze haar paspoort is verloren, dan MOET de Ambassade een tijdelijk  paspoort afgeven, tot het nieuwe paspoort er is.Als ze op de ambassade iets anders heeft verteld, heeft ze het zichzelf moeilijk gemaakt.
Om te trouwen heeft ze toch echt een ongehuwdverklaring uit Rusland nodig en een gelegaliseerde en vertaalde  geboorte akte, en een ID.
Als jullie tijdelijk in andere lidstaat gaan wonen, en in NL ingeschreven blijven, is de hele procedure sneller dan met een MVV en Inburgeringstoets Buitenland.
Als je het geld er voor over hebt, en ze alle onderdelen onder de knie heeft, zou ze ook het inburgeringsexamen in NL kunnen doen...[waar je ook een ID of paspoort voor nodig hebt...]

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #237 Gepost op: 13 juli 2013, 22:08:34 »
Zo'n tijdelijk paspoort heet laissez passer en is bedoeld om iemand terug te laten keren naar het land van herkomst (dus voor één reis geldig).
Probleem is dat ze geen rechtmatig verblijf meer heeft.
Als ze hier legaal zou zijn zou de ambassade haar wel een nieuw paspoort geven (echt niet alle Russen hoeven terug naar RUS voor vernieuwing van hun paspoort).

Vaak zijn ambassades wel te overtuigen van de legale status door de brief van een advocaat die schrijft dat deze bezig is het verblijf te regelen.
Maar dit heeft alleen zin als ze nog wijziging van haar verblijfsdoel zonder MVV kan aanvragen. Zo niet dan verspil je tijd en geld.

Offline mulder72

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #238 Gepost op: 16 juli 2013, 12:06:56 »
Ze is nog geen twee jaar illegaal , dus dat is geen probleem .
Ze is op de ambassade geweest en die vertelde haar een ander verhaal, dat er volgens ( nieuwe ) regels geen paspoorten meer verstrekt werden via ambassades .
Ik heb hier nu mijn twijfels over en wil dit nog wel even uitzoeken, met behulp van een advocaat .
Het is ook geen enkel probleem als ze ervoor terug zou moeten, dat had ik al aangegeven .
Enkel wat ik verder zei, als het vanaf hier kan , waarom niet .
Die verandering van verblijfsdoel zonder MVV is dus binnen 2 jaar ?
Ik heb inmiddels contact met ( advocaat ) die ons alles kan uitleggen, en hoop ik op de juiste weg kan helpen .
Ik zal hier het verloop van alles schrijven , misschien handig voor andere mensen die met hetzelfde te maken krijgen ))
Ik wil iedereen alvast bedanken voor de reacties, het heeft ons zeker op de juiste weg geholpen .
groet Sander

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #239 Gepost op: 16 juli 2013, 13:49:14 »
N.a.v. deze aanvullende informatie zou ik het volgende doen als ik jullie was
(los van via de ambassade te blijven proberen een nieuw paspoort te krijgen).

Gewoon bij de IND wijziging verblijfsdoel aanvragen.
dat maakt haar verblijf in ieder geval weer legaal.
Als dan om een paspoort wordt gevraagd aangeven dat ze er mee bezig is (de aanvraag wijziging verblijfsdoel moet in ieder geval worden ingenomen, en betaald).
Lukt het dan niet op tijd met het paspoort dan volgt een afwijzing, maar kan ze in bezwaar. Ook dat bezwaar kan ze in NL afwachten.
Op enig moment kan ze dan naar Rusland terug (om het paspoort te regelen). Copie daarvan breng ze in in de lopende procedure (aanvraag of bezwaar). Dan komt het goed en zal ze ook wel een visum krijgen om weer naar NL te reizen (voor het afhalen van de nieuwe vvr).

Offline masr

• Nieuw lid
« Reactie #240 Gepost op: 29 december 2014, 21:55:27 »
Beste Prawo of iemand anders met ervaring met deze situatie,

Graag krijg ik jullie hulp bij het volgende. Ik heb al veel gelezen op dit forum, maar wil toch mijn vraag hier uitzetten.

Een aangetrouwd familielid woont hier in Nederland. Hij is nu uitgeprocedeerd (asiel is geweigerd) en moet het land verlaten. In de tussentijd heeft hij een partner ontmoet en willen samen verder. Aangezien de partner nog studeert, duurt het nog anderhalf jaar voordat ze aan de voorwaarden kunnen voldoen om een verblijfsvergunning te krijgen voor verblijf bij partner. Nu heb ik 2 vragen:

1. Hij keert nu netjes terug zoals verzocht naar zijn land en volgt netjes de regels. Kan hij zonder problemen een MVV aanvragen met zijn partner of bestaat er door zijn beeindigde asielprocedure een kans dat hij de MVV niet krijgt, ervan uitgaande dat ze verder voldoen aan alle voorwaarden. Met andere woorden bestaat er een kans dat hij niet meer terug kan komen naar Nederland voor partnerhereniging door zijn asielprocedure nadat hij NL heeft verlaten?

2. Hij keert niet terug en blijft illegaal in NL. Kan hij zonder problemen een MVV aanvragen met partner of krijgt hij zeker weten geen mvv omdat hij illegaal is na de beeindigde asielprocedure?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Alvast bedankt!

