Auteur Topic: Meesten slagen voor inburgeringstoets in buitenland  (gelezen 27536 keer)

Offline IFS

• Steunt de Stichting
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Nationaliteit partner: Nederlandse/Egyptische
Meesten slagen voor inburgeringstoets in buitenland
« Gepost op: 23 mei 2006, 22:59:06 »
di 23 mei 2006, 21:41
HAARLEM - De meeste migranten die tot nu toe in hun land van herkomst het basisexamen inburgering hebben afgelegd, zijn geslaagd. Sinds de invoering van de toets op 15 maart hebben 106 mensen het examen gedaan. Vijf van hen zijn gezakt, de rest is geslaagd.

Dat maakte minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) dinsdagavond bekend op een VVD-partijbijeenkomst in Haarlem, waar ze zich als kandidaat-lijsttrekker presenteerde. Volgens haar tonen de uitslagen aan dat de eisen voor het examen re
15 mei 2012: aanvraag naturalisatie
10 augustus 2012: positief advies IND
29 augustus 2012: positief besluit H.M. de Koningin
 5 oktober 2012: naturalisatieceremonie

Offline TomV

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #1 Gepost op: 23 mei 2006, 23:21:07 »
Ben benieuwd waar ze vandaan komen en hoelang ze in Nederland zijn geweest voordat ze Nederland werden uitgestuurd  ::)
19-12-2005 2de MVV anvraag te Tel Aviv
02-01-2005 Bericht van IND ontvangen (dagtekening 30-12-2005)
16-01-2005 Papieren ontvangen door de IND
13-02-2006 Naar IND gebeld: dossier ligt nog op de grote stapel
27-03-2006 Naar IND gebeld: ligt nog in Zwolle, wordt dezelfde weeknaar Den Bosch gestuurd (m

Offline Flying Dutchman

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Wil je leven? Blijf proberen..
« Reactie #2 Gepost op: 25 mei 2006, 12:48:35 »
Ben benieuwd waar ze vandaan komen en hoelang ze in Nederland zijn geweest voordat ze Nederland werden uitgestuurd  ::)

Tja... ze hadden zeker al wat kennis met onze taal. Het is onmogelijk om binnen een paar maanden voldoende nederlands te behersen zodat je een filmpje kan bekijken en begrijpen. Misschien wel mogelijk voor mensen uit bijv. Bulgarije omdat ze bijna allemaal hier gewerkt hebben ooit. (niet discriminerend bedoeld hoor). Maar voor iemand uit hele Azie of Afrika die hier nooit is geweest, dus een echte nieuwkomer, is het echt onmogelijk. Stel dat je in een paar maanden tijd chinees zou moeten leren om vervolgens via de telefoon een examen af te kunnen leggen. Daaa-aah... dat wil ik best een keertje zien, Rita.
Wil je leven?
 ....blijf proberen

Offline geduld is ...

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #3 Gepost op: 26 mei 2006, 03:11:14 »
Precies, en laat ze die 106 aanvragen (to be) maar eens naast die van dezelfde periode (2mnd) van vorig jaar leggen. Dat zijn er echt veel meer dan 106.
Dit is puur appels met peren vergelijken om nog wat stemmetjes binnen te slepen. Ze moeten die cijfers van volgend jaar maar naast die van vorig jaar leggen, kijken of ze nog steeds zo positief zijn over de resultaten. De mensen die nu examen hebben gedaan spreken idd allang Nederlands.

Maar goed, waar moeten we tegenwoordig nog van opkijken in NL

Offline amice

• Premium lid
  • Soms moet je sneller zijn dan de klos.
  • Nationaliteit partner: filippijns
« Reactie #4 Gepost op: 26 mei 2006, 04:18:36 »
Citaat
Maar goed, waar moeten we tegenwoordig nog van opkijken in NL

Als de regering iets goed doet zoals ze dat eigenlijk iedere dag zouden moeten doen natuurlijk.

De inburgering buitenland is een crime,zelfs docenten hier in de filippijnen hebben er de brui aangegeven aangezien de leerlingen na intake afzien van studie en naar andere wegen zoeken zoals belgieroute enz.
Nee volgens verdonk en de hare moet het niet duidelijk worden dat buitenlanders niet welkom zijn dat houdt ze liever binnenkamers. Allicht voor stemzieltjes te winnen. Ik noem het hypocritie 1e klas en niet enkel van politiek den haag maar ook voor iedereen die op haar zal stemmen. Hoe blind kan een 1e wereld land zijn waarin iedereen prat gaat op het goede onderwijs maar dit soort zaken klakkeloos aannemen? Misschien dat nadenken te vermoeiend is?
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Offline arnout

• Volwaardig lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2006, 10:29:58 »
Ik weet dat de eerste Filippijnse is geslaagd.
Zij is echter net terug van 3 maanden op een toeristenvisum in Nederland.
Daar ligt dus duidelijk een mogelijkheid. 3 maanden in NL verblijven. Nederlands stampen en oefenen.. terug en dan examen maken.

