Auteur Topic: Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner  (gelezen 13156 keer)

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Geslacht: Man
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
Re: Terug verhuizen naar Nederland met nieuwe partner
« Reactie #25 Gepost op: 01 april 2013, 19:39:23 »
Tja, ik heb wel een national insurance nummer op een kaartje (mijn vrouw nog niet, want die werkt nog niet / gaat niet werken tot we naar NL gaan). We hebben beide een registratie bij de national health service + europese verzekerings kaart vanuit de UK (net nog maar even vernieuwd). Wij staan beide ook geregistreerd op de zogenaamde Electoral role zodat ik kan stemmen bij de gemeente verkiezingen etc.

Bank rekening sinds 2000 waar onafgebroken mijn loon ieder maand op is gestort kan ik ook wel even uitprinten (misschien niet de volledige 12 jaar dan).

Maar als ik toch ook die EEA1  wil zeg je dus dat ik het meteen kan krijgen?
je hebt toch jaar opgaves van je werk en de bank etc??Neem die dan mee.Waarom hebben jullie nog geen EU-duurzaamverblijf in het UK, zeker als je bij UK bedrijf in dienst bent gebleven die 2 jaar in Maleisie? Hadden jullie toch al jaren geleden moeten hebben gekregen[na 5 jaar]

Offline Doplacha

• Komt net kijken
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Thais
« Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2016, 15:16:01 »
Hallo!

Ik ben nederlands en mijn man is thais. Wij zijn al 8 jaar getrouwd en hebben al die tijd in Thailand gewoond. Nu willen wij graag in NL gaan wonnen voor een betere toekomst voor onze 2 kinderen.
Wij zijn nu in Frankrijk, daar wonen mijn ouders. Wij dachten te proberen om met de EU route naar NL te gaan.
Mijn man heeft een visa van 90 dagen kunnen krijgen. Het eindigd eind Februari.
Ik weet eigenlijk even niet meer hoe ik verder moet... :(
Kunt u mij verder advies geven over de volgende stappen en papieren?

Hartelijke dank
met vriendelijke groet!

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
  • Steeds bereid en in staat tot het geven van hulp
    • Prawo Legal Services
« Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2016, 15:43:57 »
Heb je mijn 20 tips al gelezen?
Ze staan in het blok expats op mijn algemene startpagina voor vreemdelingenrecht http://vreemdelingenrecht.startpagina.nl

En is je huwelijksakte een Nederlandse akte, d.w.z. is een eventuele buitenlandse akte al omgezet in een Nederlandse (zie dezelfde startpagina voor een link).

Een geldig visum is niet nodig voor de EU route.
Schrijf het hele gezin snel in bij de commune en laat je man bij de préfecture zijn verblijfskaart aanvragen.
Vraag voor jezelf na hoe jij de "verklaring van inschrijving" krijgt.

Hebben je ouders al ooit het "duurzaam verblijfsrecht" aangevraagd?

Offline Doplacha

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #28 Gepost op: 22 februari 2016, 11:26:17 »
Hallo Prawo,

Hartelijk dank voor je antwoord met link naar de 20 tips.

Al onze papieren zo als trouw akte en geboorte akte van de kinderen zijn al geregistreerd in Den Haag.

Ja, mijn ouders hebben de 'duurzaam verblijfsrecht' hier. Ze hoeven geen 'carte de sejour' meer aan te vragen...

Sorrie, maar wat bedoelt uw met 'verklaring van inschrijving' voor mezelf?

Bedankt voor uw hulp en antwoord!

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #29 Gepost op: 22 februari 2016, 18:00:52 »
Sorrie, maar wat bedoelt uw met 'verklaring van inschrijving' voor mezelf?
Dat is het document dat jij als Unieburger in Frankrijk hoort te krijgen na drie maanden, op aanvraag overigens.

Offline Doplacha

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
« Reactie #30 Gepost op: 24 februari 2016, 19:37:24 »
Bedankt Prawo voor uw antwoorden!

Nog even een vraag!
Wat bedoelt uw met 'een geldig visum is niet nodig'?
Is het niet 'erg' als we een paar dagen over die 90 dagen heen gaan?