Gr.
Masr

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #241 Gepost op: 30 december 2014, 13:40:52 »
1. Die aanvraag kan altijd. Zodra zij aan de middeleneis voldoet. Zijn asielverleden vormt geen belemmering.
2. Dat kan ook en de situatie is dan wat betreft de MVV-aanvraag hetzelfde.
Maar of het nodig is illegaal te blijven is een andere kwestie. Hier lijkt mij een meer persoonlijk advies op zijn plaats. Een en ander leent zich minder voor een openbaar forum.
Mail mij gerust voor het maken van een afspraak.

Offline MJGB

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Mexicaanse
« Reactie #242 Gepost op: 24 februari 2016, 07:27:52 »
Goedemorgen!

Mijn situatie is net iets anders als die van de meeste, het volgende:

Mijn vriendin (Mexicaanse) is aangekomen in NL begin september 2011 via DE op 17-08-2011. Zij had verblijfstatus in NL o.b.v. studie (masters aan TU Delft behaald). Daarna is deze omgezet naar één zoekjaar om een baan te vinden. Ze heeft NL verlaten op 22-12-2014 (vanwege aantoonbare ziekenhuisbehandelingen in Mexico heeft ze hem niet laten verlengen). Oorspronkelijke vergunning verliep op 26-12-2014. Ze had volgens IND medewerker destijds het recht om de vergunning om te zetten naar verblijf bij partner. Nu heb ik o.a. hier gelezen dat het verblijfsdoel mits "tijdig" (binnen 2 jaar) alsnog gewijzigd zou kunnen worden. Dit mag onder bepaalde voorwaarden en is dan MVV vrij. Het verschil bij ons zit hem dus in het feit dat zij haar vergunning heeft ingeleverd bij het IND loket en zich uitgeschreven heeft uit het BRP. Wij zijn inmiddels verloofd en het aantonen van een duurzame relatie is geen probleem, we hebben genoeg "bewijsmateriaal" ook mijn inkomen en contract vormen geen probleem. Kunnen wij nu een afspraak maken bij de IND en een wijziging in verblijfsdoel aanvragen?

Vast bedankt voor jullie reactie!

Matthijs

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #243 Gepost op: 24 februari 2016, 08:17:07 »
die MVV vrijstelling gelt alleen voor iemand die in de genoemde twee jaar NL niet heeft verlaten.
Je vriendin heeft dit aantoonbaar wel.
In dit geval zou ik haar snel het inburgeringsexamen buitenland laten doen. Als zij is geslaagd dien jij de TEV-MVV aanvraag in. De extra kosten vallen mee en zijn beperkt tot het examengeld. Verder zijn alle voorwaarden identiek, of het nu om een MVV dan wel wijziging verblijfsdoel zou gaan.

Offline MJGB

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Mexicaanse
« Reactie #244 Gepost op: 24 februari 2016, 11:47:11 »
Dank je wel voor je antwoord Prawo!
Gezien zij momenteel in NL is hebben we uiteraard de voorkeur om de procedure hier voort te zetten vandaar mijn vasthoudendheid.
Het bevreemd me gezien iemand die bijvoorbeeld 1,5 jaar illegaal in NL verblijft dus meer rechten heeft als iemand die gedaan heeft wat haar opgedragen werd, namelijk bij het verlaten van het land voor een langere periode de vergunning inleveren.

Juist of het wel of niet verlaten van Nederland een mogelijke beperking vormt, kan ik nergens iets over terug vinden.
Ook staat dit niet expliciet vermeldt in het formulier https://ind.nl/EN/Documents/7525.pdf
Er valt daar enkel te lezen: The validity of your residence permit is stated in your residence document. If you have been unable to extend the validity of your residence permit or to change the restriction within 2 years after your document has expired, you must state the reason for this in a separate letter. You do not require a regular provisional residence permit only in case of circumstances beyond your control. Enclose this letter and as many pieces of evidence and documents as possible with your application in order to substantiate your story.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #245 Gepost op: 24 februari 2016, 18:36:42 »
Als je bij een en ander meer persoonlijke begeleiding nodig hebt, neem dan gewoon even contact met me op.

Het is niet verstandig om op een forum waar de IND meeleest alles uit de doeken te doen.

Offline Ezz1992

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Afghaans
« Reactie #246 Gepost op: 24 november 2017, 14:45:46 »
Hallo,

Mijn naam is Esther. Ik ga niet in op onze persoonlijke situatie uit angst dat de IND mee leest. Maar ik heb de volgende vraag:

Wat zijn mogelijkheden rondom een relatieverklaring of de Duitsland route wanneer mijn vriend geenn paspoort heeft. Zijn er dan überhaupt mogelijkheden? We zijn heel erg gestrest en weten niet meer wat we moeten doen...

Groetjes Esther

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #247 Gepost op: 27 november 2017, 18:28:11 »
Het juiste antwoord en de oplossing is van meerdere factoren afhankelijk. Om maar iets te noemen: de nationaliteit van je vriend en zijn verblijfsstatus.
Het vraagt een individuele benadering.
Je kunt mij mailen of een persoonlijk bericht sturen als je meer persoonlijk advies wilt. Vergeet niet dan je telefoonnummer te noemen.

Offline Ezz1992

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Afghaans
« Reactie #248 Gepost op: 27 november 2017, 21:53:18 »
Ik heb u een persoonlijk bericht gestuurd.