Als dit soort akties er niet in zit is inderdaad de belgie route een optie.

Groeten,
Arnout

Offline amice

• Premium lid
« Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2006, 04:07:44 »
Ik weet dat de eerste Filippijnse is geslaagd.
Zij is echter net terug van 3 maanden op een toeristenvisum in Nederland.
Daar ligt dus duidelijk een mogelijkheid. 3 maanden in NL verblijven. Nederlands stampen en oefenen.. terug en dan examen maken.

Als dit soort akties er niet in zit is inderdaad de belgie route een optie.

Groeten,
Arnout

Die mogelijkheid is er inderdaad voor de draagkrachtige en ook ik heb er enkele dit al zien doen(werkt goed) en iplv.een cursus hier die ook ca.200-300 euro kost, een leuk alternatief om tevens samen te zijn. Daarnaast lijkt me een reeds aanwezige mvv sticker in het paspoort ook positief voor de definitieve aanvraag.

Offline geduld is ...

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2006, 20:08:14 »

Die mogelijkheid is er inderdaad voor de draagkrachtige en ook ik heb er enkele dit al zien doen(werkt goed) en iplv.een cursus hier die ook ca.200-300 euro kost, een leuk alternatief om tevens samen te zijn. Daarnaast lijkt me een reeds aanwezige mvv sticker in het paspoort ook positief voor de definitieve aanvraag.
[/color]

Ik hoop dat je het toeristenvisum (dus niet mvv sticker) bedoeld

Offline amice

• Premium lid
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2006, 03:49:07 »
Er wordt maar 1 inreisvisum verstrekt en dat is de MVV(sticker) die krijg je dus zowel voor toeristvisa alswel voor inreis op basis van andere legale gronden(bv.familyreunification,aupair enz). Bij inreis op basis van lange termijn(>3maanden) dien je na inreis een aanvraag in te dienen voor vvt.

Offline rovano

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2006, 15:08:21 »
Sinds de invoering van de toets op 15 maart hebben 106 mensen het examen gedaan. Vijf van hen zijn gezakt, de rest is geslaagd.

En die andere 900? Die zijn er wijselijk maar niet aan begonnen, en komen dus ook niet voor in het statistiekje van Verdonk.
Rob van Otterdijk

Offline Flying Dutchman

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2006, 12:21:46 »

Weet iemand misschien waar in Den Haag zulke cursussen te volgen zijn?
Alvast bedankt
Wil je leven?
 ....blijf proberen

Offline EJ

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2006, 15:53:13 »
Dus het 'Lespakket basisexamen inburgering in het buitenland' aanschaffen en hard oefenen met de 100 vragen. Ondertussen trainen op je Nederlands. Het lespakket is via internet te bestellen (oa via www.nederlandsalstweedetaal.nl).

Offline Flying Dutchman

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2006, 22:57:34 »
Dus het 'Lespakket basisexamen inburgering in het buitenland' aanschaffen en hard oefenen met de 100 vragen. Ondertussen trainen op je Nederlands. Het lespakket is via internet te bestellen (oa via www.nederlandsalstweedetaal.nl).

Bedankt. Maar ik zoek een taalcursus waarbij ze ook fisiek aanwezig kan zijn voor zo'n periode van 2-3 maanden. Daarna kan ze gelijk terug en dan bij ambassade die toets maken. Heb al wat gevonden maar vraag me af of 6 uur per week (3 x 2uur p.dag) genoeg is
Wil je leven?
 ....blijf proberen

Offline Erna

• Steunt de Stichting
« Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2006, 00:42:07 »
Via Google heb ik voor mijn vriend toen een cursus nederlands voor anderstaligen gevonden .. een intensieve cursus van 3 weken waarna hij al bijna niveau 2 had... sommig onderdelen helemaal ... deze zat bij de RUG in groningen maar moet ook wel in het westen te vinden zijn

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #14 Gepost op: 29 juni 2006, 09:40:09 »
Je kan eventueel gebruik maken van "normale" taal instituten die zich bijvoorbeeld richten op bedrijven. Er zijn een vele particulieren cursussen die zeer intensief kunnen zijn, welke zich richten op de zakelijke markt (opleiding van de expats). Mogelijk kan zo'n cursus enige hulp bieden.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline Flying Dutchman

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2006, 20:21:14 »
Dank voor jullie reakties :))))
Op dit moment heb ik wel een cursus gevonden in Den Haag. Maar ik vraag me af of per week 3 dagen x 2,5 per dag genoeg is om de taal te leren.