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #31 Gepost op: 24 februari 2016, 19:55:56 »
Neen, dat volgt uit het Brax arrest. dat je kunt nalezen via een link op mij startpagina voor de Belgiëroute (zie mijn handtekening onder dit bericht).

Offline Michael S

• Komt net kijken
  • Ik steun Mixed-Couples
  • Nationaliteit partner: Filipijnen
« Reactie #32 Gepost op: 12 juni 2017, 17:01:02 »
Onderwerp:  Verblijfsvergunning voor Buitenlandse Partner met Nederlandse kinderen (Chavez)

Hallo iedereen. Ik er is een Nederlandse jurist, die zich in dezelfde situatie begeeft als velen op dit forum: getrouwd met een buitenlandse partner en sinds een lange tijd in gevecht met de IND voor een verblijfsvergunning.
Naar aanleiding van het Chavez-arrest (Hof C-133/15) van 10 mei j.l. is er theoretisch een flinke wijziging gekomen in de mogelijkheden voor een verblijfsvergunning. Echter deze uitspraak moet praktische uitwerking krijgen bij de Nederlandse rechter.
De doelstelling is om op korte termijn jurisprudentie te creëren waar zoveel mogelijk Nederlanders gebruik van kunnen maken zodat de IND en de Nederlandse Ambassades eindelijk medewerking moeten gaan verlenen. Inmiddels zijn de eerste processen al gestart en hopelijk zullen positieve resultaten snel volgen.

Deze uitspraak kan gunstige gevolgen hebben voor Nederlanders die zich in één van de volgende situaties bevinden of gaan begeven
(de beschreven situatie mogelijk ruim worden geïnterpreteerd, kortom bij twijfel neem gerust contact op met Prawo door hem een e-mail te sturen):

1.   U bent Nederlander met een buitenlandse partner en u heeft samen één of meerdere minderjarige kinderen, die ook Nederlander is/zijn (U hoeft niet getrouwd te zijn noch samen te wonen).
Uw buitenlandse partner woont samen met de minderjarige(n) in het buitenland of as al in dan wel begeeft zich op een andere titel, inclusief illegale status of verlopen (toeristen-) visum, naar Nederland of elders in de EU en u wilt graag op korte termijn een Nederlandse verblijfsvergunning krijgen (ten overvloede zonder mvv-vereiste en kosteloos). 
Wellicht heeft u eerder een vergunning aangevraagd maar is dit afgewezen.

2.   Ik ben ook op zoek naar derdelanders met Nederlandse kinderen en die tot nu toe een verblijfsvergunning is geweigerd op basis van de Zambrano- en Dereci-arresten aangezien de Nederlandse ouder in staat zou zijn om voor de kinderen te zorgen, hoewel er geen sprake is van een formele relatie tussen de ouders of contact bestaat met de minderjarige(n).
Dit is de zgn. strikte interpretatie die de IND en de Nederlandse rechter tot nu toe hebben gehanteerd.
Ook uw situatie kan worden herzien en u heeft zeer waarschijnlijk nu wel recht op een verblijfsvergunning. Wederom is uw feitelijke verblijfplaats of status (buitenland of Nederland, geldige verblijfsvergunning of niet) niet van belang. Ook mensen die nooit eerder een aanvraag hebben ingediend, maar zich herkennen in deze situatie kunnen zich uiteraard melden.

Gedeelte aangepast en deels verwijderd omdat reclame hoe ideëel wellicht ook bedoeld zonder overleg niet is toegestaan.

Offline LiFenTon2005

• STICHTING WELFARE FOR MIGRANTS
  • Steunt de Stichting
  • Together we stand ! LawAssistHoofddorp.nl
    • LawAssist Hoofddorp
  • Nationaliteit partner: ChinDutchy
« Reactie #33 Gepost op: 01 augustus 2017, 23:07:43 »
Gart , fijn dat je alsnog de tijd vindt om te reageren, we hebben je gemist!! ;)

Offline Prawo

• X.O.
  • Deskundige
    • Prawo Legal Services
« Reactie #34 Gepost op: 07 augustus 2017, 02:26:45 »
We hebben jou ook gemist.

Hier en elders reageer ik al sinds jaar en dag en blijf dat waarschijnlijk nog wel een tijdje doen.