Auteur Topic: Re:MVV-vragentopic (over procedure e.d.) - deel 17  (gelezen 40759 keer)

Offline wan

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Geslacht: Man
  • Stay positive!
  • Nationaliteit partner: Indonesische
Re:MVV-vragentopic (over procedure e.d.) - deel 17
« Reactie #175 Gepost op: 17 mei 2013, 22:07:19 »
Hoi goofy,
We hadden alles uitgepland dat wanneer zij in Jakarta is dat zij een dag na het examen een directe aanvraag zou doen. Daarvoor heeft ze alle papieren opgestuurd naar Jkt om het te laten vertalen en te legaliseren. Maar deze waren niet op tijd klaar. En zij woont op Lombok, dus het is  nogal prijzig om steeds heen en weer te reizen, en met een baby maakt het ook niet makkelijker. Dus daarom heb ik besloten om het vanaf hier te doen, puur omdat het makkelijker is.

Ik had destijds contact opgenomen met het gemeente hierover. Omdat het destijds niet duidelijk was wanneer ik haar naar NL kon halen, dacht ik dan doe ik het wel wanneer ik wel een MVV kan aanvragen. Dan hoeft ze niet alles 2x te legaliseren. De man van de gemeente zei ook dat het beter was om alles in 1x te doen bij het aanvragen van de MVV. Hij had er begrip voor.

Mijn dochter is ook nog niet geregistreerd hier. Ik was me niet van bewust dat ik een wet heb overtreden. Het werd fftjes zwart voor mn ogen toen ik dit las. Mijn dochter heeft alleen het Indonesische nationaliteit omdat ik zelf het Indonesische nationaliteit heb.

En dan lees ik ook nog dat het 2maanden zou duren???... ik wacht al zo lang... kan ik niet het MVV aanvragen en tegelijkertijd bij de gemeente alles inschrijven?
10-07-2010: getrouwd in Indonesie
10-03-2012: dochtertje geboren
02-05-2013: vrouw geslaagd voor basisexamen inburgeringscursus
17-05-2013: MVV adviesaanvraag??

Offline wan

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Stay positive!
« Reactie #176 Gepost op: 17 mei 2013, 22:14:03 »
Wan , de gelegaliseerde/vertaalde originelen moeten bij de MVV aanvraag worden overlegd, zorg dus dat je een reserve set originelen hebt, voor gebruik in NL,en dat de kleine bij de ambassade is ingeschreven, en dat paspoort wordt aangevraagd,Kind moet persoonlijk aanwezig zijn bij die inschrijving op de NL Ambassade.Verkrijgen paspoort kan trouwens enige tijd duren, afhankelijk of het in het woonland gedaan kan worden, of dat het naar Bangkok wordt gestuurd.Dan duurt het minimaal 3 maanden.
Check ff of je alles dan hebt geregeld als zou moeten .

Dus eigenlijk had ik 2 kopietjes moeten hebben van de gelegaliseerde/vertaalde documenten? Ik dacht dat ik dat pas nodig heb als ze hier zijn. Dan ga ik met ze naar de gemeente met de vertaalde/gelegaliseerde documenten.

Mijn dochter kan denk ik niet ingeschreven worden bij de ambassade, ik ben Indonesisch, dus zij krijgt niet automatisch het NLse nationaliteit.

Heb vandaag de gescande documenten verkregen, heb ze terug moeten sturen omdat er grote fouten in zijn gemaakt, mijn geboortejaar... 1094.

Ow man ik word helemaal gek, ik dacht dat ik alles nu heb. Nu komt dit allemaal.

Offline wan

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Stay positive!
« Reactie #177 Gepost op: 18 mei 2013, 22:30:16 »
Ok, ben er achtergekomen dat je niet eerst geregistreerd moet staan bij het GBA om MVV aan te vragen, deze heb ik gezien op..

http://www.buitenlandsepartner.nl/showthread.php?52570-M46-procedure-MVV-aanvraag/page2 gekregen... https://zoek.officielebekendmakingen...-2010-307.html

Alleen ben er nog niet achter of ik het ook na MVVaanvraag of tijdens mag.