Gr.
Wil je leven?
 ....blijf proberen

Offline Flying Dutchman

• Nog nieuw en fris
  • *
« Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2006, 20:22:39 »
Dank voor jullie reakties :))))
Op dit moment heb ik wel een cursus gevonden in Den Haag. Maar ik vraag me af of per week 3 dagen x 2,5 per dag genoeg is om de taal te leren.

Gr.

2,5 UUR per dag*
Wil je leven?
 ....blijf proberen

Offline es

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #17 Gepost op: 19 juli 2006, 23:03:00 »
Hallo allemaal,

Mijn verloofde is al hard aan het studeren voor zijn examen. Heeft over twee weken examen en heeft net mbv tincode een proefexamen gedaan. Iemand hier al ervaring mee? Hij had overigens een slagingskans van 95%, ik hoop dat dit inderdaad hoopvol is. Ben benieuwd of er al mensen zijn die iemand (partner) kennen die het traject van oefenen en examen doen al gehaald heeft. Kan ik beter inschatten wat de uitslag van een oefentoets waard is.

Hij is wel 2 maanden in Nederland geweest afgelopen winter en heeft door hier te zijn wel wat kennis opgedaan en verder studeert hij mbv een boek. Hij beluisterd de cd en dvd van het maatschappijexamen veel voor de uitspraak.

Ik hou jullie op de hoogte van het traject, mischien komen er nog tips uit. De afspraak was trouwens vrij snel gemaakt. Woensdag aangevraagd, direct een betalingskenmerk, betaald en maandag bevestigd. Vandaag een afspraak gemaakt, hij kon in 2 weken terecht.

Misschien is het handig om een nieuw topic te straten voor de eerste ervaringen en tips en truuks voor zover aanwezig.

Groeten,

Es
14-06-2003 samen
23-12-2005 tot 17-02-2006 toeristenvisum
27-10-2006 positief besluit MVV!!! 29-12-2006 NL
17-01-2008 verblijfsvergunning voor 5 jaar
02-07-2009 getrouwd in NL en 19-07-2009 in TR

Offline amice

• Premium lid
« Reactie #18 Gepost op: 20 juli 2006, 05:09:14 »
hoi,
 Ik ben wel benieuwd naar de "tincode" en het oefenexamen. Waar heb je dat gekregen(gekocht)?

Offline es

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #19 Gepost op: 20 juli 2006, 17:49:25 »
Hai Amice,

Bij de boekhandel koop je het leerpakket naarnederland.(www.naarnederland.nl) In dat pakket vind je naast de dvd ook drie codes (tincode) waar je het taalexamen mee kan oefenen. Je moet bellen naar een bepaald nummer, code invoeren, examen doen en dan kan je op internet (genoemde site) de code invoeren om de uitslag te bekijken.De uitslag zegt niet wat er goed ging en niet, dat is wel jammer. Het is korter dan het gewonen examen maar je krijgt wel een idee hoe het in z'n werk gaat. Als je wil kan je ook nog drie extra codes kopen.

Groetjes,

Es
14-06-2003 samen

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #20 Gepost op: 25 juli 2006, 12:28:52 »
Hai Amice,

Bij de boekhandel koop je het leerpakket naarnederland.(www.naarnederland.nl) In dat pakket vind je naast de dvd ook drie codes (tincode) waar je het taalexamen mee kan oefenen. Je moet bellen naar een bepaald nummer, code invoeren, examen doen en dan kan je op internet (genoemde site) de code invoeren om de uitslag te bekijken.De uitslag zegt niet wat er goed ging en niet, dat is wel jammer. Het is korter dan het gewonen examen maar je krijgt wel een idee hoe het in z'n werk gaat. Als je wil kan je ook nog drie extra codes kopen.

