Auteur Topic: is er nog 'n weg open voor legaliteit Prawo???  (gelezen 4421 keer)

Offline karina38

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Mixed-Couples.NL
is er nog 'n weg open voor legaliteit Prawo???
« Gepost op: 15 mei 2006, 08:54:11 »
Vorig jaar juli heeft mijn Cubaanse (ex) partner zijn MVV gekregen,na korte termijn liep het fout tussen ons en hij ging naar vrienden in Spanje. Ik heb hem toen uit laten schrijven op mijn adres (is pas vorige maand bekrachtigd) en geprobeerd de MVV stop te zetten (nooit enig bericht over mijn schriftelijke aanvraag teruggehad) bij de IND Den Bosch. Nu willen we het toch samen nog eens proberen....is er nog een weg voor hem open om LEGAAL in Nederland te blijven?? (dus zonder eerst nieuwe MVV in buitenland te doen) Alvast bedankt voor advies....
Jan."04 ontm. in Havana.
April '04 naar Cuba.
Juli '04 Cuba...
17 sept.'04 Amaury 3 mnd. in NL. op toeristenvisum.
Febr.'05 w

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Nog steeds bereid en in staat hulp te bieden
    • Prawo Advies
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2006, 17:47:04 »
Hij is gekomen met een mvv.
Heeft hij na aankomst hier ook de vtv aangevraagd?

Zo neen, en is er meer dan zes maanden verstreken, dan rest slechts een nieuwe mvv-aanvraag.
Is er minder dan zes maanden verstreken, dan alsnog een vtv aanvragen.

Zo ja, de IND schrijven dat verzoening heeft plaatsgevonden. Recente salarisstroken meesturen.
GBA inschrijving snel weer regelen.
dan moet het mijns inziens alsnog goedkomen.

Offline karina38

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2006, 08:40:00 »
VTV is nooit aangevraagd,dus dan moet hij eerst maar flink Nederlands leren voor we tzt eventueel vanuit Havanna een nieuwe MVV opstarten....
Hoe zit het trouwens met terugreizen naar Cuba nadat verblijfsvergunning verlopen is....beter vanuit ander land ipv NL terugvliegen?(Spanje?) Dit ivm mogelijke nieuwe MVV aanvraag tzt.
Jan."04 ontm. in Havana.
April '04 naar Cuba.
Juli '04 Cuba...
Febr.'05 w

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2006, 23:04:39 »
Er was geen verblijfsvergunning, er is dus ook niets verlopen.

De mvv is een nationaal visum, met hooguit

Offline Dorot

• Komt net kijken
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2006, 13:05:25 »
Karina,
Hou er rekening mee dat je partner wel binnen 11 maanden en x aantal dagen (dus voor juli) terug moet zijn in Cuba vanwege de Cubaanse kant van het verhaal... (PVE) Zo niet, dan zal hij alle aanspraak verliezen op eventueel bezit. En zou hij zich ooit weer willen vestigen in Cuba, dan kun je ook tegen allerlei vervelende Cubaanse toestanden aanlopen, zeker als je daarna weer een uitreisvisum moet aanvragen.
Ook zou het handig zijn om te checken of zijn "tax" aan het consulaat is betaald. Het kan zijn dat dat voor zijn vertrek uit Cuba in

Offline karina38

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Mixed-Couples.NL
« Reactie #5 Gepost op: 26 juni 2006, 10:46:28 »
Binnenkort ga ik de $30 die hij per maand tax moet betalen voldoen in Rotterdam,hij kan momenteel niet terug naar Cuba omdat hij daar niet slaagt voor zijn Nederlandse examen dat nodig is om opnieuw een MVV te krijgen,dus hij zal langer dan 1 jaar Cuba uit zijn, maar hij heeft daar geen bezit,volgens mij heeft hij dan alleen geen recht meer op voedselbonnen en gratis gezondheidszorg....Ik weet niet of Cuba problemen maakt als hij na 2 jaar pas weer terug komt in Cuba om daar opnieuw een uitreisvisum aan te vragen en de MVV.
Jan."04 ontm. in Havana.
April '04 naar Cuba.
Juli '04 Cuba...
Febr.'05 w

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Advies
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2006, 18:59:12 »
[quote author=Dorot

dani

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2006, 22:18:03 »
Zou dat ook zo blijven al Castro binnenkort zijn schepper gaat opzoeken?

Binnenkort? Die man is al 80.000 keer publiekelijk ingestort, maar komt toch wonderwel altijd weer overeind ;D ;)

Ja en dan? Dat is wel een hele goede vraag. Hij wilde eerst altijd dat zijn broer Raul hem op zou volgen, maar laatst zei hij dat hij hem inmiddels te oud vindt. Er is een legerleider die misschien naar voren wordt geschoven, ben even zn naam kwijt. Die schijnt nogal van het rigide en conservatieve te zijn. En wat gaat het Cubaanse volk doen? Accepteren ze een ander?? Ben heel benieuwd.

Dit alles is natuurlijk heel offtopic ( :-[), maar wel interessant ;D