Auteur Topic: Spoed verzoek MVV adviesaanvraag  (gelezen 10776 keer)

Offline Arie77

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Bosnie
Re: Spoed verzoek MVV adviesaanvraag
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2017, 10:09:41 »
Beste Prawo,

Dank voor je snelle reactie.
Mijn ex partner heeft inmiddels de Nederlandse nationaliteit.
De ontbinding van partnerschap is al in zijn werking en als het goed is ingeschreven in gemeente eind mei (omdat het geregistreerde partnerschap betreft zonder kinderen en gezamenlijke bezittingen)
Mijn nieuwe partner is hier in NL op studenten verblijfsvergunning deze is geldig nog 4 jaar. Dus kan hij technisch zonder mvv verblijfsdoel wijziging aanvragen.

Mijn zorgen zijn dat IND moeilijk gaat doen vanwege eerdere partnerschap en de snelle wisseling van partner, want eigenlijk ergens gezien mijn eigen persoonlijke leven is denk ik, maar kennende hoe men bezig is met ontmoedigingsbeleid ben ik bang voor de obstakels van de IND.

Wat denk jij hierover en hoe kan ik dat aanpakken?

Alvast bedankt.

mvrgr

Offline Arie77

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Bosnie
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2017, 10:32:26 »
Beste Prawo nog een aanvullende info: Mijn nieuwe partner gaat voor B1 examen in juli en zal dus waarschijnlijk B2 niet kunnen halen binnen 1 jaar van de voorbereidingsjaar termijn dat door IND is gegeven voor zijn studie. Daarom zit er haast bij zodat zijn verblijfsvergunning niet ingetrokken wordt. Hij wil wel verder met mbo opleiding want dat kan ook via studenten verblijfsvergunning maar hij zal dan wel van referent moeten wijzigen. En deze procedure is nogal lastig omdat hij een erkende referent moet hebben en er zijn maar een paar in NL van MBO onderwijs, dus dacht ik dat deze optie misschien makkelijker is, want we zijn toch samen.

Als de huidige referent hem afmeldt bij IND dan zal hij 3 maanden de tijd krijgen om andere opleiding te zoeken, maar ik weet niet of die wijziging makkelijk gaat van HBO opleiding naar een MBO opleiding.

Mijn nieuwe  partner heeft heel hard gewerkt om B2 te halen binnen 1 jaar, maar door persoonlijke omstandigheden (zijn ex partner was onverwacht ziek geworden in Bosnie en heeft hij zijn kind van 10 jaar naar NL moeten brengen omdat er thuis niemand was die voor het kindje moest zorgen) heeft het wat vertraging opgelopen door de stres, drukte en geregel. Het kind is nu ook bij hem met verblijfsvergunning bij de vader.

Ik hoop dat het nu wel duidelijk geschetst is wat de situatie is.

Dank!

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Geslacht: Man
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #27 Gepost op: 18 mei 2017, 16:29:49 »
Ik zond je zojuist een priv├ębericht via dit forum.

Offline MI

• Nieuw lid
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Taiwanese
« Reactie #28 Gepost op: 10 augustus 2017, 18:24:47 »
Beste Allen,

Straight to the point: Mijn vrouw is 33 weken zwanger en komt uit Taiwan. Ze verblijft nu daar. Er is daar geen plek voor haar en de baby. Geen zorg voor haar zal slecht zijn, laat staan de baby..Daarom zo snel mogelijk naar NL. (persoonlijk, als er goede opvang was en zorg, hoef ik er niet bij te zijn. Heeeeel jammer maar dat is niet belangrijkste.)

Vorige week contact met de IND gehad(de zaakbehandelaar) Hij zei: IK GA ER VANDAAG MEE BEGINNEN(dat was vorige week). Dus vandaag navraag gedaan naar de status. BLIJKT: zaak is doorgeschoven naar iemand anders en deze persoon heeft er nog niet eens naar gekeken. Echt... heeel stressend dit.  De zaak moet afgehandeld zijn binnen 1.5 weken voor terug vliegen. (Ja, ik heb al geboekt met annulering voor 45 euro.. dat risico was ik me van bewust en wil ik nemen.) We voldoen aan alle eisen en ze is ruimschoots geslaagd met een 9.

oww.. to add: we hebben verklaring van de verloskundige ruim 3 weken geleden opgestuurd PLUS dokters verklaring van haar situatie met handtekening. En het hele pakket hebben we 6-7 weken geleden opgestuurd.

PLEASE... ik maak me heel veel zorgen de gezondheid en veiligheid van haar en de baby. What to do.. Ik zit met mn handen in het haar.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #29 Gepost op: 10 augustus 2017, 21:33:38 »
Ik kan je hier wel bij helpen en morgen contact leggen met de IND.
Een paar weken geleden zo een bezwaarschrift binnen een week afgehandeld gekregen.
Stuur me maar een e-mail. dat kan via de knop onder mijn gebruikersnaam links van dit bericht.
Lees ook even de beoordelingen op www.prawo.nl

Realiseer je wel dat als het lukt snel een beslissing te krijgen er ook nog tijd overheen gaat om de MVV sticker in het paspoort te krijgen. Taiwanezen reizen dacht ik visumvrij.

Mocht de MVV niet op tijd lukken ondanks je verzoeken om voorrang dan kan ze toch gewoon zonder MVV komen. Mijns inziens is te regelen dat ze deze dan bijv. in Berlijn kan ophalen.

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2017, 08:50:10 »
Ik kan me niet herinneren nog een e-mail van je te hebben gezien.

Als je vrouw met de gevraagde MVV zou kunnen komen dan is dat uiteraard het beste.
Maar anders kan ze eenmaal in Nederland wel een verblijfsvergunning aanvragen als ouder van een Nederlands kind.

Mocht ze in NL bevallen en is ze hier zonder MVV dan zijn die kosten in principe oor eigen rekening.
Met MVV (dat is in feite met een verblijfsvergunning) heeft ze met terugwerkende kracht recht op een zorgverzekering. Bevallingskosten zijn dan een zorg minder.