En op het adviesaanvraag formulier staat dat je geen originelen  documenten moet opsturen, dus ook originele gelegaliseerde of vertaalde.

Dus volgende week ga ik het adviesaanvrag set opsturen, en laat ik de originele gelegaliseerde/vertaalde opsturen vanuit Indonesie.

Offline Goofy

• ForumAdmin
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #178 Gepost op: 20 mei 2013, 05:20:46 »
Mijn dochter is ook nog niet geregistreerd hier. Ik was me niet van bewust dat ik een wet heb overtreden. Het werd fftjes zwart voor mn ogen toen ik dit las. Mijn dochter heeft alleen het Indonesische nationaliteit omdat ik zelf het Indonesische nationaliteit heb.

Okee, ik was er vanuit gegaan dat jij de Nederlandse nationaliteit had. Als jij de Indonesische nationaliteit heb, dan heeft het kind ook alleen de Indonesische nationaliteit.

En dan lees ik ook nog dat het 2maanden zou duren???... ik wacht al zo lang... kan ik niet het MVV aanvragen en tegelijkertijd bij de gemeente alles inschrijven?
Overleg dat even met de gemeente, dat is alles wat ik zeg op dit punt. De balie waar je spreekt heeft toch te maken met beide punten. Daarbij de M46 duurt meestal maximaal 2 maanden. Vaak is het korter.
2001 ontmoet;
2005 in Nederland;
2006 getrouwd;
2008 een zoon (4 juli)
2010 verhuisd naar Indonesi

Offline palta

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: chileense
« Reactie #179 Gepost op: 04 juni 2013, 23:44:00 »
goedenavond beste lezers
ik zou graag mijn verhaal is kwijt willen ben nieuw hier dus mischien zit ik helemaal in verkeerde onderwerp mijn exuses daarvoor
ik ben een jongeman van 35 woonachtig in amsterdam
 ben afkomstig uit venezuela maar ben in bezit van een nederlands paspoort woon hier al meer als 20 jaar
en 15 jaar werkzaam bij hetzelfde bedrijf
mijn probleem is als volgt
ik heb sinds 2 en half jaar een vriend uit chili
wij zijn al langere tijd vrienden maar de relatie is 2 en half jaar geleden begonnen
na enige tijd heen en weer vliegen en elke keer 3 maanden verblijven hebben we besloten toch echt samen verder te willen en te vestigen op mijn adres te amsterdam
samen besloten een advocaat in handen te nemen te denken het zekere voor het onzekere te nemen
alle benogdigde papieren verzameld etc etc compleet gemaakt
aanvraag ingediend in nederland december
vriend afgereisd naar chili ,examen behaalt op nederlandse ambassade te chili
ingestuurt ,hoppa klaar dachten we helemaal compleet en dat voor eind december (ontvangbevesteging ontvangen en nummer dossier )
en nu afwachten ................ januari februari maart ..............april mei juni ..........bijna half gek na de vele telefoontjes van advocaat
ind wist de behandelaar van het dossier niet te vinden was het antwoord (dit eind juni )ok het was in handen van een nieuwe behandelaar ,beloofd werdt binnen een week te antwoorden,bijna al helemaal happy zou het lange wachten beloont worden ( de advocaat vermelde ons .als er iets niet in orde zou zijn geweest zou ik het al eerder gehoord hebben ) dit was voor ons een geruststellend antwoord
telefoontje gehad deze week van advocaat resultaat NEGATIEF