Groetjes,

Es
Punt is natuurlijk , dat het examen op de ambassade/het consulaat gedaan moet worden. Je kunt veel vragen wel uit je hoofd leren( zie de vorige verhalen erover in diverse topics) maar het navertellen van een verhaaltje wordt een probleem.Er staat 250 uur leren voor, maar een taal begrijpen vanaf 0 , is geen makkie.Proberen zo veel mogelijk met elkaar in het Nederlands te kletsen,en Nederlandse teksten lezen samen levert meer op,dan een taalcursus, dat is en blijft meesttijds een droog happie info. Yi Xuan heeft het hele huis ondergeplakt met briefjes met de Nederlandse vetalingen van  van alles en nog wat.Je moet tenslotte ergens beginnen!  ;) Succes met de mallotige vragen! >:(

Offline es

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #21 Gepost op: 25 juli 2006, 18:22:15 »
Hallo,

Even een reactie op voorgaande bericht. In het examenpakket zit een toelichting/handleiding in het nederlands. Daar staat vermeld dat het navertellen van het verhaaltje niet meetelt in de score. Ze schijnen dat in het examen te hebben opgenomen om het examen te testen. Om die manier staat het ongeveer uitgelegd. Het stomme is dat ik het niet in de , in mij geval, turkse toelichting kon terugvinden.

Groetjes,

Es

2 augustus examen inburgering eigen land..........
14-06-2003 samen

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #22 Gepost op: 26 juli 2006, 11:38:03 »
Hallo,

Even een reactie op voorgaande bericht. In het examenpakket zit een toelichting/handleiding in het nederlands. Daar staat vermeld dat het navertellen van het verhaaltje niet meetelt in de score. Ze schijnen dat in het examen te hebben opgenomen om het examen te testen. Om die manier staat het ongeveer uitgelegd. Het stomme is dat ik het niet in de , in mij geval, turkse toelichting kon terugvinden.

Groetjes,

Es

2 augustus examen inburgering eigen land..........
Wat raar dat dat navertellen onderdeel van het examen is , maar niet zou meetellen >:(    Het is toch geen bezigheidsterapie ? En wat als ze nou opeens besluiten , het wel te beoordelen? Yiu never know!! Ik heb zelf de vragen ook gemaakt, en je ligt in een deuk, wat een Nederlande autochtoon ervan maakt, als je niet eerst heel goed leert :-[

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #23 Gepost op: 26 juli 2006, 13:28:59 »
Betreffende het (goed) oefenen en het spreken van de Nederlandse taal. Ik weet dat bijvoorbeeld bij de Ambassade in Jakarta een aangesloten vereniging o.i.d. is die nederlandse taal lessen geeft (verzorgt via de Nederlandse Taalunie). Dit gebeurd in het zogenaamde "Erasmushuis", zie http://www.erastaal.or.id/. Daar zal je ook vinden dat de lessen ook buiten Jakarta worden gegeven.

Deze opleiding is zeker geen opleiding voor de inburgeringstoets, maar een algemene taal cursus. Ik kan me voorstellen dat dit wel een goede hulp kan zijn voor het leren van een taal. Misschien is het een optie dat als het ook in andere landen zo gaat, dat gedurende en voor de MVV de betreffende partner een verblijf voor kortere duur huurt om bijvoorbeeld zo'n opleiding te volgen. Vanuit gaande dat de persoon bijvoorbeeld het werk zo-wie-zo moet opgeven.

Uiteraard is het wel zo dat dit beduidend veel meer kosten met zich mee brengt (verblijf, onderhoud en opleiding).

Betreffende de kwaliteit van het onderwijs. Naar mijn mening is de kwaliteit van het Nederlands van de mensen die van deze opleiding in Jakarta komen redelijk goed. Ik moet er wel bij melden dat het hier altijd gaat om de beter gesitueerden, die reeds een hoge (particuliere) opleiding hebben of volgen.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline es

• Bijna volwaardig lid
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #24 Gepost op: 05 augustus 2006, 21:32:57 »
Hallo allemaal,

Ik had beloofd de gang van zaken en uitkomst van examen te melden;

Mijn vriend heeft examen gedaan in Ankara. Na afname van vingerafdrukken en maken van een foto kon het beginnen. Hij deed examen met twee andere kandidaten. Hij vond dat hij heel vriendelijk behandeld werd. Voorafgaande aan het examen werden een aantal vragen gesteld ter evaluatie van het examen. In de trant van; wat vind je ervan, hoe heb je je voorbereid e.d.

Nu het goede nieuws; na bijna 4 dagen in spanning te hebben gezeten kregen we vandaag het goede nieuws; hij is geslaagd. ;D Ze gaven het niveau van zijn nederlands ook nog aan.
A (-1) is het benodigde niveau en hij kwam uit op A2. Ik ben natuurlijk heel erg blij en trots op mijn mannetje maar ik denk dat het ook bemoedigend is voor iedereen die nog moet.

Met voorbereiding van de DVD, CD (naarnederland) en een gramaticaboek wat ik gekocht had is het te halen. Ik ben nog steeds in de overtuiging dat het navertellen van verhaaltjes niet meetelt in de score en dat scheelt denk ik.

Iedereen succes met examen.

Es
14-06-2003 samen