helemaal in shock wat er mis zou kunnen zijn
advocaat heeft een ander te weten kunnen komen
het betreft een klein incident waarvoor mijn vriend de schade heeft betaalt (om even het incident op te helderen =een glas gebroken door er tegen te vallen schade vergoedt klaar )dus geen criminele activiteiten of geweldsdelict
nou heb ik het een en ander bekeken op mixed couples maar ik tast nog in het duister
wat kan ik hier tegen doen
ik heb al begrepen dat er tegen een advies geen bezwaar te maken valt ,maar wat moet ik nu
moeten we de procedure weer opnieuw starten ,hoe ruim ik het VOORVAL uit de weg
hoe lang moeten we weer gescheiden zijn ?
ik begrijp van advocaat prawo dat het mischien beter was geweest geen advies in te dienen maar een directe aanvraag
ik ben ten einde raad (om alvast de vraag te beantwoorden wat zegt je advocaat =weinig ik bel vaak maar gen contact ,vaak per email of brief ,ik wil hem ook niet tegen de borst stuiten om als vervelende zeur over te komen maar erg veel info heb ik nog niet gekregen
wie o wie heeft er antwoorden of adviezen voor me
ze zijn met alle liefde welkom
bedankt voor het lezen van mijn verhaal

groetjes palta

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #180 Gepost op: 05 juni 2013, 02:34:39 »
ik begrijp van advocaat prawo dat het mischien beter was geweest geen advies in te dienen maar een directe aanvraag
ik ben ten einde raad
(om alvast de vraag te beantwoorden wat zegt je advocaat =weinig ik bel vaak maar gen contact ,vaak per email of brief, ik wil hem ook niet tegen de borst stuiten om als vervelende zeur over te komen maar erg veel info heb ik nog niet gekregen
Zo'n advocaat kan er uiteraard ook weinig aan doen als er een zogenaamd crimineel antecedent naar boven komt.
Hij (of zij) heeft zijn geld gehad en daarmee is de kous af.
Verder blijkt hij dus niet veel ideeën te hebben wat het plan nu zou kunnen zijn. Dus zelfs als je hem weer gaat betalen is de vraag of er veel uit komt.

Inderdaad kun je normaliter beter eerst de echte aanvraag doen (sinds 1-6-2013 ligt dat anders omdat advies nu ook aanvraag heet), maar dat had in dit geval weinig uitgemaakt zodat je de € 225 leges in je zak hebt gehouden.
Een geluk bij een ongeluk. Niet voor de advocaat overigens want die had nu anders in bezwaar gekund, met alle inkomsten van dien tegen een voor jullie in verhouding lage eigen bijdrage van € 78. Wel had hij dan onderstaand vervolgtraject voor hem kunnen opstarten.

Wat nu vooral moet gebeuren is nu die veroordeling van tafel.
Want daar houden jullie vijf jaar last van.
Dat traject begint met het opvragen van het IND dossier en kijken wat daarin zit (tenzij de afwijzing al voldoende informatie geeft).
Vervolgens ga je met justitie in de slag (bijv. door het snel instellen (moet in principe binnen veertien dagen nadat je op de hoogte bent gekomen van zo'n veroordeling) van hoger beroep als er sprake is van een veroordeling. Dan hoor je vanzelf hoe het zit.
In het dossier zit namelijk een uittreksel uit het justitieel documentatieregister, in de volks mond strafblad genaamd.
Als dan blijkt dat er een veroordeling is moet je weten of de dagvaarding goed was betekend. Iets war je alleen achter komt door het strafdossier in te kijken. En dat strafdossier krijg je dus pas als je in hoger beroep gaat.

Dit is een proces wat maanden en soms wel bijna twee jaar kan duren.
Een wat geld kost. Maar dat laatste mag niet meer zijn dan de € 78 eigen bijdrage in het kader van gefinancierde rechtsbijstand (tenzij hij zelf veel verdient).

Snellere oplossing?
Trouwen en de EU route doen. Dan is alles weer geen probleem.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #181 Gepost op: 26 juli 2013, 15:48:18 »
Palta, als je vriend in NL door een ruit is gevallen, is er toen politie bij geweest en is ie veroordeeld??

Offline Maria

• Nieuw lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Chileens
« Reactie #182 Gepost op: 27 januari 2016, 21:35:07 »
Beste lezers,

Mijn situatie is als volgt: ik wil mijn chileense partner naar Nederland halen maar ben zelf nog studerende. (Wel ouder dan 21 jaar.) Doordat ik nog studeer voldoe ik niet aan de inkomenseis. Ik heb wel recht op studiefinanciering en mijn partner beschikt over voldoende financiele middelen om ten minste een jaar in Nederland te wonen (zonder werk). Geldt er een uitzondering op de inkomenseis als je nog studeert? Of kan hij hierdoor via deze weg geen visum krijgen?

En een andere vraag. Stel dat mijn partner met een toeristenvisum 90 dagen naar Nederland komt, kan hij dan in Nederland een (familie) verblijfsvergunning aanvragen?

Alvast heel erg bedankt!

Maria

Offline Ned

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Marokkaans
« Reactie #183 Gepost op: 28 januari 2016, 00:11:06 »
Ik zou graag een topic willen openen maar dat lukt niet? Ik kan alleen reageren

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #184 Gepost op: 28 januari 2016, 10:11:15 »
Een topic zoeken waar de vraag die je wilt stellen al eens is behandeld en daar verder gaan?
Dat houdt de zaak ook overzichtelijk.

Of eerst het voorsteltopic gebruiken: http://www.mixed-couples.nl/index.php/topic,21531.msg180589.html#msg180589

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #185 Gepost op: 28 januari 2016, 10:15:21 »
Beste lezers,

Mijn situatie is als volgt: ik wil mijn chileense partner naar Nederland halen maar ben zelf nog studerende. (Wel ouder dan 21 jaar.) Doordat ik nog studeer voldoe ik niet aan de inkomenseis. Ik heb wel recht op studiefinanciering en mijn partner beschikt over voldoende financiële middelen om ten minste een jaar in Nederland te wonen (zonder werk). Geldt er een uitzondering op de inkomenseis als je nog studeert? Of kan hij hierdoor via deze weg geen visum krijgen?
Zo'n uitzondering is er niet.
wat wel kan is dat jij een een andere EU lidstaat een deel van je studie (stage bijv.) gaat doen en hij daar dan op grond van EU regels een verblijfsrecht krijgt (soms pas na trouwen). na een half jaar mag je hem dan mee terug nemen naar Nederland.

Maar hij kan hier ook komen studeren. Is wel een dure optie voor iemand van buiten de EU.

Citaat
En een andere vraag. Stel dat mijn partner met een toeristenvisum 90 dagen naar Nederland komt, kan hij dan in Nederland een (familie) verblijfsvergunning aanvragen?
Dat is geen mogelijkheid en het de afgelopen decennia ook nooit geweest. Heel vroeger kon dit nog wel.

Offline Ronald.Plug

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: albanees
« Reactie #186 Gepost op: 08 juni 2016, 00:16:58 »
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen.
Mijn vriendin woont in Griekenland maar heeft de Albanese nationaliteit. Ze woont dit jaar al 25 jaar in Griekenland altijd zonder problemen.
Omdat de regels daar nu ook veranderd zijn loopt haar verblijf in Griekenland ten einde en is ze bezig om een verblijfs-vergunning daar aan te vragen.
Eigenlijks willen we het einde van dit jaar samen gaan wonen in Nederland, ik zal de referent gaan worden dus. Volgens de website van de IND is het mogelijk om een ongehuwde partner hier heen te halen, lees hier alleen veel dat dit regelmatig afgewezen word. Is het verstandiger als ik de MVV aanvraag doe of zij bij het Nederlands consulaat in Griekenland en/of Albanië??
En wat zijn de kansen?

Groet ronald

Offline robinson7268

• Nog nieuw en fris
  • *
  • Nationaliteit partner: Filipijns
« Reactie #187 Gepost op: 08 juni 2016, 10:16:11 »
Hoi allemaal,

Ik heb een aantal vragen.
Mijn vriendin woont in Griekenland maar heeft de Albanese nationaliteit. Ze woont dit jaar al 25 jaar in Griekenland altijd zonder problemen.
Omdat de regels daar nu ook veranderd zijn loopt haar verblijf in Griekenland ten einde en is ze bezig om een verblijfs-vergunning daar aan te vragen.
Eigenlijks willen we het einde van dit jaar samen gaan wonen in Nederland, ik zal de referent gaan worden dus. Volgens de website van de IND is het mogelijk om een ongehuwde partner hier heen te halen, lees hier alleen veel dat dit regelmatig afgewezen word. Is het verstandiger als ik de MVV aanvraag doe of zij bij het Nederlands consulaat in Griekenland en/of Albanië??
En wat zijn de kansen?

Groet ronald

Volgens mij haal je de MVV (tegenwoordig TEV) en een toeristenvisum door elkaar. Toeristenvisa worden regelmatig afgewezen met als reden dat het niet zeker is dat de toerist ook terug gaat naar land van oorsprong. Voor een TEV is dit juist de bedoeling. Als jij aan de inkomenseisen voldoet en de rest van de papieren is in orde zijn, is er geen reden voor afwijzing. En als jouw vriendin legaal in Griekenland heeft gewoond kan ze meteen naar Nederland komen en de procedure in Nederland afwachten. Zie ook bijgaande link.

https://kdw.ind.nl/Dialog.aspx?knowledge_id=%2fdialoogreferent%3finit%3dtrue%26prefill%3dtrue%26knowledge_id%3d%252fdialoogreferentinit%253dtrue%26WensKlant%3dIemandNaarNederlandLatenKomen%26jse%3d1

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #188 Gepost op: 09 juni 2016, 16:42:39 »
En als jouw vriendin legaal in Griekenland heeft gewoond kan ze meteen naar Nederland komen en de procedure in Nederland afwachten. [/quote]Zo simpel is het helaas niet.
Die vriendin zal gewoon een inburgeringsexamen buitenland moeten doen de de beslissing op jouw TEV-MVV aanvraag ter plaatse moeten afwachten.
Als ze geen verblijfsrecht in Griekenland heeft (of nog snel regelt) zal ze voor een en andere terug moeten naar Albanië.

Een andere optie is dat Ronald een half jaar in Griekenland aantoonbaar bij zijn vriendin gaat wonen. In dat geval kunnen ze samen naar NL komen om hier verder alles te regelen. Trouwen zou dat allemaal overigens veel makkelijker maken.

Offline ecom2017

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Indonesisch
« Reactie #189 Gepost op: 10 augustus 2017, 00:34:03 »
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier ik hoop dat ik dit op de juiste wijze aanpak.

Mijn vraag: ik woon in Nederland en heb sinds een jaar een vriendin uit Indonesië.  Ze is hier inmiddels geweest op een toeristenvisum voor 3 mnd.
Nu willen we graag MVV aanvragen, ze is 8 jaar geleden getrouwd geweest en na 1 jaar gescheiden en uit dit huwelijk is een zoon gekomen.
We willen graag hier een nieuw leven gaan beginnen met z'n drieen.  Haar ex heeft inmiddels een document getekend, waarin hij aangeeft dat zijn zoon naar Nederland mag gaan met zijn ex.
Nu moeten we enkele stukken aanleveren voor bij de IND.  Wat we hebben is: geboortebewijs van haar en van haar zoon, nu is de vraag: ze heeft de scheidingsdocumenten niet meer in haar bezit, volstaat dan ook een ongehuwdverklaring aangezien ze al enkele jaren gescheiden is?
En waar kan ze die laten maken.
Ik lees graag jullie reactie.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #190 Gepost op: 10 augustus 2017, 09:35:59 »
Dat volstaat voor de MVV aanvraag.
Laat haar wel proberen dat scheidingsdocument en haar eigen geboorteakte te regelen. T.z.t. bij de inschrijving in haar nieuwe NL woongemeente is de gemeente er blij mee (al is het niet verplicht).
Ze heeft er helaas ook alle tijd voor, zeker als ze nog het inburgeringsexamen moet doen (de uitslag duurt een week of acht). De MVV procedure zelf wel tot drie maanden.
Succes.